Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av en del andre tråder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-07, 22:41   #8
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Jeg er vel egentlig litt ferdig med dette temaet
Jeg skal egentlig plukke inn tyttebærene mine tenkte jeg

Vi må nok innse at vi klarer aldri å henge med i ungdomskulturen uansett hvor mye vi vil. Det er en "åpen" ungdomskultur som er lett å se for foreldregenerasjonen, men så er det en mer "lukket" som er vanskeligere å se. Som Desembermamma sier så fint så er det viktig å ikke fordømme ungdommen.
Jeg har vært veldig bevisst, som deg Zefid, på å ha en god dialog med barna. Det må man ha hele veien fra de er små. Det nytter ikke å komme når poden er 16 år og si: Hør nå her!
Jeg vet om en far som fikk klar beskjed fra poden om at han hadde aldri brydd seg før og hvorfor i all verden skulle han plutselig begynne å bry seg nå som poden var kommet i tenårene.

Jeg er en god venn med mine barn, men jeg er mest mor og det er det jeg skal være.

Sønnen min på 13 år sa til meg en dag: Mamma jeg er glad for at du bryr deg. Jeg takket og spurte hva han tenkte på da. Jeg fikk til svar: At jeg alltid lurte på hvordan de hadde det og når de skulle ut så ville jeg vite hvor.
Han hadde lagt merke til en mamma som aldri spurte om noe som helst når han var på besøk hos en kamerat.

Å bry seg er omsorg.

Så til spørsmålet ditt Zefid: Selvfølgelig er det ikke greit å selge sex mot ting. (ingen overraskende svar fra meg )

Som du sier så er det også en trend i enkelte ungdomsmiljøer. Skremmende. Jeg får inderlig håpe at det er svært få miljøer dette skjer i. Media blåser det opp og man får inntrykk av at det er "vanlig", men det kan jeg ikke tro.

Sist redigert av Jessica : 08-02-07 kl 22:56.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.