Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-10, 14:35   #61
Erasmus
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
Erasmus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Virker som om du mener LO med sine forbund er de eneste fagforbundene. Hva med feks YS som er partipolitisk uavhengig og ikke gir pengegaver til politiske partier?

Nei, det mener jeg ikke, men forbundene jeg nevnte er med å uttale seg om lovforslaget om barnehagene. Og de har atpåtil gitt penger til de samme personen de skal gi råd til. Jeg synes dette viktig å frem når man prøver å latterliggjøre Bjarne Håkon Hanssens integritet og etikk.

Jeg synes det er selvfølge at politikere utsettes for lobbyvirksomhet. Politikere blir ofte kritisert for å ha for liten erfaring fra arbeidslivet. Da skulle de bare mangle at noen ikke kommer med råd og argumenter om konsekvensene av ulike lovforslag.

Erasmus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 14:38   #62
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes Erasmus var riktig så morsom.

Jeg også.

Gammel 05-08-10, 14:41   #63
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Erasmus, her.

Jeg synes det er selvfølge at politikere utsettes for lobbyvirksomhet. Politikere blir ofte kritisert for å ha for liten erfaring fra arbeidslivet. Da skulle de bare mangle at noen ikke kommer med råd og argumenter om konsekvensene av ulike lovforslag.

Jeg er enig, men problemet er vel at det er lett å kritisere for at det er "pengemakta" som rår, det vil si de som har mest ressurser til å drive lobbyvirksomhet via proffe byråer. Men alle har rett og mulighet til å påvirke, enten direkte mot politikere eller via media, som ikke akkurat sløser med mulighetene til å hjelpe en stakkar som står "alene mot makta".

Gammel 05-08-10, 15:04   #64
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Erasmus, her.

Jeg trodde at teoretisk sett er skal departementene få rådgiving fra direktoratene. Og i direktoratene skal de ha fagkunnskap. Og grunnen til at det er slik er jo fordi at departementene skal kunne få innformasjon som skal være nøytral og ikke vinklet.

Gammel 05-08-10, 15:13   #65
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Virker som om du mener LO med sine forbund er de eneste fagforbundene. Hva med feks YS som er partipolitisk uavhengig og ikke gir pengegaver til politiske partier?

:host:
Uavhengig og uavhengig ...
Snur seg den veien vinden blåser, tenker jeg vi sier.

LOs største forbund er for øvrig mot at man skal kunne bli millionær på barnehagedrift. Men det er nå gammelt nytt.

[Disclaimer: Skriver med en hånd og perfeksjonerer dermed å fatte meg i korthet.]

Gammel 05-08-10, 15:14   #66
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

BHH har nå for øvrig alltid minst en fot i salaten, har jeg inntrykk av.

Gammel 05-08-10, 17:30   #67
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes Erasmus var riktig så morsom.

Jeg synes nå mest det er morsomt at BHHs vaktbikkje har valgt seg navnet til en stor kritiker av overtroiske og korrupte tullinger med alt for mye institusjonell makt. For å sette plebset (plebbene ?) på plass, liksom.

Gammel 05-08-10, 17:58   #68
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

:host:
Uavhengig og uavhengig ...
Snur seg den veien vinden blåser, tenker jeg vi sier.

LOs største forbund er for øvrig mot at man skal kunne bli millionær på barnehagedrift. Men det er nå gammelt nytt.

[Disclaimer: Skriver med en hånd og perfeksjonerer dermed å fatte meg i korthet.]

Ja, de syns at folk skal satse egne penger, lånte penger og døgnet-rundt-jobbing i årevis helt på egen risiko (det hender jo faktisk at man IKKE tjener mye penger også), ta alle eventuelle tap på egen kappe, men ikke kunne ta ut noe av oppsiden dersom innsatsen på et tidspunkt skulle kaste av seg.

Gammel 05-08-10, 18:01   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og bortsett fra å være klønete hvis han går såpass kraftig ut at han sier at alt han har gjort før er irrelevant og han kommer til å ta hvilke oppdrag som helst, så syns jeg ikke BHH gjør noe galt her.

Er han klok så leier han ikke ut timene sine for saker så går helt steilt mot ting han står for som person, men hittil har han altså heller ikke gjort dette.

(Jeg lever også av å selge tiden, hjernen og tankene mine til høystbydene, forresten, men vil likevel sette foten ned for en del type oppdrag).

Gammel 05-08-10, 21:23   #70
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Klart det er slik det er, jeg bare stusset på at det virket som om du syns det var helt greit at den ene siden drukner debatten om private barnehager fordi en delpart på andre siden har leid inn en klønete fyr mediemessig. :my take on BHH:

Neida - jeg mente at for akkurat personlig min del så er ikke barnehagedebatten noe jeg for tiden er engasjert all verdens i - men denne her er jeg som person engasjert i. Jeg mener at barnehagedebatten definitivt har sin plass og bør tas.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og bortsett fra å være klønete hvis han går såpass kraftig ut at han sier at alt han har gjort før er irrelevant og han kommer til å ta hvilke oppdrag som helst, så syns jeg ikke BHH gjør noe galt her.

Er han klok så leier han ikke ut timene sine for saker så går helt steilt mot ting han står for som person, men hittil har han altså heller ikke gjort dette.

(Jeg lever også av å selge tiden, hjernen og tankene mine til høystbydene, forresten, men vil likevel sette foten ned for en del type oppdrag).

Bortsett fra ja - det er nok for meg det der altså. Jeg leier jo også ut tiden min og det jeg tenker ut, men det er mange ting jeg ikke ville vært villig til å sette navnet mitt på likevel.

Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:40   #71
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Klart det er slik det er, jeg bare stusset på at det virket som om du syns det var helt greit at den ene siden drukner debatten om private barnehager fordi en delpart på andre siden har leid inn en klønete fyr mediemessig. :my take on BHH:

Nei, det var ikke det jeg mente. Når jeg leser dette svaret blir jeg usikker på om du har forstått hva jeg mente.

Det jeg mente er: Det er mange sider i en sak, denne saken med BHH kan sees både i lys av debatten om private barnehager (og her kan man feks argumentere med at grunnen til at hans politiske kollegaer blir opprørte er for å ødelegge den debatten og heller fokusere på BHH rolle. Den gamle gode "Gi deg faen i ballen - ta mannen!" avledningsmanøvren). Men man kan også se på dette ut fra vinkelen om rolleblanding, karantenetid, hva som er gjort i USA (og da kan man argumentere med at det å dra inn barenhagedebatten er som å bruke "Ja, men tenkt på de stakkars barna i Afrika! Det er de vi bør fokusere på og ikke de såkalte fattige i Norge". Man sporer av debatten ved å dra inn en viktigere sak.)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, jeg også selger tiden, hjernen og tankene mine - det regner jeg med at alle som jobber til en viss grad gjør. Men hvis vi tar IT-bransjen som jeg vet noe om som et eksempel, så er det der absolutt ikke uvanlig at man får karantenetid. Jeg opplever derfor ikke den lovgivingen som er gjort i USA som radikal. Men jeg har ikke bestemt meg for hva jeg synes, enda.

Gammel 05-08-10, 21:42   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er heller ikke uvanlig at man har karantenetid i BHHs nye bransje.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:44   #73
him
Leser

him sin avatar

Standard

Glitter: Du skriver jo raskere enn Lucky Luke trekker pistolen!

Gammel 06-08-10, 01:04   #74
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Him, da! Revolver!!

Gammel 06-08-10, 01:07   #75
Slettet bruker
Passiv

Standard

Gønn'ern.

Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 01:16   #76
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må si meg veldig enig med Polyanna.

Og mht USA og lobyister så tror jeg ikke at loven til Obama hjelper til for å sikre demokratiet. Her er det 15 000 registrerte lobyister (og sikkert en del som ikke er det). Som gir ca 30 lobyister pr politiker. Og med tanke på hvor mye penger som sprutes inn. Jeg tviler på at det er snakk om særli mange selvstendige tanker blant politikerne. Synd, men sant.

Gammel 06-08-10, 10:10   #77
Erasmus
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
Erasmus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg synes nå mest det er morsomt at BHHs vaktbikkje har valgt seg navnet til en stor kritiker av overtroiske og korrupte tullinger med alt for mye institusjonell makt. For å sette plebset (plebbene ?) på plass, liksom.

Noen må jo passe på de andre fillebikkjene som virrer rundt og bjeffer uten mål og mening.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er heller ikke uvanlig at man har karantenetid i BHHs nye bransje.

Det er svært vanlig i mange bransjer. Karantenen skal sikre at man ikke kan bruke sensitiv informasjon i egen vinning. Hanssen ble ilagt karantene for at han ikke skulle videreformidle sensitiv saksinformasjon til sine kunder. Den generelle karantenen på 6 måneder og fagfeltkarantenen på 12 måneder reflekterer godt forventet saksbehandlingstid og hvor lenge informasjon kan anses å være sensitiv. Et strengere karanteneregelverk kan derfor synes unødvendig.

Det meste av kritikken mot Hanssen dreier seg derimot kun om hans etiske standarder og at han nå ikke lenger er i folkets tjeneste, og den kritikken fremstår for meg som urimelig.

Erasmus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 12:56   #78
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er ikke rettet kritikk mot BH fordi han ikke lenger er i folkets tjeneste, Erasmus.
Det er derimot sagt at han sier mer om seg selv enn han kanskje egentlig hadde tenkt og mer enn det som vel var særlig smart for tiden.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.