|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?
Nei, det mener jeg ikke, men forbundene jeg nevnte er med å uttale seg om lovforslaget om barnehagene. Og de har atpåtil gitt penger til de samme personen de skal gi råd til. Jeg synes dette viktig å frem når man prøver å latterliggjøre Bjarne Håkon Hanssens integritet og etikk. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Hertuginne
|
Jeg er enig, men problemet er vel at det er lett å kritisere for at det er "pengemakta" som rår, det vil si de som har mest ressurser til å drive lobbyvirksomhet via proffe byråer. Men alle har rett og mulighet til å påvirke, enten direkte mot politikere eller via media, som ikke akkurat sløser med mulighetene til å hjelpe en stakkar som står "alene mot makta".
|
|
|
#64 |
|
Leser
|
Jeg trodde at teoretisk sett er skal departementene få rådgiving fra direktoratene. Og i direktoratene skal de ha fagkunnskap. Og grunnen til at det er slik er jo fordi at departementene skal kunne få innformasjon som skal være nøytral og ikke vinklet.
|
|
|
#65 |
|
Protonterapeut
|
:host:
|
|
|
#66 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?BHH har nå for øvrig alltid minst en fot i salaten, har jeg inntrykk av.
|
|
|
#67 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes nå mest det er morsomt at BHHs vaktbikkje har valgt seg navnet til en stor kritiker av overtroiske og korrupte tullinger med alt for mye institusjonell makt. For å sette plebset (plebbene ?) på plass, liksom.
|
|
|
#68 |
|
Yes, we can!!
|
Ja, de syns at folk skal satse egne penger, lånte penger og døgnet-rundt-jobbing i årevis helt på egen risiko (det hender jo faktisk at man IKKE tjener mye penger også), ta alle eventuelle tap på egen kappe, men ikke kunne ta ut noe av oppsiden dersom innsatsen på et tidspunkt skulle kaste av seg.
|
|
|
#69 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Og bortsett fra å være klønete hvis han går såpass kraftig ut at han sier at alt han har gjort før er irrelevant og han kommer til å ta hvilke oppdrag som helst, så syns jeg ikke BHH gjør noe galt her.
|
|
|
#70 |
|
Passiv
|
Neida - jeg mente at for akkurat personlig min del så er ikke barnehagedebatten noe jeg for tiden er engasjert all verdens i - men denne her er jeg som person engasjert i. Jeg mener at barnehagedebatten definitivt har sin plass og bør tas.
Bortsett fra ja - det er nok for meg det der altså. Jeg leier jo også ut tiden min og det jeg tenker ut, men det er mange ting jeg ikke ville vært villig til å sette navnet mitt på likevel. |
|
|
|
#71 |
|
Leser
|
Nei, det var ikke det jeg mente. Når jeg leser dette svaret blir jeg usikker på om du har forstått hva jeg mente.
Ja, jeg også selger tiden, hjernen og tankene mine - det regner jeg med at alle som jobber til en viss grad gjør. Men hvis vi tar IT-bransjen som jeg vet noe om som et eksempel, så er det der absolutt ikke uvanlig at man får karantenetid. Jeg opplever derfor ikke den lovgivingen som er gjort i USA som radikal. Men jeg har ikke bestemt meg for hva jeg synes, enda.
|
|
|
#73 |
|
Leser
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Glitter: Du skriver jo raskere enn Lucky Luke trekker pistolen!
|
|
|
#75 |
|
Passiv
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Gønn'ern. |
|
|
|
#76 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Må si meg veldig enig med Polyanna.
|
|
|
#77 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Noen må jo passe på de andre fillebikkjene som virrer rundt og bjeffer uten mål og mening.
Det er svært vanlig i mange bransjer. Karantenen skal sikre at man ikke kan bruke sensitiv informasjon i egen vinning. Hanssen ble ilagt karantene for at han ikke skulle videreformidle sensitiv saksinformasjon til sine kunder. Den generelle karantenen på 6 måneder og fagfeltkarantenen på 12 måneder reflekterer godt forventet saksbehandlingstid og hvor lenge informasjon kan anses å være sensitiv. Et strengere karanteneregelverk kan derfor synes unødvendig. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Passiv
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Det er ikke rettet kritikk mot BH fordi han ikke lenger er i folkets tjeneste, Erasmus. |
|
![]() |
|
|