Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Dette er en av de gangene jeg ikke skjønner meg på det som ser ut som dobbeltmoral. For det er da vitterlig flere som har fortalt om problematikken med utbrenthet og folk som stadig blir sykmeldte når man mener de heller bør stikke fingeren i jorda og redusere stillingen slik at ikke det offentlige skal finansiere gjentatte mislykkede forsøk på å få til alt. Samtidig så moraliseres det fort (synes jeg) over de som faktisk har gjort nettopp det. De har kanskje en 40% stilling, men makter kanskje i større grad å unngå sykmeldinger etc. i den stillingen.
Jeg har to tanker i hodet samtidig her, så jeg synes ikke jeg er spesielt dobbeltmoralistisk. Jeg mener det er bedre at en person (kvinne eller mann) reduserer stillingen sin hvis de vet at de ikke klarer å stå i full jobb enn å belaste en allerede overbelastet sykelønnsordning. Samtidig har jeg ingen problemer med å se at det at så mange kvinner jobber deltid også er et stort samfunnsproblem. Vi snakker vel egentlig om et dilemma de luxe her, og jeg kan ikke annet enn å være veldig enig med både det du, Esme og Teofelia (og flere) skriver her, selv om dere egentlig er på forskjellig sider i debatten.
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Teofelia og rine: Ser dere ikke hvor innmari nedlatende, arrogante og regelrett bedritne dere er i denne debatten? :hilsen lat, sliten, unnasluntrer som duller med barn hele dagen:
Jeg har store problemer med å delta på et saklig nivå i denne debatten, og har derfor holdt meg til korte, ikke-personlige svar så langt.
Jeg legger opp til en hel dag med aktiviteter for meg og mine små. Jeg daffer ikke rundt hjemme og lar ungene seile sin egen sjø, vi spiser ikke ferdigmat eller bruker TV-en som barnevakt.
Jeg har ikke uttalt meg om hva du gjør med barna dine om dagen, og synes du er veldig touchy her. Det eneste jeg har reagert på er at du sammenligner det å være hjemme med barn med en fulltidsjobb. Mulig det ikke var bedritent og arrogant ( ) å påstå det, men ganske provoserende overfor alle de (vi) som faktisk jobber full dag og må finne tid til aktivitetet og husarbeid etter arbeidstid.
|