Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Men dersom politikerne og andre virkelig ønsker å fremme likestilling synes jeg det kunne være en idé å se på hvordan de selv systematisk skaper en god del av disse minstepensjonistene. Noe annet blir hyklersk i mine øyne.
Altså, det er ikke gitt at man blir minstepensjonist fordi om man ender opp med et barn med funksjonshemning/spesielle behov. Men det er så enormt stor forskjell på hvordan de forskjellige kommunene håndterer slikt, og det er så enormt stor forskjell på hvilke svar foreldrene får på søknader - og ikke minst, hvilke søknader foreldrene makter/orker/har kapasitet til å sende, at det neppe gir noe grunnlag for sammenligning ift. hvem som jobber redusert eller ikke.
*** sidespor: ***
Også må jeg få si at jeg har en helt annen erfaring enn deg ift dette med å ikke jobbe for å ta seg av barn med spesielle behov og det evt økonomiske tapet ved dette - jeg har en gutt med spesielle behov, og har aldri hatt problemer med å få økonomiske støtteordninger for han.
Jeg får hvertfall støtte nok for han til at jeg kunne redusert stillingen min betydelig hvertfall, om jeg hadde ønsket det.
Sist redigert av m^2 : 10-08-10 kl 19:43.
|