|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Melkefritt kosthold til barn - hjelp!
Hvorfor bruker du ikke soyamelk Ingling? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Mest fordi jeg brukte det litt for mye i starten og ble lei av smaken. I bakverk og vafler og sånt synes jeg ofte det blir for "tungt". Jeg har drukket en del soyalatte (en god del!), men i det siste har jeg fått veldig vondt i magen av det , så jeg tror ikke det er helt ideelt for meg heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi vet ikke enda. Hun tok blodprøver for snart en måned siden. Vi har fått svar på kun den ene og det var en generell allergiprøve. Den slo ut, så noe reagerer hun på. Hun er også testet på melkeallergi og på laktoseintoleranse, men har ikke fått svar på noen av dem enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Melkefritt kosthold til barn - hjelp!Gilde Go'og Mager har melkefrie pølser. Pannekaker kan fint lages med både rismelk og havremelk, soyamelk eller fløte synes jeg blir best om man lager middag, eller salt mat. Rismelk og havremelk kan være litt søt i smaken, så den synes jeg ikke bør brukes til salt mat (som middagsmat).
![]() |
#5 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Melkefritt kosthold til barn - hjelp!sånn utenfor tema, på en måte, dere som ikke tåler melk, spiser dere ting som det står: kan inneholde spor av melk....?
![]() |
#6 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Melkefritt kosthold til barn - hjelp!Vi gjør det uten problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Matfrik og snart pappa :D
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
![]() Sv: Melkefritt kosthold til barn - hjelp!Det går an å lage sin egen melk også, feks av nøtter. Vi lager det ofte, siden fruen har melkeallergi. Er veldig enkelt og billig å lage. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|