|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...1. Personalet må være flinke til å observere dette barnet. Finn ut hva som er hans interesse områder, finn/bestill leker som han kan finne interessant. Ellers så høres det ut som Inagh sier, smågrupper er tingen for ham. Og ang. dårlig språk, be foreldrene om å få ham undersøkt ift væske i mellomørene. Min sønn har så og si aldri hatt ørebetennelser, men han var sen i språkutviklingen. Ved en tilfeldighet ble han kikket i øret av legen, og der var det væske. Dette vedvarte så lenge at han til slutt måtte sette inn dren i begge ørene, og vips; gutten hører! Finner man ikke noe galt fysiologisk, så tar man å henviser til ppt. Ingen vits å vente, så får de avgjør om man trenger å sette inn en ekstra person eller om man skal vente. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Tankefull
|
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...Jah, også lære gutten hvordan håndere fustrasjoner uten utagering ved hjelp av enkle ord og kroppspråk.
|
|
|
#23 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...Hadde ikke tvunget i han skorper nei, som nevnt i flere svar her så synes jeg det blir helt feil. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...interessant å lese at jeg som student har tenkt masse av det dere skriver her inne.. og at ikke bhg han går i tenker det samme..
|
|
|
#25 |
|
Flink jente
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...
Det er trist |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessertSignerer røkla her
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessertHm. Er virkelig disse skorpene så viktige at hvert måltid skal bli en kamp for et barn som har dårlig språk og ikke kan snakke for seg? Svaret burde være helt klart nei, jeg fatter ikke at de ikke ser verdien av å lage positive måltider istedenfor den krigen om de skorpene med mindre det er foreldrene som krever skorpetilvenning.
|
|
|
#28 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessertSitat førskolelærer på bauches første foreldresamtale vedr lillebror:
|
|
|
#29 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Hva som er veldig gøy når man er student, er å utfordre personalet på diskursene sine. "Jeg ser at det er viktig for dere at lille Per spiser skorper før han får ny skive. Hvorfor er dette så viktig? Kan det være at Per spiser så dårlig fordi det blir tvang og mas ut av spisestunden? Kanskje kan vi prøve å la ham slippe skorper en stund og se om det blir hyggeligere for ham, og at han spiser bedre? Hva tenker dere, og hvordan begrunner dere dette pedagogisk? Hva tenker dere om barnets rett til medvirking og medbestemmelse i sin egen hverdag når det gjelder spisingen?"
|
|
|
#30 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert...Veldig gøy å utfordre personalet som student. Siste praksisperiode hadde jeg en 30min diskusjon med øvingslærer om "å du som metter liten fugl" som ble brukt både til frokost og lunsj hver dag. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessertEr det så viktig med denne skorpen da??? Dersom han spiser ellers så, så er det vel ingenting å skal lage bråk om. Etterhvert kommer han til å spise den. Han er jo ikke sååå gammel da! |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Tankefull
|
Jepp, det er bare å utfordre.
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Det synes jeg også er tull å bruke krefter på. Jeg vet vi styret veldig med det naziopplegget der da jeg jobbet i barnehage for hundre år siden, og skjønner ikke at jeg kunne være så lite reflektert at jeg gikk med på det, men får forsvare meg med at jeg var ung da jeg begynte... |
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessertOm min sønn, på nederste normallinje på vektkurven, ble nektet en ny skrive fordi han ikke spiste skopene.... da hadde jeg blitt bra sint ja.
|
|
|
#35 |
|
Øyboer
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessertVi sender skorpene med hjem så foreldrene skal ha kontroll på hvor mye barna spiser. Noen varrierer fra dag til dag, vi vet at foreldre liker å ha kontroll på sånt. Vi prøver også å følge med hvor mye de spiser til lunsj sånn at vi kan svare på det om de spør. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert
Jeg bryr meg ikke så mye om hvor mye mine unger spiser, så jeg ba barnehagen om å bare kaste resten av maten i matboksen. Det var ikke alltid de husket det, men stort sett gikk det greit. Men når vi sender med mat hjem så er det jo fordi de fleste er opptatte av hvor mye barnet deres spiser, så dersom vi ikke får annen beskjed så sendes det med dem hjem.
|
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessertVel, det er bare frokost han har med mat til, ellers får de, så jeg har uansett ikke styring på hvor mye han spiser. Frokost har han allerede spist hjemme (for en som starter dagen rundt 6 er frokost 8.30 for sent, han får lavt blodsukker og blir vanskelig å ha med å gjøre om den kommer etter 7.30) så han har bare ei skive og noe frukt/grønnsaker. Det er til lunsj det hadde vært greit å vite hvor mye han spiser, men det forteller de knapt, og i alle fall ikke uten direkte spørsmål. Men jeg kan sikkert spørre om de kan kaste restene... dette minner meg på at jeg glemte ta med matboksen i dag, så den ligger der og koser seg med matrestene sine...
|
|
|
#38 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Signerer. Jeg blir møkk forbanna på ansatte (og foreldre) som heller lar barn gå sultne enn å la dem slippe skorpen. I den barnehagen jeg jobber i trenger ikke ungene å spise skorpen om de ikke vil det. Noen spiser den, andre ikke, helt greit! Jeg godtar ikke skorpetyranni under noen omstendighet.
|
|
|
#39 |
|
Øyboer
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert
Vist han er et barn som sliter med å få i seg mat sånn at du er urolig så ville jeg bare spurt om de kan følge litt med. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Pauset
|
Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessertÅh, jeg hater skorpetrang, det er det verste jeg vet, faktisk. |
|
|
|
![]() |
|
|