Sv: Dere som jobber i barnehage, eller bare er interessert
Om min sønn, på nederste normallinje på vektkurven, ble nektet en ny skrive fordi han ikke spiste skopene.... da hadde jeg blitt bra sint ja.
Ettersom jeg vet han ikke spiser skroper (spiser litt, men ikke alt, hverken hjemme eller i barnehagen, jeg ser jo at skroperester kommer hjem i matboksen. Hvorfor det forresten? Kan de ikke bare kaste dem? Er det for at jeg skal se at han ikke spiser dem?) gir jeg jo heller ei ny skive da. For mat må gutten ha.
Jeg er litt stuss på at han somregel bare spiser ei skive i barnehagen, men han har spist i alle fall to den første gangen han spiste der, så da må han ha fått mer selv om han ikke spiste skropene...
Jeg hadde blitt sint om de sulteforet ham pga skorper.
Ang det andre i saken har jeg ikke kompetanse til å uttale meg, men synes de andre her sier mye godt. Det personalet hadde trengt en utfordring fra en student som kunne få dem til å tenke gjennom hvorfor de gjør som de gjør... Ikke alltid slike utfordringer trenger medføre endring, men det er somregel alltid sunnt å tenke gjennom hvorfor man gjør som man gjør.