Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkohol når du er alene med barna

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-10, 00:18   #161
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol når du er alene med barna

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Alle har vel sine erfaringer og meninger rundt alkohol. Jeg har vokst opp i et hjem med i mine øyne alt for mye alkohol. Det var sjelden eller aldri noen tenna-i-tapeten-fest hjemme, men det var alltid drikking fredag, lørdag, jul, nyttår, påske, sommerferie, bursdager, familieselskap, bryllup, dåp, campingturer osv osv. Og alltid mer enn de nevnte to glass.

Selv kunne jeg sikkert blitt totalavholds pga dette men jeg er veldig glad i vin, og jeg liker å ta et glass eller to, men vil ha et avslappet forhold til det, og overføre det til ungene. Det betyr for meg at jeg kan ta meg et glass en tilfeldig onsdag, men gjerne droppe det i andre sammenhenger som mange drikker, f.eks nyttårsaften.

Ja, det er jo slik at mange dessverre har fryktelig vonde erfaringer på grunn av foreldres alkoholbruk. Sånn sett er det ikke vanskelig å forstå at tema kan vekke sterke reaksjoner, slik andre tema kan virke inn på andre.
Jeg kommer også fra et hjem der alkohol har vært helt selvsagt i nær sagt alle sosiale sammenkomster. Og terskelen for å bli beruset har vært lav selv om det har vært barn til stede. Selv har jeg ikke spesielle negative opplevelser fra det, men ser samtidig at det kan stille seg annerledes for barna mine. Derfor drikker jeg (med det ene unntaket) beskjedent når jeg er sammen med dem.

Skilsmisser med alt det fører med seg av krangler og nye partnere, har derimot kostet meg mye smerte og mange tårer i barndommen. Og der ligger nok også forklaringen på hvorfor jeg er ganske rigid i forhold til diskusjoner som omhandler det. Det trigger rett og slett mange følelser.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:18   #162
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både jeg og mannen har vokst opp i miljøer uten alkoholproblemer. Jeg hadde ingen problemer med at mine foreldre drakk alkohol da jeg var barn. Jeg merket at de ble anderledes, men det var overhodet ikke ubehagelig, snarere tvert imot. Mannen min sier at han har det på samme måte.

Vi drikker også mens barna ser på. Nå har vi vært på ferie, og vi tok hver vår caipirinha i barnen mens ungene fikk sjokolademilkshake. Vi drakk vin til maten også. Vi deler ofte en flaske vin på fredagskvelden.

I nabolaget vårt er det ganske mange som rett og slett ikke eier bil. Så jeg tenker ikke på meg selv om noe mer uansvarlig enn dem.

Gammel 17-08-10, 00:20   #163
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg unngår at lillegutt ser meg beruset, men jeg kan fint finne på å drikke mens han sover, dog to glass vin.

Sist redigert av m^2 : 17-08-10 kl 06:09.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:20   #164
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker sjelden og lite når jeg er alene, enten jeg har barn i huset eller ikke. Det er mest fordi jeg ikke liker å drikke noe særlig alene. Men et glass vin eller en øl kan jeg godt finne på å drikke. Mens Poden er våken/til stede kan jeg fint drikke, tja, i størrelsesorden to halvlitere. (Jeg er klar over at noen barn synes det er ubehagelig når foreldrene drikker også såpass små mengder, men jeg tror jeg kjenner og ser ham godt nok til å være ganske sikker på at han ikke er en av dem.) Når han sover, kan mannen og jeg godt drikke to flasker vin på deling. Vi har ikke bil, så det å være "kjørbar" er ikke noe poeng i seg selv; vi bor midt i Oslo og kan få drosje på få minutter og ambulanse om det skulle trengs. Og jeg har ikke vært for full til å greie å skaffe en drosje eller komme meg på legevakten siden mange år før jeg fikk barn.

Gammel 17-08-10, 00:21   #165
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Gikk det bra, Svanen?
Vi er ofte på fjelltur vi og. Som regel er det mobildekning et eller annet sted, i alle fall så man får sendt sms og fått tak i hjelp! Dette blir litt for mye krisemaksimering for meg.

Jo da, gikk bra, fikk mobildekning i høyden, fikk ringt 113 og hjelp av Røde kors å komme ned.

Gammel 17-08-10, 00:22   #166
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

I min nye svigerfamilie er dei veldig sosiale. Der er det seine grillkveldar med champis til velkomst og vin til maten, og gjerne også en konjakk til kaffien. Ungane springe rundt og har det fortreffelig. Eg må seie at eg likar dette litt sydlandske i min nye familie. Eg ser at mange hadde hatt problem med ein slik setting, men eg kjenne eg er takknemlig for slike kveldar.

Sånn har vi det også, og jeg tror faktisk ikke ungene mine tar skade av slike kvelder. Og ja: jeg har erfart alkoholproblemer tett på kroppen ifm familiemedlemmer, og skiller klart mellom bruk og misbruk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:23   #167
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Både jeg og mannen har vokst opp i miljøer uten alkoholproblemer. Jeg hadde ingen problemer med at mine foreldre drakk alkohol da jeg var barn. Jeg merket at de ble anderledes, men det var overhodet ikke ubehagelig, snarere tvert imot. Mannen min sier at han har det på samme måte.

Jeg har også mange fine minner fra selskaper der alkoholen på ingen måte ble satt unna selv om det var barn tilstede. Jeg husker kveldene på hytta, da de voksne fniste mer enn ellers som noe positivt. Ja, det vekker gode følelser. Men rammene var trygge og gode der. Det var ingen krangling, og selv om grensene ble litt mindre stramme, så var de voksne som kunne ta tak om det skulle være noe. Tror jeg da, i alle fall.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:25   #168
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg har også utelukkende positive erfaringer og barndomsminner knyttet til de voksnes alkoholbruk. Aldri krangel, og definitivt ikke vold - bare hyggelige feriekvelder og middagsselskaper og konjakk til julekakene.

Sist redigert av Skilpadda : 17-08-10 kl 17:32.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:25   #169
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Merker at Vimsen har de samme meningene som jeg selv hadde som tenåring

Bare vent. Du går snart i barndommen du også.

Gammel 17-08-10, 00:26   #170
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg tar en øl eller to eller tre hvis selv om jeg er alene med ungene (og da betyr tre tre og ikke tolv). Vi drikker også øl/vin til maten dersom vi har selskap og har forklart ungene om hva alkohol er. Nå er våre 5 og 7 så de skjønner litt hva det dreier seg om. Det de er mest opptatt av er at vi ikke skal kjøre etter å ha drukket, for det har vi fortalt er strengt forbudt

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:36   #171
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk og lov har jeg også bare hyggelige minner fra min barndom, når det kommer til mine foreldre/deres omgangskrets og alkoholbruk, og jeg har heldigvis giftet meg inn i en familie som har samme forhold til alkohol som jeg har vokst opp med.

Storebror her i huset er også veldig opptatt av at det ikke er lov å kjøre bil etter å ha drukket alkohol, forresten.

Gammel 17-08-10, 00:37   #172
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Vimsen: Det var da jeg gikk i barndommen, er på vei over i det voksne liv og prøver da å snu fra bitter til realist.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:52   #173
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker aldri når jeg er sammen med barnet mitt alene, fordi jeg vil at det til enhver tid skal være en kjørbar voksen.

Gammel 17-08-10, 01:09   #174
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Så så. Vimsen bare tøyser. Det går da ikke an å ha slike meninger.

Joda det går helt fint an!

Alle har vel sine erfaringer og meninger rundt alkohol. Jeg har vokst opp i et hjem med i mine øyne alt for mye alkohol. Det var sjelden eller aldri noen tenna-i-tapeten-fest hjemme, men det var alltid drikking fredag, lørdag, jul, nyttår, påske, sommerferie, bursdager, familieselskap, bryllup, dåp, campingturer osv osv. Og alltid mer enn de nevnte to glass.

Hvis man plusser på krangling, vold, slåssing og slikt så har man min oppvekst.
Jeg drikker ikke med barn i huset. Jeg skal være kjørbar, jeg skal ikke være forandret om Lille plutselig skulle våkne. Det er helt unødvendig og jeg klarer meg helt fint uten alkohol.
Jeg vil og være kjørbar om det skulle være nødvendig, hvis jeg ikke er hjemme er det alltid en kjørbar voksen samt bil her.

Jeg hører på stemmen til den ene av foreldrene mine at vedkommende har drukket bare etter et par slurker. Da får jeg vondt i magen og blir fire år igjen. Jeg kommer nok alltid til å ha et litt skrudd forhold til alkohol.

Gammel 17-08-10, 01:33   #175
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vel aldri drukket alkohol når jeg er helt alene med barna, men jeg har ingen problemer med å ta et par øl eller dele en flaske vin med mannen når barna er hjemme.
Vi har et helt avslappet forhold til alkohol og jeg vil gjerne at barna mine sakl forstå at det fint går an å kose seg med et glass uten at man blir full ellr det blir slossing og ravende fyll av den grunn.
Jeg har dog stor forståelse for at mange ikke har de samme holdningen f.eks pga missbruk i nær familie.
Mannen er oppvokst med en far som var alkoholiker og det tok mange år fra vi ble sammen til han syntes det var helt ok å ta en øl til middagen.

Ang det å være kjørbar så synes jeg ikek det er noe problem all den tid det ikek er spesielle hensyn som må tas for å være det.
Her i Oslo får man drosje på like kort tid som det tar meg å gå til garasjen

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 03:04   #176
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Da burde man ikke ha barn.

Det skal jeg formidle til min alenemorvenninne som ikke har lappen, men som likevel valgte å få barn selv om hun visste at hun ville bli alene, og uten å ha råd til å ta lappen. Uansvarlige dama! Riktignok drikker hun særdeles lite alkohol, men hva hjelper det når hun ikke har lappen!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og jeg har også utelukkende positive erfaringer og barndomsminner knyttet til de voksnes alkoholbruk. Aldri krangel, og langt mindre vold - bare hyggelige feriekvelder og middagsselskaper og konjakk til julekakene.

Samme her også. Overhode ikke dårlige minner mht foreldre og alkoholbruk. Ikke fyll, ikke krangling, aldri vold, bare hygge og latter.

Her i huset drikker vi alkohol mens barna er til stede, og vi har festivaser hvor det nytes alkohol, og unger springer rundt og er med på festivasene (de drikker ikke da. ).

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Hvis man plusser på krangling, vold, slåssing og slikt så har man min oppvekst.
Jeg drikker ikke med barn i huset. Jeg skal være kjørbar, jeg skal ikke være forandret om Lille plutselig skulle våkne. Det er helt unødvendig og jeg klarer meg helt fint uten alkohol.
Jeg vil og være kjørbar om det skulle være nødvendig, hvis jeg ikke er hjemme er det alltid en kjørbar voksen samt bil her.

Jeg hører på stemmen til den ene av foreldrene mine at vedkommende har drukket bare etter et par slurker. Da får jeg vondt i magen og blir fire år igjen. Jeg kommer nok alltid til å ha et litt skrudd forhold til alkohol.

Jeg kan godt forstå at man får et anstrengt forhold til alkohol om man har hatt en barndom og ungdom hvor alkohol ble misbrukt og det førte til ubehag og redsel.

Gammel 17-08-10, 09:05   #177
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Du mener i fullt alvor at en ikke bør få barn hvis en ikke har lappen og bil?

Gammel 17-08-10, 09:09   #178
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og jeg har også utelukkende positive erfaringer og barndomsminner knyttet til de voksnes alkoholbruk. Aldri krangel, og langt mindre vold - bare hyggelige feriekvelder og middagsselskaper og konjakk til julekakene.

Samme her. Jeg drikker sjelden noe som helst alene, det er for mange kalorier til å nytes i ensomhet.

Jeg har gått mange runder med meg selv om dette med alkohol og barn, og har gått fra å være rimelig liberal til å bli litt strengere. Nå drikker jeg ikke mer enn et bittelite glass vin når han er våken (ok, med noen unntak), og det er rett og slett fordi jeg har merket meg at andre rundt oss har begynt å drikke mer. Muligens fordi folk nå har begynt å få flere barn og er mer slitne. Det har vært noen middagsselskaper det siste året hvor en del voksne har drukket rimelig tett mens barna har vært tilstede, og selv om oppførsel er uklanderlig har jeg stadig oftere følt for å være edru i disse settingene.

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Merker at Vimsen har de samme meningene som jeg selv hadde som tenåring

Sånne kommentarer er unødvendige, synes jeg. Det blir å drite folk ut, og det er ikke så kult. : politi:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:32   #179
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for øvrig barndomsopplevelser der nære voksne i høy grad har forandret seg ved alkholbruk - foran barna, men jeg synes likevel det er OK å drikke et glass eller to mens det er barn til stede. Det er himmelvid forskjell på halvannet glass vin til maten og en liter sprit hver fredagskveld. (Når det gjelder røyking, derimot, har jeg blitt mer fanatisk delvis pga oppveksten. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:49   #180
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

For å krisemakksimere totalt:
Men dette med at hvis barn blir syke så kan man bare ringe 113. Det er vel virkelig ikke slik?
Det skal jo bare brukes i ytters nødfall.

Tar man en taxi til legevakta og lukter ( selv etter en øl) kan man risikere å bli bortvist. Hvorfor ta den sjansen?

113 kan fint veilede i saker som ikke er nød også. Ikke spørsmål av typen hva er nummeret til legevakta, men medisinske spørsmål, når man er usikker på f.eks. alvorlighetsgrad eller behandling.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Apropos 113 som ytterste nødsfall, så er ikke det min erfaring. Jeg tror flere med fordel kunne ha benyttet seg av 113. Jeg har iallefall god erfaring med veiledning derfra, også i en situasjon som definitivt ikke var den ytterste nød.

Jepp.

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Skal de ikke holde linja til sykebilen er fremme, da? Det gjorde de da jeg var i kontakt med 113... Ble oppringt av de faktisk, etter å ha ringt legevakten.

Det kommer an på hva det gjelder. I alvorlige tilfeller holder man som regel linja, og pårørende/pasienten selv kan også spørre om det er greti at man holder kontakten til ambulansen er fremme. Hvis det ikke er behov, og alt er under kontroll/ingen veileding er nødvendig underveis, legger man på med beskjed om at de må ringe tilbake hvis det skulle forverre seg og ambulansen ikke er kommet frem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.