|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
can-jur
|
Sv: Å legge ut bilder av andres barn på nett?
En avis vil ikke spørre deg før de legger ut et bilde uten navn fra et offentlig arrangement, du vet det?
|
|
|
|
#22 |
|
can-jur
|
Sv: Å legge ut bilder av andres barn på nett?Så i nettavisa uten navn ok, på FB uten navn, ikke ok?
|
|
|
|
#23 |
|
Off the map.
|
Sv: Å legge ut bilder av andres barn på nett?jeg synes det er en prinsipiell forskjell, og jeg gidder ikke en gang å forklare den. JEG legger ikke ut bilder av mine barn på nettet, og da synes jeg ikke det er for mye forlangt at andre heller ikke gjør det. Du kan forstå det eller la være, men respektere bør du.
|
|
|
#24 |
|
Metallica!!
|
Jepp, jeg synes ikke det heller er greit. Men det er litt vanskeligere å få gjennomslag for at de bildene skal vekk, ikke umulig, bare vanskeligere.
|
|
|
#25 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#26 |
|
can-jur
|
Men om barna dine deltar i feks lagidrett vil det være nesten umulig å unngå?
|
|
|
|
#27 |
|
Metallica!!
|
Sv: Å legge ut bilder av andres barn på nett?Hvis en avis hadde lagt ut bilder der barnet mitt var lett gjenkjennelig hadde jeg tatt kontakt med avisen og bedt dem sladde henne.
|
|
|
#28 |
|
Metallica!!
|
Sv: Å legge ut bilder av andres barn på nett?Et lagbilde uten navn kunne jeg kanskje strukket meg til å godta.
|
|
|
#29 |
|
can-jur
|
Sladde henne, på et oppstilt lagbilde?
|
|
|
|
#30 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å legge ut bilder av andres barn på nett?Jeg legger generelt ut få bilder på FB fordi jeg vet at FB "overtar " eierskapet til bildet. I min egen blogg vet jeg at jeg har eierskapet selv (pluss at bildene er så forminsket at å bruke dem videre ikke er aktuelt). Men av andre mennesker/andres barn legger jeg ikke ut bilder uten å ha fått lov (dvs. en rygg i horisonten etc som ingen ser hvem er har jeg lagt u). |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Passiv
|
Sv: Å legge ut bilder av andres barn på nett?Jeg hadde klikket i vinkel om noen la ut bilder av barna mine på nett. |
|
|
|
#32 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Å legge ut bilder av andres barn på nett?Du skal ikke tro så inderlig vel at andre er like lite paranoide som deg selv.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#33 |
|
can-jur
|
Ok, avisen eier bildet sitt, det er helt rett.
|
|
|
|
#34 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Å legge ut bilder av andres barn på nett?Jeg er også litt forundret over at man er så steil på at man ikke vil ha bilder av barna sine publisert noen steder at man vurderer å be avisen sladde bilder fra et offentlig arr. Er jeg altfor slapp og lite hysterisk av meg som syns det er hyggelig med bilder av håpet på håndballturnering i lokalavisa?
|
|
|
#35 |
|
ctrl+z
|
Du kan be om det, men det er ikke gitt at avisen gjør det altså.
|
|
|
#36 |
|
Metallica!!
|
Jeg vet det, så vi unngår slike greier så godt det lar seg gjøre, det er lettere enn å måtte forklare hvorfor i ettertid.
|
|
|
#37 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å legge ut bilder av andres barn på nett?Grunnen til at jeg velger å ikke dele bilder på Facebook har ikke så mye med at de overtar eierskapet. Det gjelder jo overalt, det som er lagt ut kan man ikke angre. Tvilsomt at Facebook kommer til å selge databasen sin slik at du finner deg selv på baksiden av corn flakes-pakken uten din viten - selv om det i teorien kan skje. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Pauset
|
Sv: Å legge ut bilder av andres barn på nett?Jeg ville ikke ha lagt ut bilder av andres barn. Dette har jeg alltid vært bevisst på. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Off the map.
|
Veldig enig med deg her. Hos oss er det sånn at vi ikke legger ut bilder. At det er bilder av dem i avisa er jo igrunnen bare hyggelig, og det er sikkert de fleste facebookbilder også, men jeg ønsker ikke å lære dem opp til å legge ut bilder. I alle fall vil jeg at de skal ha et bevisst forhold til det.
|
|
|
#40 |
|
can-jur
|
Sv: Å legge ut bilder av andres barn på nett?Men det virker som om dere tror at om man velger å legge ut bilder på FB er man helt bevisstløs i forhold til både det ene og det andre?
Sist redigert av Floksa : 23-08-10 kl 16:02. |
|
|
|
![]() |
|
|