Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pusher du egne grenser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-10, 00:37   #41
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusher du egne grenser?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Får legge til at jeg aldri begir meg ut på noe som kan være farlig for pasienten, med mindre jeg v e t at jeg kan gjøre det forsvarlig og skikkelig.

Jeg er glad jeg stort sett driver med maskiner jeg, for jeg har ødelagt en hel del, og gjort nok av screw ups. Men man lærer. De kommer sjeldnere nå enn før.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 01:12   #42
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes jeg hiver meg uti nye ting hver eneste uke. Ingen dag er lik, ingen elev er lik. Det er kjempespennende, og samtidig utmattende. Jeg er glad når jeg slipper de fagene jeg ikke kjenner meg stø på, for jeg er en mye bedre lærer når jeg er en faglig trygg lærer. Men de gangene jeg har vært nødt til å ta fag jeg ikke er komfortabel med (les gym og k&H) har det da gått ganske så bra like vel. Jeg hadde nok vært gladere i utfordringer om det var satt av bittelittegranne tid til å kunne møte dem på en god måte.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 01:30   #43
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Der jeg jobber nå er de ganske utstrakt bruk av learning by doing.
Gårpå noen skreller av og til, heldigvis ikke så ille skreller.
(dog var mitt første tollregnskap ikke akkurat noe å skryte av. Ingen kunne hjelpe meg og jeg så på gamle regnskap for å finne ut hva jeg skulle gjøre. For å toppe det var regnskapet jeg så på full av feil så jeg ble en smule forvirret)

Gammel 24-08-10, 08:43   #44
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror jeg skal nøye meg med å summere opp at når jeg sier jeg pusher grenser så er det med fallhøyde som er ... stor. :ikkesåanonymmedjobbansiktpå:

Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:35   #45
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg ser det som en gyllen sjanse til å lære nye ting, og lærer meg det mens jeg forberede meg. Ikke bare det, men jeg formidler det på en utmerket måte.

Jeg tror du misforsto meg. Jeg har ikke noe imot å undervise i nye emner hvis jeg har forberedt meg, og jeg liker absolutt også å lære nye ting. Det jeg snakket om var å komme inn i klasserommet for å snakke om noe man ikke har satt seg inn i i det hele tatt. Det har jeg, ganske ufrivillig, gjort noen få ganger. Ikke særlig artig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:36   #46
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, i perioder litt vel mye kanskje.
Jeg vil gjerne klare det aller meste selv, kunne det aller meste og ha god kompetanse på alt jeg skal utføre. Og det går ikke alltid.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:41   #47
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Der andre sier "ingen vits i å prøve". Sier jeg "verdt ett forsøk". Og joda jeg har lykkes - og den følelsen er god

Gammel 24-08-10, 10:47   #48
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leker heldigvis ikke med menneskeliv. Bare penger. Og, eh, folk, men de dør jo ikke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 11:32   #49
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg leker heldigvis ikke med menneskeliv. Bare penger. Og, eh, folk, men de dør jo ikke.

Ditto her..

*tenkte forresten på deg når jeg forlot Ullevål Stadion på lørdag - alle de menneskene med hjelmer hev seg opp i master og scenerigger.. Tanken "Wææææ - skummelt høyt" slo meg vel mer enn en gang, og FOR en jobb å rigge ned den scenen igjen - hvordan har man egentlig kontroll??*

Gammel 24-08-10, 11:36   #50
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg tenker meg om leker jeg best med sikkerhetsnett. Jeg gjør gjerne ting jeg ikke har gjort før, men ikke hvis det kan gå veldig galt. Jeg vil altså ha bakvakt tilstede når jeg gjør ting jeg ikke kan. Og med den jobben min tror jeg det er riktig også. Når det gjelder å sette meg inn i nye ting jeg ikke har gjort før, men som ikke er sånt som kan gå galt i løpet av minutter, gjør jeg gjerne det. Å lære nye ting og utvide horisonten er det som gjør jobben interresant i lengden synes jeg.

Gammel 24-08-10, 11:38   #51
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Ditto her..

*tenkte forresten på deg når jeg forlot Ullevål Stadion på lørdag - alle de menneskene med hjelmer hev seg opp i master og scenerigger.. Tanken "Wææææ - skummelt høyt" slo meg vel mer enn en gang, og FOR en jobb å rigge ned den scenen igjen - hvordan har man egentlig kontroll??*

Kontroll?

Gammel 24-08-10, 11:40   #52
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Kontroll?

Hvor alle ting skal? Det stod jo hundrevis av kasser der -
Hva skal hvor? Hvem gjør hva? Uoversiktelig for en konsert-publikumer.. Og fryktelig skummelt helt - for den scenen var høy!

Gammel 24-08-10, 11:46   #53
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir pushet svært lite, egentlig. Og det plager meg litt. Jeg blir litt pysete av å alltid ha det ganske trygt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 11:50   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hvor alle ting skal? Det stod jo hundrevis av kasser der -
Hva skal hvor? Hvem gjør hva? Uoversiktelig for en konsert-publikumer.. Og fryktelig skummelt helt - for den scenen var høy!

Jeg har kontroll.

Nah, de som går opp i høyden er sikret, og har gjort det før. Mange ganger. Kassene har sine dedicated trucker, og er sortert og noenlunde merket etter hva slags "stasjon" de hører hjemme på.

Og alle gjør det de får beskjed om å gjøre.

Gammel 24-08-10, 11:57   #55
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Jeg har kontroll.

Nah, de som går opp i høyden er sikret, og har gjort det før. Mange ganger. Kassene har sine dedicated trucker, og er sortert og noenlunde merket etter hva slags "stasjon" de hører hjemme på.

Og alle gjør det de får beskjed om å gjøre.

Imponerende jobb ihvertfall

Gammel 24-08-10, 12:03   #56
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Imponerende jobb ihvertfall

Takktakk, skal bringe det videre til stage manager. (Den soppen.)

Gammel 24-08-10, 12:15   #57
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Jeg får stadig vekk brynet meg på ting jeg ikke kan, må lese meg opp, snakke med masse folk - inklusive mennesker jeg ikke forstår en pøkk av hva sier i utgangspunktet (kvantemekanikk sa du? mhm :nikker megetsigende: ), prøve å forstå ting som virker komplett utilgjengelig, være med på ting og situasjoner jeg ikke har vært med på før osv.
Men det går vanligvis greit, og det er veldig, veldig morsomt
Jobben min er den aller beste!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 23:28   #58
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Nei, dessverre. Velger alltid det trygge. Kunne ønske jeg ikke var så redd for utfordringer. Jeg får angst bare jeg ser en stillingsannonse som kan være aktuell. Koker så opp en haug med unnskyldninger for å la være å søke. Ganske trist i grunnen.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 12:35   #59
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Tja. Noenting tar jeg på strak arm, andre ting kan jeg grue meg lenge for å gjøre.

Jeg er også fascinert over hvor grensa må gå. Tror kanskje også de på nabokontoret føler de pusher grenser når de blir superstresset av å skulle lage klar ei kasse med vekslepenger på kr 500,-.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 12:45   #60
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Tja. Noenting tar jeg på strak arm, andre ting kan jeg grue meg lenge for å gjøre.

Jeg er også fascinert over hvor grensa må gå. Tror kanskje også de på nabokontoret føler de pusher grenser når de blir superstresset av å skulle lage klar ei kasse med vekslepenger på kr 500,-.

Jeg har i det siste hatt litt å gjøre med en del av bransjen som er noe mer institusjonspreget enn hippiene jeg vanligvis dealer med. Det har vært interessant.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.