|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Store barneflokkerSøkte litt på PubMed over hvilke studier som er gjort jeg da, og jeg fant at i en del studier så er det å vokse opp i en stor familie risikofaktor for dårlig psykisk helse.
![]() |
#62 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Store barneflokker
Nå ble jeg sittende og lese til øyet ble stort og vått. Vakkert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Store barneflokkerHer er den mer personlige bloggen hennes.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det tror jeg absolutt, men de får dem dekket på en litt annen måte uten at det trenger å være dårligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Epikur
|
Mine foreldre fikk et eget tre plantet utenfor barneskolen der vi alle har gått. da hadde de hatt barn uten opphold på barneskolen i 25 år, og vært med FAU like lenge. I tillegg har de vært med i styret for korpset, drevet barneteatergruppe, vært aktive i ungdomslaget, samtlige juletrefester, 17.mai-tilstelninger, og for to år siden passerte min fars gamle Volvo 2 millioner kjørte kilometer, der storparten har vært turer til og fra aktiviteter. Vi vokste opp 2, 5 mil fra kommunesenteret der alle aktiviteter var og ble kjørt/hentet alle sammen flere ganger i uken.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 13-02-07 kl 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Absolut ateist
|
Ja, 7 og 18 er likt.
![]() |
#67 |
flisespikker
|
7 er i det minste innenfor det intervallet du selv foreslo, som var 6 - 14.
![]() |
#68 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 13-02-07 kl 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Store barneflokkerFor meg som synes at allerede tre barn er maaange, så høres seks uoverkommelig og 18 helt absurd ut.
![]() |
#70 |
Ustabil
|
Jeg tror kanskje du vil få en overraskelse når ditt barn begynner på skolen. Skolen i dag er organsiert svært annerledes enn da vi gikk på skolen, og det er forventet at foreldrene skal delta i leksene. Det er ikke bare snakk om å være tilstede, men lekser av type hvor foreldrene SKAL lese for barna f.eks., eller høre på mens barnet leser et visst antall ganger. Og det lar seg ikke uten videre rasjonalisere vekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Epikur
|
![]() Sv: Store barneflokkerJeg fortsetter å være naiv en liten stund til, og satser på at min datter, i likhet med meg, kommer langt med å kunne lese og skrive når hun begynner på skolen, ha evnen til å jobbe fort og konsentrert og i tillegg være svært selvstendig. :lar ungen seile sin egen sjø:
![]() |
#72 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Store barneflokkerJeg har 3 barn, og dersom jeg hadde hatt oversudd og vært mindre opptatt av egentid, skulle jeg gjerne hatt flere. Jeg tror det må være positivt å vokse opp i en stor søskenflokk - de fleste jeg kjenner fra store søskenflokker har veldig positive opplevelser. Sist redigert av 007 : 13-02-07 kl 14:27. Årsak: 1000 leifer |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
frakoblet
|
![]() Sv: Store barneflokkerPå vår skole er det "forbudt" å gjøre lekser på SFO fordi foreldrene SKAL delta i leksegjøringen. Helt håpløst når man enkelte dager har fullt program og ikke rekker å gjøre lekser mellom middag, aktivitet og leggetid. Jeg har derfor tatt meg den frihet å likevel instruere mine barn til å gjøre leksene der de dagene vi ikke rekker det hjemme.
![]() |
#74 |
Skrekkøgle
|
Men du har jo ingen garanti for at hun kan det, når hun begynner skolen, selv om du kunne det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Epikur
|
Hun kan nesten helt allerede. Hun er 4,5 år, så hun har god tid. Regne litt kan hun også.
![]() |
#76 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Store barneflokkerPå ungdomsskolen der trettenåringen min går, kan de sitte og jobbe med lekser etter skolen. To-tre dager i uka er det en sivilarbeider som de kan spørre om hjelp hvis de trenger det. Det er mange som sitter sammen og gjør leksene der, og jeg syns jo det er veldig greit når vi kommer hjem fra jobb og han er ferdig eller nesten ferdig med leksene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Epikur
|
Dette må da skape store forskjeller? Noen foreldre er analfabeter, andre foeldre har doktorgrad. Hvis det skal være avhengig av foreldre, vil noen få masse hjelp, mens andre ikke vil få hjelp i det hele tatt. Reproduksjon av ulikhet, og manglende mulighetr til dem som har svake foreldre. Enkelte parkeres, mens andre får alle muligheter.
![]() |
#78 |
Ustabil
|
Jeg bare gjentar - vent til hun begynner på skolen før du uttaler deg så sterkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Skrekkøgle
|
Det visste jeg ikke, at hun kunne det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|