Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Rhodos/Sunwing Resort, Kallithea

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-10, 00:10   #441
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rhodos/Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har også kommet hjem. Mokkmokk, tro om vi har sett hverandre? Jeg er knallfornøyd med stedet. Ferie på boks ja, men veldig fornøyd med opplegget. Rommet var fint (vi bodde på triton med balkong mot stranden, helt nydelig å sitte der om kvelden). Hyggelige ansatte. Helt grei mat, vi hadde buffet forhåndskjøpt og var svært fornøyd med den biten. Veldig greit når man har kresne unger. Barna mener at La Tasca er det beste spisestedet i verden. Badeland i nærheten var knall, det samme var besøk i Lindos og Rhodos by, litt utenfor anlegget må jeg for ikke å bli gal.

Barneopplegget var også helt greit. Minsten stortrivdes og hadde en crush med Lollo som ikke var sann. Det medførte litt trasige trassanfall, for ingen andre unger skulle jo få noe med lollo å gjøre, men dog. Eldstemann var veldig happy med opplegget for de store barna. Mens han i midten var liksom blant de største av de minste og syntes nok det var litt kjedelig og barnslig, så han var ikke så ivrig.

Tja, om vi har sett hverandre? Ungene mine var ihvertfall med på MiniStars (andre uka). Storesøster med "Manboy" og tvinsa med Lollo & Bernie-sangen. Sjuåringen min var også litt lunken til noe av underholdninga, ja. Hun siklet veldig på aktivitetene for de fra 8 år og oppover, men det får bli til neste år. Dette er første gangen vår til syden med barn, så når det gjelder underholdning så har vi lite å sammenligne med. Den ene av tvillingene var livredd Lollo, så hun var ihvertfall ingen konkurranse for din gutt. Hun nektet til og med å klemme Lollo oppå scenen der, ville bare klemme Bernie som var hennes favoritt.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 13:40   #442
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Den parken er jo ikke Sunving sin vel? Den ligger jo utenfor? Man ser jo på den at den er helt råtten, og vi nektet å legge igjen en eneste krone der. Man velger jo helt selv å benytte seg av den.

Vi la heller ikke igjen en eneste krone der.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 13:44   #443
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

- Vanskelig å regulere aircondition'en på rommet, det ble enten veldig kaldt eller dauvarmt uansett hva vi prøvde å stille inn. Resultatet ble øreverk på far og en av jentene, men reiseforsikring og god legehjelp på området sørget for rask hjelp og medisiner slik at ferien heldigvis ikke ble ødelagt

Jøss, så rart. På Rhodos hadde jeg min første ferie uten å bli syk av airconditionen. Fordi vi klarte stille den inn riktig for en gangs skyld.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 14:13   #444
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Vår aircondition stod innstilt på nedkjøling, full vifteeffekt og 5 grader. Hele døgnet. Funka perfekt.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 23:01   #445
Filimo
Fullverdig medlem

Filimo sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: På landet ♥
Filimo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vedr. maten på Sunwing på Rodos så er den aller, aller, aller beste maten heeeelt nede på stranden og bortover forbi Sunwing-solsengene.
En perfekt liten "kantina" med verdens beste mat, jeg anbefaler den ALLTID til ALLE jeg kjenner som drar nedover, dessverre er det ikke alle som går bort der. Og det er virkelig deres tap. Vi spiser kun der på dagtid, aldri på (ekle, masseproduserte) La Tasca
Om kveldene drar vi helst til byen, er ikke overbegeistret for Fino heller

Gammel 01-09-10, 16:47   #446
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi reiser hit om 3 uker akkurat!

Lurer på hva jeg skal ta med av vogn og bilstol til snuppa. Hun er nesten 3 mnd da. Jeg lurer på å ta med Titanium Baby breeze trilla (ryggen kan legges ned og kan lages helt flat med dyne under rompa) for den kan jeg sette bilstolen på også. Ulempen er at det ikke er søskenbrett på den vogna, og storebror som er 3,5 kan bli sliten han også. Fordelen er at vogna er lett og kan brukes av storebror også (lillesøster kan da bæres i sjal).

Tror vel nesten vi må ha med bilstolen med tanke på å ta taxi til Rhodos by? Eller går det busser om kvelden fra byen og ut til Resorten? Det er ikke lett å prøve å overholde en viss sikkerhetsstandard for de små også.

Innspill?

1) Bagvogn + bilstol (har ikke adapter til bilstolen her) + søskenbrett
2) Titanium Baby breeze trille + bilstol (har adapter til bilstolen her)
3) Kun bagvogn + søskenbrett
4) Kun Titanium breeze

Bæresjalet blir med uansett.

Jeg er usikker her nå ja. Lillesøster sover enten i bagen til vogna eller i senga med meg om natta, så sånn sett heller jeg mot å ha med bagvognen selv om den er større.

What to do?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 16:53   #447
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde med bagvogn og bilstol med adaptere. Begge deler får fint plass i Prampacken. Men jeg skjønner at det blir litt enten-eller for dere. Jeg tror jeg hadde tatt Breeze + bilstol.

Gammel 01-09-10, 17:07   #448
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da brukte dere bilstolen på bussen mellom flyplassen og hotellet? I taxi?

minibolle mai 2012
Gammel 01-09-10, 17:26   #449
livit
Duracell

livit sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå vet jeg at jeg kaster en brannfakkel her men jeg synes virkelig at denne resorten er oppskrytt. Når vi var der var det så dårlig renhold rundt bassengområdene og i bassenget at vi ikke så bunnen, de plukket opp litt av hvert i bassenget på morra'n og renholdet ute på området + ute på verandaen var veldig dårlig - det ble aldri spylet eller vasket - kun kostet. Det var dessuten folk overalt, vi reiste nok på feil tidspkt også - fra begynnelsen av juli og to uker. Lite "ro" å finne. Stranda nedenfor hotellet var dårlig synes vi, man må ha badesko på - eller helst ha badesko på. Vi reiste til stranda i Falliraki noen dager og det var tross alt en skikkelig flott sandstrand.
Vi har vel nå erfart at vi liker oss bedre på mindre steder slik som feks Cala Bona - hvor andre her inne ikke synes det er noe særlig... det skal vel skrives at vi har en som ikke er glad i alt for mye styr.. kun for å dele vår erfaring.

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 17:51   #450
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gått for trille og bilstol, Kokos. Jeg ville i alle fall ikke droppet bilstolen. Det er ikke noe å basere seg på de bussene med to små barn, særlig ikke hjem igjen.

Livit, det var jo leit at dere ikke trivdes sånn supergodt. Jeg er forøvrig enig i at det er vanskelig å finne noe særlig "ro" hvis man tenker på at det ikke skal være folk. Tror ikke disse resortene er det store hvis ønsker å unngå mest mulig styr.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:43   #451
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Æsj, jeg må fundere litt på dette. En ting er jo i bussen til og fra flyplassen, der kan det jo være kjekt med bilstolen? Men i og med at lillesøster fremdeles sover i bagen til vognen tror jeg nok bagvognen må være med. Bagvogn + bilstol da?

livit: Det er fint å høre andres erfaringer også. Mye av det du peker på som negativt regner jeg med kommer av at dere reiste midt i høysesongen. Nå er sesongen på hell, og det var mye ledig da jeg bestilte, så jeg regner ikke med det verste trengselen. Dessuten er vi ikke redde for litt folk og liv og røre, så jeg tror det blir bra.

Leiligheten vi har valgt er mellom bassenget og stranda, med havutsikt, så jeg tror det blir minimalt med bråk der.

minibolle mai 2012
Gammel 01-09-10, 19:47   #452
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg ville tatt med reisetrille og bilstol. For det kan være veldig greit med vogn til elstemann også.

Vi hadde pute med beltestyrer (Akta Graco) som vi hektet bakpå vogna når vi gikk i byen. På den måten følte vi at vi hadde litt god bilsikkring. Vi likte best å ta Taxi for bussene var trange. Ikke mulig å ha med bagvogn innpå ihvertfall.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:51   #453
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Hmm, kanskje vi må ta trilla og bilstolen da. I så fall må jeg dele seng med snuppa, for hun sover ikke i reiseseng.

minibolle mai 2012
Gammel 01-09-10, 19:51   #454
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men ift eldstemann: Hvor mye skal dere egentlig gå? Hvis det kun er ift byvandring, ville jeg tenkt litt på hvor stort behovet er. Kan han ikke sitte på skuldrene til mannen eller noe?

Gammel 01-09-10, 22:11   #455
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Men ift eldstemann: Hvor mye skal dere egentlig gå? Hvis det kun er ift byvandring, ville jeg tenkt litt på hvor stort behovet er. Kan han ikke sitte på skuldrene til mannen eller noe?

Han er ganske flink til å gå og jeg har søskenbrett til bagvognen, så jeg tror jeg har endt på å ta med den. Det blir forresten jeg, mamma og ungene som skal reise, mannen må være hjemme å jobbe.

minibolle mai 2012
Gammel 01-09-10, 22:42   #456
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Han er ganske flink til å gå og jeg har søskenbrett til bagvognen, så jeg tror jeg har endt på å ta med den. Det blir forresten jeg, mamma og ungene som skal reise, mannen må være hjemme å jobbe.

Det er sant ja . Det blir nok en fin tur, skal dere bo på Triton?

Gammel 01-09-10, 22:44   #457
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Det er sant ja . Det blir nok en fin tur, skal dere bo på Triton?

Skal bo på Helios i 2-roms med havutsikt, så de ser ut som om de er mellom bassenget og Triton. Jeg gleder meg!

minibolle mai 2012
Gammel 01-09-10, 22:45   #458
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Skal bo på Helios i 2-roms med havutsikt, så de ser ut som om de er mellom bassenget og Triton. Jeg gleder meg!

Ja, det blir det kanskje. Helios var ikke innlemmet i anlegget da jeg var der. Det er et eget bassengområde også der. Man kan vel velge uansett, men ender vel ofte der man er nærmest.

Gammel 01-09-10, 23:27   #459
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filimo, her.

Vedr. maten på Sunwing på Rodos så er den aller, aller, aller beste maten heeeelt nede på stranden og bortover forbi Sunwing-solsengene.
En perfekt liten "kantina" med verdens beste mat, jeg anbefaler den ALLTID til ALLE jeg kjenner som drar nedover, dessverre er det ikke alle som går bort der. Og det er virkelig deres tap. Vi spiser kun der på dagtid, aldri på (ekle, masseproduserte) La Tasca
Om kveldene drar vi helst til byen, er ikke overbegeistret for Fino helle

Helt fullstendig enig!Vi spiser helst lunsj der

Gammel 01-09-10, 23:29   #460
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Ja, det blir det kanskje. Helios var ikke innlemmet i anlegget da jeg var der. Det er et eget bassengområde også der. Man kan vel velge uansett, men ender vel ofte der man er nærmest.

Tenker vi lar storebror bestemme hvor han vil bade. Han så på film fra hotellet i stad og sa at han ville bade i Mikke Mus-dammen (et basseng som kunne ligne på Mikke Mus ).

minibolle mai 2012
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.