|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snille barn? Slemme barn?
Hvis du er litt mindre bastant, og litt mindre "ovenfra og ned" så tror jeg at du får helt andre svar her. Selv om du har funnet noe som funker for dine unger, noe jeg tipper er en blanding av gener/flaks og deres arbeid, så betyr det ikke at du har svaret på alt. (Selv om du sikkert ikke mener å påstå det, men det er det mange sitter igjen med.) |
|
|
|
|
|
#22 |
|
~~~~~~~
|
For enkelthetes skyld så signerer jeg deg Tjorven. Bortsett fra at her var det gutten og ikke jenta som skrek som ett uvær, sov i 20 minutter, skrek i 3 timer. Jeg var ofte usikker på om det var meg det var noe galt med, mye tårer og frustrasjon. Men jeg setter ingen av de i "snill/slem" bås, de er forskjellige.
|
|
|
#23 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Snille barn? Slemme barn?Jeg syns jeg har merket en tendens i min omganskrets til å skylde på oppdragelsen ved "umulige" barn, og genene ved "snille" barn. Jeg syns det er litt pussig, i all den tid det er helt åpenbart for meg at det er nødt til å være en kombinasjon av dette.
|
|
|
#24 |
|
Epikur
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Er man bare "heldig" dersom man får babyer som sover? Er man helt uten påvirkningskraft?
|
|
|
#25 |
|
Tankefull
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Selvsagt kan en påvirke, men det er en god posjon flaks med i bildet.
|
|
|
#26 |
|
can-jur
|
Men det er vel et snev av sannhet i det?
|
|
|
|
#27 |
|
can-jur
|
Om man greier å lese det jeg skriver til at vi har funnet fasiten på alt, så må man nesten få lov til det. Premie burde man også få.....
|
|
|
|
#28 |
|
Tankefull
|
Jah, men så lenge du ikke kommer med noen annen løsning enn at det du gjør funker for deg så hjelper det meg veldig lite altså.
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 04-09-10 kl 11:34. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
can-jur
|
Der satte du ord på akkurat det jeg prøver å få fram!
|
|
|
|
#30 |
|
can-jur
|
Okey? Men hva vi gjør er jo stort sett lite relevant for andre?
|
|
|
|
#31 |
|
Tankefull
|
Nei, men du kan jo heller fortelle om dine metoder i håp om de kan hjelpe andre? Noen metoder funker på flere barn. Du kan gi ideer til de som trenger det, selv om de kanskje ikke funker.
|
|
|
#32 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Snille barn? Slemme barn?Jeg hater betegnelsen "slemme barn", virkelig. Selvfølgelig er barn forskjellige men det er vel ingen som nekter for at miljø, dvs oppdragelsen til barnet vil ha enormt mye å si for hvordan det utvikler seg?
|
|
|
#33 |
|
saftig
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Jeg liker ikke kategoriseringen av snille og slemme barn. Når det er sagt, er jeg overbevist om at noen barn er enklere av natur, mens noen krever mer polering. Noen barn blir "snille" av seg selv selv om foreldrene ikke gjør ting særlig pedagogisk og gjennomtenkt, mens gjennomtenkte og pedagogiske foreldre kan få et barn som ikke er så lett å ha med å gjøre. Det betyr absolutt ikke at oppdragelse ikke har noe å si - tvert imot.
|
|
|
#34 |
|
Bedreviter
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Når det gjelder soving, så har vi hatt en i hver ekstremkategori: på den ene siden Frøkna, som sov hele natten fra hun var tre uker gammel og sover gjennom et middels jordsjelv. På den andre siden Blobben, som var immun mot alle søvntiltak, som ikke sov to timer sammenhengende søvn før hun var over året, holdt oss våkne hver natt til hun var over to år gammel, ikke sov en natt sammenhengende før hun var nesten tre og generelt hodt på å ta livet av oss i perioder. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Epikur
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Blåbær har et poeng. Det som gjør en diskusjon god og i sum skaper et godt forum er at folk deler.
|
|
|
#36 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Det Floksa skriver er jo at det å være en god foreldre er å ikke ha fasitsvar på alt, men å prøve seg frem til hva som passer for det enkelte barn. Og det er veldig sant! Det er ikke dermed sagt at man gjør en dårlig jobb om man ikke lykkes med å løse et problem, men at det er flaks hvis man lykkes er heller ikke sant. Så ja, jeg er enig med deg Floksa. Noen ganger er det fint å få annerkjennelse for at man har gjort en god jobb og ikke bare hatt flaks. Når det er sagt vil jeg allikevel presisere at det også kan dreie seg om flaks, og at når man ikke finner løsningen på problemet så er det ikke alltid det hjelper å lete mer.
|
|
|
#37 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Mim, kaken ser deilig ut, men jeg er allergisk mot blåbær. Hva gjør jeg da?
|
|
|
#38 |
|
Absolute Beginner
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Tankefull
|
|
|
|
#40 |
|
guru advisor
|
Jeg skjønte ikke helt HI. Det var så hissig skrevet? Du blir provosert over at mennesker sier at du har flaks når ungene oppfører seg ordentlig, er det dèt? Det skjønner jeg. Sist redigert av Minerva : 04-09-10 kl 12:10. |
|
|
|
![]() |
|
|