|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
maler
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Et barn av to supersmarte foreldre ender som regel ikke opp som en av de dårligste i klassen. Er begge foreldrene lange, er det gode sjanser for at barnet også blir blant de lengste i klassen. Personlighetstrekk er også til en viss grad arvelige. Men i alle familier får genetikken uventede resultater, hvor oldefars flaggstanggener pluselig slår inn eller sinnataggen blir født inn i en familie med rolige og avbalanserte individer.
|
|
|
#82 |
|
"De"
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?
Nemlig. Det er da bare ""way of speaking". Kan ikke skjønne at dette er noe å diskutere. Skjønner ikke alle at det bare er et uttrykk, eller er det OM Å GJØRE å utmerke seg med "intellektuelle" diskusjoner?
|
|
|
#83 |
|
can-jur
|
Å nei, busted!
|
|
|
|
#85 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Farmoren min spurte alltid om storesøster var snill. Selv om storesøster nektet å sove, svarte jeg alltid at ja, det er hun. Fiiine farmor.
|
|
|
#86 |
|
"De"
|
Fine SKREMMERN!
|
|
|
#87 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nja, jeg syns det kan være betimelig å tenke over fraser man lirer av seg i øst og vest av og til. Men jeg tolket ikke diskusjonen til å dreie seg om den frasen egentlig, snarere om hva man oppfattet som årsaken til barns ulike oppførsel.
|
|
|
#88 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Snille barn? Slemme barn?Jeg tror det er en blanding. Noen barn er enklere å ha med å gjøre, sånn er det bare. Mine er nok, selv om vi har våre greier, av den "snille" sorten. Vi har sikkert tatt noen riktige valg på veien, men jeg tror vi hadde et godt utgangspunkt. Og jeg tar meg absolutt ikke nær av at noen sier vi har hatt flaks. For det har vi - kjempeflaks. Vi har to friske, blide unger som stort sett gjør som de skal - og jeg tror ikke det er bare p.g.a de valgene vi har tatt - vi har nok gjort både mye riktig og mye feil. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Snille barn? Slemme barn?Jeg synes gutta mine er ganske snille og greie, enn så lenge. Men jeg tenker alltid at det er fordi vi har flaks. Jeg tenker lite på at det er vår iherdige jobbing med de som er grunnen. (Men nå mener jo mamma at jeg ikke har kustus på ungene mine, så jeg vet ikke helt jeg. (Nei jeg kommer ikke over den kommentaren.)) |
|
|
|
|
|
#90 |
|
villende
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Handler det ikke vel så mye om foreldre/barn kjemi? Det er mye enklere å oppdra et barn man forstår seg på enn et barn man ikke forstår seg på, nettopp fordi man vet hvilke knapper man skal trykke på for å få til ønsket oppførsel hvis man "skjønner" barnet. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Dette er en tåpelig tråd.
Jeg syns det oser dobbeltbudskap av HI. Hun klager over at folk misforstår henne og tøyer påstandene hennes, men så er det hun selv som rangerer foreldre og kaller noen flinkere enn andre! Selv om det var med glimt i øyet så står det der. Sist redigert av ElinM : 07-09-10 kl 13:04. Årsak: skriveleif |
|
|
|
|
|
#93 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#94 |
|
På vei
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Ja, for det er nettopp det du har gitt uttrykk for gjennom to tråder.
Og, seriøst, janteloven? Get real!
|
|
|
#96 |
|
På vei
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Jeg kan godt svare at jeg har snille barn - ja, de er jo snille, men hva søvn, mat og oppførsel angår pleier jeg å svare "de er greie å ha med å gjøre" - og vi har nok gjort noe riktig. Jeg har ikke tatt noen veldig bevisste valg ut over å følge hjertet mitt. (ikke lyttet til kloke koner (les:mamma) men gjort hva jeg har tenkt har vært riktig...og da er det kanskje litt flaks også?
|
|
|
#98 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#99 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Jeg synes ikke det er så innmari fysisk slitsomt å være foreldre, men psykisk - med all den bekymringa og fintekninga den innebærer er helt utmattende til tider.
|
|
|
#100 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Ja, dette prøvde jeg også å si noe om tidligere i tråden. Definisjonen av "snille barn" blir ganske ulik utfra hvem som definerer.
|
![]() |
|
|