Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Årets Lano-unge ble Mikael

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-10, 21:31   #21
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årets Lano-unge ble Mikael

Jeg synes Lanoungen og sånner kåringer er direkte tåpelig i utgangspunktet, men at Mikael kan vinne når hvem som helst andre kan vinne er da en selvsagthet.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 21:32   #22
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

fordi det har vært så masse mas om at han må vinne fra foreldrene og venner og andre på nettet. Han er en nydelig gutt og hadde sikkert gått til tops uten alt dette maset..
Men jeg må si jeg var kjempe glad for at ikke hordalandfinalisten vant, nd: for det er en bekjent av meg sin datter som har promotert HVER dag på fb.. utrolig slitsomt..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 21:33   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Selvsagt er han en nydelig gutt (alle barna i konkurransen er nydelige), men akkurat det bildet som vant er utrolig dårlig, synes jeg. Og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det bildet fikk så mange stemmer.

Her er jeg enig med deg. I den bildeserien som er av gutten, er det spesielt et bilde som er veldig mye finere. Ut over det syns jeg det er fint at det faktisk ikke er "et typisk Lanobarn" som har vunnet, og jeg unner foreldrene den reisesjekken av hele meg.

Og sånn ellers - fotokonkurranser er blitt helt ødelagt for min del, da det, som fler før meg har nevnt, nå er en konkurranse i "hvem klarer plage flest venner til å stemme på deg i sosiale media."

Gammel 06-09-10, 21:33   #24
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke mottatt noen mer mas om Mikael enn fra andre barn.

Gammel 06-09-10, 21:35   #25
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ikke jeg heller. Og jammen er det nok av folk som maser...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 21:35   #26
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Om Lano ikke vil ha han som vinner, så burde de kanskje avvikle "Lanoungen" fra 2011. Det hadde vært like greit syntes jeg.

Det hadde virkelig vært like greit.

Ikke jeg heller. Jeg ignorerer og stemmer ikke på noen.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 21:37   #27
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ikke jeg heller.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 21:54   #28
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg husker godt en representant fra Lilleborg på radio for flere mnd siden snakke om hvor vanskelig det ville være hvis han skulle vinne. De snakket mye om dette med "billedskjønne" barn og slik og slik var det bare. Det var skikkelig vondt, nærmest ekkelt å høre på denne representanten snakke. Det var også en lenger artikkel i MAgasinet om dette der det ble påpekt hvor vanskelig det ville bli for Lilleborg om han skulle vinne, dette sa de selv.

Hæ?!

Det var jo helt motsatt?!? Lilleborg har vett til å vite at dette var god reklame, og var kjempefine i den Maganiset-saken!

Det var det derimot mange andre som IKKE var!

Gammel 06-09-10, 23:48   #29
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Har dere ikke? det er jo laget egen "fanklubb" for han på fb som alle skulle verve meg i blant annet.. og endel forum som jeg er/var på hadde stadige husk og stem tråder oppe..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:58   #30
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stusset på at bildet av han var så dårlig. Har folk da stemt på ham fordi han er handikappet? Blir ikke det også litt feil? Jeg er ikke i tvil om at han er et sjarmerende barn, men for meg blir det rart at det er mulig å vinne en fotobasert konkurranse med et så dårlig bilde.

Gammel 07-09-10, 00:33   #31
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns også bildet er dårlig og jeg tror han har fått så mange stemmer kun fordi han er handikappet. Det syns jeg bare blir helt tullete og meningsløst.

Jeg irriterte meg også over alle som drev og promoterte ungene sine overalt. Jeg fikk forespørsel på facebook om å stemme på de samme ungene hver eneste dag i flere uker. Hvorfor i alle dager tror noen at det er greit å mase hull i hodet på folk? Hvis man er veldig opptatt av å stemme fram en spesiell unge til lanoungen 2010 å klarer man vel å huske på det selv.

Gammel 07-09-10, 00:40   #32
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og sånn ellers - fotokonkurranser er blitt helt ødelagt for min del, da det, som fler før meg har nevnt, nå er en konkurranse i "hvem klarer plage flest venner til å stemme på deg i sosiale media."

Veldig enig!

Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 00:48   #33
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg stusset på at bildet av han var så dårlig. Har folk da stemt på ham fordi han er handikappet? Blir ikke det også litt feil? Jeg er ikke i tvil om at han er et sjarmerende barn, men for meg blir det rart at det er mulig å vinne en fotobasert konkurranse med et så dårlig bilde.

Helt enig. Har selv jobbet med multihandikappede barn, og mange har sjarm i tonnevis. Men det kom ikke spesielt godt frem på det bildet, må jeg si. Mulig titusner av andre mener noe annet, men jeg tror mange stemte fordi han er handikappet. Hva blir det neste? Stemme frem et smådårlig/helt ordinært bilde av Roger i vinterdress som har fattig alenemor og aldri råd til sydentur og derfor kunne trengt en reisesjekk?

Gammel 07-09-10, 03:36   #34
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Lilleborg har oppført seg eksemplarisk i denne saken. Dessverre har en av deres tidligere ansatte sett sitt snitt til å skaffe seg noen minutter i rampelyset og det er han som har uttalt f.eks: – At Mikael kom til å vinne, kom nok som et sjokk på dem. Men de er raske til å snu på hælen.
Det er kun han og diverse journalister som får dette til å fremstå som at Lilleborg synes dette er fælt.

Sånn forøvrig er jeg enig med Jane. Bildet var elendig.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:43   #35
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 10:12   #36
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Magasinet hadde et kjempebra bilde av ham i saken sin, synes jeg.

Gammel 07-09-10, 10:56   #37
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Foreldrene la vel inn linken til et hackerforum i utlandet, som ofte støtter ulike typer konkurranser (på tradisjonell eller utradisjonell måte) ved å stemme fram "underdogs" av ulik type.

http://www.kjendis.no/2010/09/07/kje...lame/13287063/

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:14   #38
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Han ble helt klart stemmet frem pga at han var handicappet, og nok som en motreaksjon til min baby er såååå skjønn. Jeg stusser også hvorfor moren hadde valgt det bildet, når alle andre bilder av ham (som jeg har sett) er så mye bedre?

Gammel 07-09-10, 11:21   #39
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg tror grunnen er at det kan være vanskelig å få tatt gode amatørbilder av et barn man ikke får blikkontakt med. De fleste andre og nyere bildene tror jeg er tatt av avisfotografer i forbindelse med saker som er skrevet om ham, og de får det sikkert bedre til.

Gammel 07-09-10, 11:26   #40
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en litt annen erfaring der, Polyanna. Jeg opplever ofte at vi sjøl og andre tar veldig gode bilder av Lillemann, fordi vi har tid til å vente til det kommer et blikk og kontakten er der. De gangene det har vært fotografer til å ta bilde - f.eks. i barnehage - har resultatet blitt helt elendig, fordi de ikke har maktet å fange kontakten.

Uansett, jeg syns det er trist gutten vant med et så dårlig bilde, når det er, som du sier, mye finere bilder av ham i reportasjen. Det blir som fler nevner en bismak over seieren, at han vant "på tross av" og ikke fordi han er den han er - en sjarmerende liten kar.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.