Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-10, 21:44   #41
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Familiesuite med balkong Reiselengde:14 dagerReisende:2 voksne , 2 Barn

Bekostning:
Totalpris voksne:24140,-Totalpris barn:9340,-Sum tilvalg: 0,-Å betale:33480,-

Det var med et 2003 barn og et 2008 barn (hvilken dato de har bursdag kan umulig spille noen rolle) fra den flyplassen du linket fra med avreise 19. juni. Sjekket også Delux suite med balkong, men det ble 10 000,- dyrere, så den har sikkert ikke så mye barnerabatt. Samme type leilighet jeg la ut prisen på nå bare uten balkong var kr 1000,- billigere, men ville hatt balkong.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 21:45   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se der ja, tusen takk! Det er jo en finfin pris for to uker det der. Ei venninne betalte tusen kroner mer for EN uke.

Gammel 06-09-10, 22:13   #43
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi skal reise med NAZAR til Pegasos World i høstferien, uke 40 her.
Vi har betalt 20.200,- for oss 4. Det MÅ da være rimelig pris! Alt av mat og drikke er inkludert. Vi skal bo på familierom.
Jeg bestillte turen allerede i begynnelsen av november i fjor så dette har vi ventet lenge på... gleeeder oss!!

Gammel 06-09-10, 22:14   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det noe mer enn hotell og latmannsliv å oppleve her, forresten? Jeg liker å oppleve endel på ferieturer, kanskje leie bil og komme meg litt rundt litt, i hvert fall noen av dagene? Min datter er lik meg og drømmer bla. om å reise til Egypt og se pyramidene og Sphinxen, og Eiffeltårnet i Paris og lignende, men samtidig trenger vi en skikkelig slappe-av-badeferie så kan vi jo heller ta en uke til Egypt på et senere tidspunkt.
Kan to uker bli litt for lenge på et slikt resort? Jeg synes én uke høres litt for lite ut.

Gammel 06-09-10, 23:14   #45
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er skolen slutt 19. juni da? Vi slutter ikke før 23.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:17   #46
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vi reiser med rutefly og så bor vi hos våre foreldre. De har en leilighet i et borettslag i spania og jeg vet andre leier ut for ca 1500 kr uken. Så man kan få det ganske billig om man leier en leilighet av noen!

(har ikke lest tråden og vet ikke om andre har foreslått samme)

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:19   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er skolen slutt 19. juni da? Vi slutter ikke før 23.

Oj, jeg trodde det var 19, men nå ble jeg usikker. Det må jeg sjekke snarest!

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Vi reiser med rutefly og så bor vi hos våre foreldre. De har en leilighet i et borettslag i spania og jeg vet andre leier ut for ca 1500 kr uken. Så man kan få det ganske billig om man leier en leilighet av noen!

(har ikke lest tråden og vet ikke om andre har foreslått samme)

Takk for tipset, men jeg vil ha all inclusive

Gammel 06-09-10, 23:21   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Siste skoledag er visst 21. juni her i Sola.

Gammel 06-09-10, 23:47   #49
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Er du virkelig sikker på at du ønsker All-Inclusive? Dere som er glad i forskjellig spennende mat? Og om jeg ikke minnes feil så drikker vel ikke du noe særlig alkohol.

Vi brukte mye mindre penger på mat og drikke iløpet av de 2 ukene vi var i Cran Canaria en det hadde kostet oss å betale for A-I i 2 uker. Og vi sparte ikke på noenting.

JEg syns det å tusle ned på morgenen og kjøpe frokost, for å så avnyte den på balkongen mens man ser solen stige opp er noe av det deiligst med ferie. For å ikke snakke om å finne ulike små lokale retauranter og prøve nye matretter.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:50   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ingen av oss drikker NOE alkohol, og vi hadde uansett ikke gjort det når vi har med barna. Er det det folk sparer mest på altså? Jeg tenkte mest på det at det måtte være så deilig å bare kunne spise og drikke uten å tenke på betaling overhodet. Jeg er jo matvrak og det går ofte med MYE penger til mat på ferieturer, jeg spiser jo hele tiden.

Nå ble jeg usikker.

Gammel 06-09-10, 23:58   #51
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ingen av oss drikker NOE alkohol, og vi hadde uansett ikke gjort det når vi har med barna. Er det det folk sparer mest på altså? Jeg tenkte mest på det at det måtte være så deilig å bare kunne spise og drikke uten å tenke på betaling overhodet. Jeg er jo matvrak og det går ofte med MYE penger til mat på ferieturer, jeg spiser jo hele tiden.

Nå ble jeg usikker.

Jeg tror i hvertfall at om du virkelig skal spare på det så må du bøtte i deg en god del alkohol.
PÅ de hotellene vi har vært har det vært mat til spesielle tidspunkt, bare det er pes nok synes jeg. Ikke har maten egentlig alltid vært så veldig fristende heller. Og når man først har betalt for All-Inclusive så føles det jo bortkastet å spise på andre plasser og dermed så får man ikke prøvd noe annet et hotellmaten.

Vi spiste minst et måltid ute hver kveld, vi drakk noen få drinker og noen øl, vi laget noen måltider i leiligheten (ofte lunsj, da det passet fint å ta en solpause i den tiden), ungen hadde nesten ingen restriksjoner når det kom til ishandling og vi handlet en del snop til å ha på terassen på kveldene. Alt i alt brukte vi i hvertfall 3000 mindre på mat en det ville kostet oss å ha All-inclusive.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 00:02   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Urk nå ble jeg så usikker. Jeg føler også kanskje at vi blir litt vel "innestengte" på hotellområdet på en slik type ferie, mens jeg jo elsker å oppleve forskjellige ting. Jeg får rett og slett ta en prat med sjefen om ferie, så får vi ta det derfra, se hva vi kommer over. Kanskje dra på et reisebyrå og be dem sette sammen en pakke for oss eller noe?

Gammel 07-09-10, 00:08   #53
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Det jeg synes var veldig greit med Pegasos World var at det var mat tilgjengelig så godt som hele tiden på ulike plasser. Om ungene ble plutselig sultne så var det mat å oppdrive en eller annen plass. I tillegg er all drikke gratis, vann, brus, øl og vin. Hos oss gikk det mest i vann, men det koster jo også penger til vanlig Deilig å slippe å ta med penger ned til bassenget

Gammel 07-09-10, 00:13   #54
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja det er det jeg også tenker. Og det går nok med en god dose brus på ferien, tenker jeg (for å si det mildt). Ja og vann, selvsagt.

Gammel 07-09-10, 08:11   #55
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Iset- vi drakk ikke noe alkohol heller, men jeg kan love deg at vi sparte MYE på all inclusive likevel. Vi ble litt lei på slutten, og gikk en gang på biffrestaurant (kostet oss 1000,-)- og en gang på Kinarestaurant (kostet 600,-) Så skulle vi ha betalt for alle måltidene, måtte vi i allefall ha brukt 1500 pr. dag...1500 x 14 er 21000, og jeg ville gjerne ha sett hvor vi kunne ha funnet en sydentur til oss alle 6 for 23000 i høysesongen...

Men Gran Canaria er jo ikke så billig på mat lenger. Mulig regnestykket blir noe annerledes i Tyrkia...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:21   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Uansett om vi ikke sparer så mye, så sparer vi oss jo allikevel for mye stress ved å slippe å tenke på økonomien hver dag, er det betalt så er det betalt, liksom.

Gammel 07-09-10, 08:28   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg synes er kjipt med all inclusive er at man alltid må velge buffeten. Hvis det er et all inclusive-hotell hvor de også har vanlige restauranter ville jeg vært mindre skeptisk. Buffet-mat har en tendens til å bli litt ensformig i lengden; synes jeg.

Vi pleier å bestille frokost med reisen, og så heller spise som vi vil. Men det koster sikkert en del mer, men så blir opplevelsen bedre også. Vi var i Tyrkia i sommer. Det var ikke superbillig mat der, men det var selvfølgelig langt billigere enn i Norge.

Gammel 07-09-10, 09:12   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Maten er ganske billig i Tyrkia ja? Er det noe spesielt å oppleve utenfor hotellet der? Jeg er som sagt et menneske som liker å oppleve ting og ikke bare ligge ved et basseng i to uker. Så kanskje dette ikke er heeelt ferien for meg? Jeg tenker jo mest på ungene da, de hadde jo elsket dette så da føyer jeg meg, men om det er noe kjekt man kan oppleve på utsiden også så hadde jo det vært ekstra kjekt.

Gammel 07-09-10, 09:45   #59
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Uansett om vi ikke sparer så mye, så sparer vi oss jo allikevel for mye stress ved å slippe å tenke på økonomien hver dag, er det betalt så er det betalt, liksom.

Enig.

Gammel 07-09-10, 13:23   #60
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke mat er noe spesielt billig i Tyrkia nå. Billigere enn Kreta, men ikke så billig som det var før. Det Pegasos World er en megasvært hotell, så jeg tror ikke du blir lei der i 2 uker. De får mye skryt av maten, men det er veldig mye mat der hele tiden så en kan bli lei av det, men det er mye variert og en trenger jo ikke stappe på av alt mulig. All inklusiven sparer du inn på bare all isen ungene spiser tenker jeg. Og at en ikke drikker alkohol trenger ikke å gjøre at du taper noe på å ha all inklusive. I tyrkia så er brus og mineralvann mye dyrere enn alkohol faktisk, så dere vil spare mere på å drikke det enn alkohol.

Det er ikke så mye og oppleve rett rundt Pegasos World hotellet og det store området der, men mulig det går noe skyttelbuss inn til Side, det er jeg usikker på. Nazar har veldig mange flotte utflukter for både store og små. Mange er tilrettelagt for ungene med pirattur og div. i den duren, og det er også mange turer som passer for hele familien. Jeg var nå forrige uke på en tur til Manavgat med Nazar og da hentet vi en bunke barnefamilier på Pegasos World også på veien. Kjempeflott tur hvor vi først var til en stor Outlet butikk med masse "fake" merker, men en trengte ikke prute for alt var som en supermarket som var ferdig priset. Veldig behagelig. Så var vi til en flott foss og et sted de laget tyrkisk iskrem, så var vi på et stort market med shopping, så var vi på flott båttur på floden inkl. lunch, så var vi på en fantastisk strand hvor flodet og havet møtes, så en kunne velge hvor en ville bade, så båt tilbake til bussen og buss til hotellet. Heldagstur fra 9-17, men kjempeflott tur, og Nazar hadde et utallige turer en kunne være med på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.