|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg er av de som ikke drikker kaffe, fordi jeg synes det smaker høgg. Likeledes har jeg vært med vin, men liker nå hvitvin og jobber med rødvinen - har en far som er vinkjenner og kommer liksom ikke helt unna. Men ja, mange gjør store øyne når jeg takker nei til et glass osv. Dog er folk mest sjokkerte når mannen forteller at han overhode ikke liker øl. Jeg blir altså IKKE sjokkert, men skjønner veldig godt hva du mener. Vi drikker i motsetning til dere allikevel alkohol, ettersom jeg liker øl veldig godt og ellers drinker av ymse slag, mannen likseså - sprit altså.
|
|
|
#103 |
|
intro
|
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?
Det gjør ikke jeg heller, men har ikke fått så store reaksjoner på det. Igjen - så lenge jeg drikker vin, er det greit.
|
|
|
|
#104 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg drikker veldig lite vin. Liker ikke rødvin noe særlig, og hvitvin blir jeg altfor full av. Sambo syns det er veldig flaut når jeg er med på jobbfest og spør om øl til maten i stedet for vin, uten at jeg helt skjønner hvorfor. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Guardian of the galaxy
|
Det er jo ikke plass til det når jeg drikker øl med begge hendene.
|
|
|
#107 |
|
Pauset
|
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?I min verden så er du en som drikker alkohol om du drikker rusbrus, ettersom den inneholder alkohol. Men nei, jeg kjenner flere som ikke drikker og det er ikke sjokkerende syntes jeg. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Ja jeg pleier å si at jeg er 99 % avholds, for jeg drikker kanskje 1 stk rusbrus annenhvert år. Jeg hadde faktisk 2-3 rusbrus i mai 2009, det var siste gangen jeg drakk og mer tror jeg ikke det blir, i hvert fall ikke på noen år tenker jeg.
|
|
|
#109 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg kjenner noen som er avholds nettopp fordi de vil bidra til at det normaliseres litt at folk ikke drikker. Det er jo helt dustete at det skal være en PLIKT å innta et rusmiddel.
|
|
|
#110 |
|
Pauset
|
Syntes du vanlig brus er bedre enn rusbrus? |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg kjører OG har migrene. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Nymotens gammeldags
Ja, mye bedre. Jeg synes rusbrus er helt ok på smak, men foretrekker å ikke kjenne alkoholsmak overhodet. Dessuten blir jeg veldig fort dårlig av alkohol, selv små mengder rusbrus.
|
|
|
#113 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Jeg hadde ikke brukt migrene hvis jeg ikke hadde hatt migrene. Dog overdriver jeg noen ganger litt. Det er jo ikke alltid det slår ut, det kommer ann på hva jeg drikker. Rødvin er værstingen for min del. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
can-jur
|
Ikke når man bor på hotell........
|
|
|
|
#115 |
|
|
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg drikker heller ikke, og opplever at folk synes det er veldig sjokkerende. Til og med da jeg var i bryllup, 22 uker på vei og med tydelig mage, skulle folk ha meg til å smake på den "usedvanlig gode vinen brudeparet hadde plukket ut".
|
|
|
|
#116 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg drikker ikke alkohol, kaffe eller te.
|
|
|
#117 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg drikker også minimalt med alkohol, bare Balder på fjelltopper. Og en Amaretto til espressoen en sjelden gang. Liker ikke vin eller sprit, ikke brus eller saft heller for den saks skyld. Egentlig er det bare vann som duger. Når jeg i tillegg synes at bryllup, julebord, fester etc. er ganske kjedelige greier, så er særhetsstempelet uunngåelig. Og det er helt greit i grunnen. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg er nysjerrig, ikke sjokkert. Men jeg skjønner at om mine spørsmål er nr 150 i rekken så kan det bli litt kjedelig i lengden. Samme ved vegetarianere, synes det er fint å snakke om hvorfor - men innser at det må være greit å kunne snakke om noe annet også.
|
|
|
#119 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#120 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg eelsker julebord. Men så elsker jeg mat også da.
|
![]() |
| Emneord |
| alkohol, avholdsfolk, klassiker |
|
|