Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 11:58   #101
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Jeg er av de som ikke drikker kaffe, fordi jeg synes det smaker høgg. Likeledes har jeg vært med vin, men liker nå hvitvin og jobber med rødvinen - har en far som er vinkjenner og kommer liksom ikke helt unna. Men ja, mange gjør store øyne når jeg takker nei til et glass osv. Dog er folk mest sjokkerte når mannen forteller at han overhode ikke liker øl. Jeg blir altså IKKE sjokkert, men skjønner veldig godt hva du mener. Vi drikker i motsetning til dere allikevel alkohol, ettersom jeg liker øl veldig godt og ellers drinker av ymse slag, mannen likseså - sprit altså.

Gammel 07-09-10, 11:58   #102
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lightbrus er instant migrene i en liten flaske.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:08   #103
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Dog er folk mest sjokkerte når mannen forteller at han overhode ikke liker øl.

Det gjør ikke jeg heller, men har ikke fått så store reaksjoner på det. Igjen - så lenge jeg drikker vin, er det greit.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:11   #104
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker veldig lite vin. Liker ikke rødvin noe særlig, og hvitvin blir jeg altfor full av. Sambo syns det er veldig flaut når jeg er med på jobbfest og spør om øl til maten i stedet for vin, uten at jeg helt skjønner hvorfor.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:13   #105
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker forresten ikke vin. :deler:

Gammel 07-09-10, 12:14   #106
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg drikker forresten ikke vin. :deler:

Det er jo ikke plass til det når jeg drikker øl med begge hendene.

Oh, Lord, Jeg er festlig!

Gammel 07-09-10, 12:15   #107
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I min verden så er du en som drikker alkohol om du drikker rusbrus, ettersom den inneholder alkohol. Men nei, jeg kjenner flere som ikke drikker og det er ikke sjokkerende syntes jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:17   #108
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

I min verden så er du en som drikker alkohol om du drikker rusbrus, ettersom den inneholder alkohol. Men nei, jeg kjenner flere som ikke drikker og det er ikke sjokkerende syntes jeg.

Ja jeg pleier å si at jeg er 99 % avholds, for jeg drikker kanskje 1 stk rusbrus annenhvert år. Jeg hadde faktisk 2-3 rusbrus i mai 2009, det var siste gangen jeg drakk og mer tror jeg ikke det blir, i hvert fall ikke på noen år tenker jeg.

Gammel 07-09-10, 12:20   #109
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner noen som er avholds nettopp fordi de vil bidra til at det normaliseres litt at folk ikke drikker. Det er jo helt dustete at det skal være en PLIKT å innta et rusmiddel.

Gammel 07-09-10, 12:21   #110
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja jeg pleier å si at jeg er 99 % avholds, for jeg drikker kanskje 1 stk rusbrus annenhvert år. Jeg hadde faktisk 2-3 rusbrus i mai 2009, det var siste gangen jeg drakk og mer tror jeg ikke det blir, i hvert fall ikke på noen år tenker jeg.

Syntes du vanlig brus er bedre enn rusbrus?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:22   #111
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men å lyve på seg migrene er i klasse med å kalle forkjølelse influensa har jeg skjønt.

Jeg pleier å kjøre. Det fungerer alltid.

Jeg kjører OG har migrene.
Forøvrig har det blitt mindre og mindre mas om hvorfor man ikke drikker jo eldre jeg har blitt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:24   #112
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Syntes du vanlig brus er bedre enn rusbrus?

Ja, mye bedre. Jeg synes rusbrus er helt ok på smak, men foretrekker å ikke kjenne alkoholsmak overhodet. Dessuten blir jeg veldig fort dårlig av alkohol, selv små mengder rusbrus.

Gammel 07-09-10, 12:24   #113
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Migrene kan brukes som unnskylding, men jeg tenker at det kun er greit dersom det virkelig er migrenen som er årsaken. Det må være lov å svare at man ikke har lyst på også uten at det skal være noen stor grunn.

Jeg hadde ikke brukt migrene hvis jeg ikke hadde hatt migrene. Dog overdriver jeg noen ganger litt. Det er jo ikke alltid det slår ut, det kommer ann på hva jeg drikker. Rødvin er værstingen for min del.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:29   #114
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg pleier å kjøre. Det fungerer alltid.

Ikke når man bor på hotell........

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:35   #115
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker heller ikke, og opplever at folk synes det er veldig sjokkerende. Til og med da jeg var i bryllup, 22 uker på vei og med tydelig mage, skulle folk ha meg til å smake på den "usedvanlig gode vinen brudeparet hadde plukket ut".

Jeg skjønte som 15-åring at vin er noe jeg må tvinge meg til å drikke mens jeg lærer å like det, og det gidder jeg ikke. Derimot synes jeg øl er godt, men jeg tåler så ekstremt lite alkohol og liker rett og slett ikke følelsen av å være beruset, så da holder jeg meg heller til vann.

Men jeg ser at det at jeg ikke drikke til vanlig har vært en velsignelse i begynnelsen av graviditeten. Fikk jo det vanlige maset, men ingen spørsmål om jeg var gravid. Og jeg har så mange venninner som i 1. trimester må vri hjernen for å finne på en unnskyldning for å ikke drikke, og det slapp jeg heldigvis.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:47   #116
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker ikke alkohol, kaffe eller te.

Jeg er ikke avholds i teorien, men er vel nærmest avholds i praksis. Jeg har ikke opplevd noen ubehagelige ting rundt det i den perioden jeg ikke har drukket alkohol, iallefall ikke som jeg kan huske nå. Det har muligens med at jeg stort sett har festet med folk som jeg kjenner godt. Eller som er fra FP. Jeg har derimot opplevd at folk blir litt satt ut av at jeg ikke vil ha kaffe eller te. Men jeg tror ikke det er like stigmatiserende som det å takke nei til alkohol, på linje med det Fnatten skriver tidligere her.

Gammel 07-09-10, 14:50   #117
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker også minimalt med alkohol, bare Balder på fjelltopper. Og en Amaretto til espressoen en sjelden gang. Liker ikke vin eller sprit, ikke brus eller saft heller for den saks skyld. Egentlig er det bare vann som duger. Når jeg i tillegg synes at bryllup, julebord, fester etc. er ganske kjedelige greier, så er særhetsstempelet uunngåelig. Og det er helt greit i grunnen.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:53   #118
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nysjerrig, ikke sjokkert. Men jeg skjønner at om mine spørsmål er nr 150 i rekken så kan det bli litt kjedelig i lengden. Samme ved vegetarianere, synes det er fint å snakke om hvorfor - men innser at det må være greit å kunne snakke om noe annet også.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:54   #119
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg drikker også minimalt med alkohol, Liker ikke vin eller sprit, ikke brus eller saft heller for den saks skyld. Egentlig er det bare vann som duger. Når jeg i tillegg synes at bryllup, julebord, fester etc. er ganske kjedelige greier, så er særhetsstempelet uunngåelig. Og det er helt greit i grunnen.

Du er en skikkelig gøyal en!

Gammel 07-09-10, 14:55   #120
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg eelsker julebord. Men så elsker jeg mat også da. Mannens julebord er fantastiske, gleder meg hvert år. Og der har jeg faktisk aldri fått noen kommentarer på at jeg drikker brus.

Emneord
alkohol, avholdsfolk, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.