|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Borte
|
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?I lokalavisen står det at bonden har revet ut hårdotter på jentene og kjørt på den ene faren med bil. Jeg syns det virker som han er i overkant hissig for noen eplers skyld altså.
|
|
|
#22 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Jeg misliker slang noe så innmari. Vi bodde i et hus med stor eplehage da jeg var barn. Huset lå like ved en ungdomsskole. De som kom og spurte om å få plukke epler på bakken ble sendt med en bærepose og det var fritt frem.
|
|
|
|
#23 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Ja Skilpadda sier det fint synes jeg.
|
|
|
#24 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Nei, slang er på ingen måte greit. Ganske uskyldig dersom det er snakk om en plomme i handa, men like vel ikke greit. Jeg synes ikke engang det er greit at man går inn i andre sin hage uten lov, selv om man ikke tar noe. Missliker det sterkt når nabounger leker på plenen vår eller bruker hagen som gjennomgangssti uten å ha spurt først. Om de i tillegg skal forsyne seg av det som dyrkes blir det ikke akkurat noe bedre. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
flisespikker
|
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?
Ja, hvis det stemmer, er det såklart uakseptabelt. Det er ikke noe mer greit at han "straffer" noen med voldsbruk enn at fedrene til jentene gjør det.
|
|
|
#26 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Ja, for meg er det en del av det å "vokse opp" og en av erfaringene man gjør som liten.
|
|
|
#28 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Ja. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Jeg har akkurat den saken fra en helt annen side, og av denne saken er det faktisk 3 sider, og det i avisene er kun jentene sin versjon. Dette var ikke så uskylding som det jentene får det til å virke som. Slang er uskylding og selv om det ikke er pent så skjer det. Noen huseiere kan sikkert bli sintere enn andre, men fysisk vold/straff er uhørt uansett, det skal jeg være enig i. Det er jo rart at ikke jentene sier noe om at de hadde rasert flere av epletrærne ved å riste på dem og knekke flere grener, og i tillegg hadde de vært inne på lageret med plukkede epler og prøvd å "stjele" hel kasse med epler. Jeg støtter på ingen måte sånn bonden har oppført seg, men at fedre kommer til bonden og sparker og slår det er også uhørt. Jeg synes sånn den saken er fremstilt i avisa med to søte små uskyldinge som står frem er helt teit. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Pauset
|
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Jeg er vokst opp på landet og har et meget avslappet forhold til slang. Men det er forskjell på noen epler og gulrøtter som spises der og da, og på organisert slang der man fyller sekker og bæreposer. Syns både bonden og foreldrene til jentene i denne saken overreagerte. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Nei, det er ikke greit å stjele i butikken der man faktisk selger varer. Men jeg synes det er greit om noen unger nå og da går på slang i vår egen hage. Det ble det gjort når vi var små også, vi gikk på slang hos andre og andre gikk på slang hos oss. Det var jo selve spenningen med slangen som var gøy, og at man fikk med seg noen epler eller kirsebær. Det er ikke greit å ødelegge å ødelegge greiner etc.
|
|
|
#32 |
|
can-jur
|
gajamor sa det så fint, så da bare henger jeg meg på det.
|
|
|
|
#33 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Som tidliger eier av en perfekt epleslanghage så skjønner jeg faktisk bonden. Det er ikke å miste et eple eller ti som er trist med slang, det er det at barna skal skynde seg og brekker ofte store greiner av gamle trær det har tatt år å dyrke frem. De kan også se ut som de perfekte klatretrær, men treet tåler ikke slik røff behandling. Jeg hang opp skilt: Ikke stjel, ring på så får du epler. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Det er ikke greit å stjele, og heller ikke greit å oppføre seg som fedrene her. Hva lærte ungene i dette tilfellet da? |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ekvilist
|
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Det jeg reagerte aller mest på med denne saken var i grunn at foreldrene lot jentene bli hovedoppslag i avisen.
|
|
|
#36 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Generelt: Jeg synes det er helt geit med unger som går på slang. Men blir de tatt får de ta konsekvensene og kjeften uten å sutre. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
By the Sea
|
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?Nei, det er ikke greit.
|
|
|
#38 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
Reagerer også på at ungene ble 1. side. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Synes dere at det er greit at ungene går på slang?*Har bare lest HI*
|
|
|
#40 |
|
saftig
|
Dette blir for meg litt arrogant. Barn bør få med seg gode holdninger hjemmefra når det gjelder respekt for andres eiendom. Tyveri er tyveri.
|
![]() |
|
|