|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
can-jur
|
Sv: Walls of Glass - bør vi tåle såpass?
Det er litt begge deler. Feks økologisk er ikke produkter som selger spesielt godt i Norge. Det finnes en del som betaler ekstra for at dyra skal ha det bedre og for spesielle produkter dyrket fram økologisk, (og mange av dem hører nok til i sjiiktet som frekventerer FP) men den jevne forbruker er ikke villig til å fire noe særlig på kravet om billig mat.
|
|
|
|
#42 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Walls of Glass - bør vi tåle såpass?Noah.
|
|
|
#43 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Walls of Glass - bør vi tåle såpass?Jeg er en pysekjøttspier. Ingen problemer å spise kjøtt - så lenge jeg ikke SER at det har vært et dyr. Syltelabber, tungerull etc utgår derfor. Jeg fant ikke bildene provoserende eller støtende. Det er ekkelt å se levret blod, men det kan jo være like ille på bilder av hva som helst, egentlig.
|
|
|
#45 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Walls of Glass - bør vi tåle såpass?Jeg venter med å se på bildene til jeg har spist lunsj :sart: , men utfra hva dere beskriver skal jeg nok tåle det, ja. Derimot hadde jeg store problemer med å spise koteletter i et år etter å ha jobbet i ferskvaredisk og rengjort kjøttsaga.
|
|
|
#47 |
|
Tøff
|
Sv: Walls of Glass - bør vi tåle såpass?Dette plager meg overhodet ikke. Jeg synes dyr skal ha det så bra som mulig, men dyr er og blir dyr, og jeg liker kjøtt.
|
|
|
#49 |
|
Glamorøs
|
Sv: Walls of Glass - bør vi tåle såpass?Denne reportasjen sjokkerte ikke meg. Jeg har sett mye vondere bilder fra slakterier. Jeg syns ikke slakting og dyretransport er uproblematisk, og er en av dem som kjøper kjøttprodukter der dyra har hatt det best mulig, både før og under slakting.
|
|
|
#50 |
|
Permakulturell
|
Sv: Walls of Glass - bør vi tåle såpass?Å herregud! (til Vogue-forside)
|
|
|
#51 |
|
can-jur
|
Sv: Walls of Glass - bør vi tåle såpass?
Den hørte jeg også på, men jeg måtte bare skru av, jeg blir litt for engasjert.......
|
|
|
|
#52 |
|
Tøff
|
Sv: Walls of Glass - bør vi tåle såpass?Jeg er veldig enig med Eia; jeg betaler gladelig mer for kortreist, lykkelig kjøtt og er en bevisst forbruker.
|
![]() |
|
|