Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Walls of Glass - bør vi tåle såpass?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-10, 21:09   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Walls of Glass - bør vi tåle såpass?

I dagens papirutgave av Nationen er det en 2 sides artikkel om disse bildene og mannen som har tatt dem.
Han løy om hva han skulle, og fikk slippe inn i et svensk slakteri og tok bilder.
Bildene brukes i dag av dyrevelferdsaktivister og ekstremistveggiser i kampen for å få folk til å slutte å spise kjøtt.

Jeg har selv sett gjennom bildene og noen av dem er direkte flotte, og jeg finner dem ikke hverken støtende eller kvalmende. Og jeg blir heller ikke vegitarianer av å se på.
Å slakte dyr er ikke vakkert eller estetisk.
Det er en dyd av nødvendighet om man vil spise kjøtt.

Verden trenger et lavere kjøttforbruk, av mange grunner, men jeg er usikker på om dette er veien å gå?
Eller er det veien?
Tåler man ikke å se sannheten, så kanskje man ikke skal spise kjøtt?

Jeg har selv vært inne på mange norske slakterier, og selv om de fremstår som en del renere og mer vedlikeholdte enn slakteriet der disse bildene er tatt, så synes jeg bildene gir et visst inntrykk av hva som faktisk skjer.
Husk at alle dyra er døde når henges opp!

Bildene finner her: http://animalrights.se/wallsofglass/index.html

merk at jeg slakter dyr selv og er svært godt kjent med prossesen, så at jeg ikke finner bildene støtende, betyr ikke at alle andre også greier å se de vakre i disse bildene. Mao, du risikerer å blir kvalm.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.