Sv: Store barneflokker
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Jeg reagerer på flere i denne tråden som ennå ikke har barn på skolen, men som mer eller mindre i klartekst sier at de kommer i hvertfall ikke til å akseptere en dårlig utdannet lærer som pålegger DEM noe som helst, for de har så smarte barn og er så smarte selv, så de bestemmer da virkelig selv om de vil følge lærerens pålegg eller ikke.
Mindre, vil jeg si.
Det flere har sagt, er derimot noe i retning av "dersom det blir stilt krav til at barnet mitt skal gjøre lekser som ikke ser ut til å ha noen læringsverdi, så kommer jeg til å spørre hva som er poenget med det, og dersom læreren ikke har noen god begrunnelse for kravet, kommer jeg til å be om at det blir endret, og jeg kommer ikke nødvendigvis til å føle meg forpliktet til å overholde det".
Det med "gode grunner" har blitt nevnt flere steder - jeg har ikke sett noen si at de ikke kommer til å godta pålegg fra læreren uansett. Er du uenig i at man som foreldre kan eller bør spørre skolen/læreren om hva som er tanken bak et bestemt pedagogisk opplegg, eller i at man som foreldre kan eller bør engasjere seg i hvordan skolen/læreren skal følge opp barna?