Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Jeg skjønner det bare ikke. Det at det er så snålt å ikke like en matvare eller en drikke. Jeg har venner som ikke liker brus, jeg har venner som ikke liker blåmuggost og jeg har venner som ikke liker rømme. Jeg blir verken sjokkert eller satt ut av det, folk liker jo forskjellige ting?
Nå er jeg "heldigvis" ikke den eneste som ikke drikker kaffe, jeg og krystallklart er i hvert fall i godt selskap der, hehe. Og jeg liker i det minste kaffe med sjokolade, og kaffe i glasurer og sånt. Jeg er glad i mokka-smaker, det liker jeg godt. Men jeg drikker ikke ren, vanlig kaffe, det er jo pføy! Eple- og kanelte kan jeg forresten drikke, det er relativt godt.
Nei altså, blåmugg og kaffe må alle like!
Neida, Men jeg er bare så vant til at alle drikker kaffe, at det er helt snodig å ha noen på besøk som sier nei. Ikke mer liksom. Tanten min drikker heller ikke kaffe, men hun drikker te da, så jeg har alltid et rikt utvalg å by henne på. Og så har jeg venner som elsker kakao, så jeg passer på å ha det og i hus. Men jeg tilbyr alltid kaffe og altså, det er visst noe jeg har fått inn med, eh.. øh, noe jeg er vant til at alltid blir gjort.
Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.
Nei. My point exactly.
Ups, leste med feil briller.
Jeg skjønner det med vin/mat og dele opplevelser altså, og jeg drikker gjerne et glass vin til god mat, som sagt tidligere. Jeg bare klarer ikke å se hvordan det å like/ikke like noe kan være avgjørende for om man velger å være sammen med noen eller ikke, slik det ble skrevet akkurat der.
Du må gjerne drikke vin for min del altså, bare det ikke er hos meg slik at jeg kan rømme om jeg blir utrygg.
Jada jeg vet jeg har mine greier.
Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.
For å gjenta meg sjøl; Det handle ikkje om RUSEN men om opplevelsen av vinen. Som Mildrid seier; Det å dele smaken av en god vin som legge seg perfekt sammen med mat, skravlinga rundt kor vinen kjem frå, historiene når vi har kjøpt ulike vinar rundt om i verda, avtalen om et glass Chablis på verandaen en ettermiddag. Og ellers alt det Mim og Mildrid har sagt i denne tråden.
"Tussa, (han seie jo sjølsagt ikkje det, men dokke tar poenget ) kjenne du kor perfekt denne vinen legge seg over og under blåmuggosten?" Slik er vi. Og eg ser på det som en Fin Ting.
Som sagt, jeg skjønner det. *peker på svaret til Milfrid*
Men for all del, jeg har et skrudd forhold til folk som drikker, og det preger hvordan jeg ser på dette. Og jeg personlig hadde aldri kunnet gi alkoholholdige greier en så stor plass i livet mitt at det skulle avgjøre om jeg ... eller jo vent litt. Jeg kan ikke være sammen med noen som drikker mye. :btdt: Så teknisk sett så mener jeg vel akkurat det samme bare med motsatt fortegn? Hm, det var litt merkelig å møte seg selv i døren på den måten der ja. :rødmer heftig: