Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det flere som har botsystem i barnehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 23:03   #81
TineS
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
TineS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?

Så lenge mine kunder er tidsnok, så kan jeg fint dra 5 min før.
Men det med forsinkelse er en veldig ond sirkel visst

TineS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:04   #82
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble helt sjokkert da ei venninne av meg fortalte at deres SFO stenger kl. 16. Jeg trodde knapt det gikk an, DET er tidlig det?
Jeg hadde forresten ikke klart å komme meg på jobb om jeg ikke var i et forhold. Jeg begynner kl. 7 på tidligvakt og slutter kl. 17 på senvakt, og minsten sin barnehage har åpent fra 7.30 til 16.30. Får håpe jeg ikke blir skilt før minsten begynner på skolen.

Gammel 08-09-10, 23:05   #83
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Det vet jeg, men om det er 4 barnehager som har åpent til 17 og 3 som har åpent til 16, så søker man vel i de som har åpent lengst og forhåpentligvis får man plass i en av de.

Og om man ikke får det? Man er ikke sikret plass i en barnehage selv om man søker. :verden er ikke så enkel:

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:05   #84
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Her i kommunen er de feste barnehagene åpen til 17, så det er skjeldent et problem. Men jeg var faktisk ikke ute før 1705 i dag fordi jeg måtte gå igjennom alle 3 avdelingene før jeg kunne gå ut. Sjekke vinduer osv. Kan jo ikke gå fra barna og gjøre dette før de har gått. Hadde det vert 1 barn går det jo. Men med flere synes jeg ikke det er rett. Siste foreldrepar var ute nesten på klokkeslettet.

Vanligvis er vi tom rundt 1630 da er det jo ikke noe problem. Kunne godt ønske vi stengte litt tidligere. Da hadde vi hatt mye bedre personaltetthet når alle barna er der. Istedenfor at det sitter 1 voksen med 1-3 barn frem til 7:30, og gjerne ingen barn etter 1630. Da hadde vi hatt til sammen 1 time mer med 4 på jobb om dagen. Det er GANSKE mye tid vi kunne brukt til pedagogisk arbeid. Nå går tiden før kl 9-10 og etter kl 1530 bare med å slukke branner og passe barn.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:06   #85
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det vet jeg, men om det er 4 barnehager som har åpent til 17 og 3 som har åpent til 16, så søker man vel i de som har åpent lengst og forhåpentligvis får man plass i en av de.

Dette var ikke en relevant problemstilling for oss, så jeg sjekket ikke, men jeg tok en kjapp sjekk nå, og fant to i bydelen som er til 17, en til 16.45 men den er tilsvarende lenger unna "sentrale strøk" også da. Av de to er det en som har sånn ca 3 års ventetid, og en som er teoretisk mulig å komme inn i, i alle fall for en toåring som har stått i kø siden h*n fikk personnummer. Så joda, man kan jo søke den, og krysse fingrene. Den er stor da, så der er en del unger, og den er åpen 7-17, så det burde passe de fleste.

(Vi søkte fire i vår bydel, og fikk en times kjøring (inkl normal kø) herfra, så da vi i år fikk i vår bydel var vi bare takknemlige for det...)

Gammel 08-09-10, 23:06   #86
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Og om man ikke får det? Man er ikke sikret plass i en barnehage selv om man søker. :verden er ikke så enkel:

Som det sto i innlegget mitt, jeg vet man ikke kan velge og vrake.
Men om man ikke får plass de rman ønsker eller der de har ønsket åpningistider, må man faktisk finne på noe annet i forhold til henting og levering. Eller synes du det er greit at de ansatte i barnehagen skal jobbe overtid hver dag, fordi dere ikke rekker å hente?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:10   #87
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ble helt sjokkert da ei venninne av meg fortalte at deres SFO stenger kl. 16. Jeg trodde knapt det gikk an, DET er tidlig det?
Jeg hadde forresten ikke klart å komme meg på jobb om jeg ikke var i et forhold. Jeg begynner kl. 7 på tidligvakt og slutter kl. 17 på senvakt, og minsten sin barnehage har åpent fra 7.30 til 16.30. Får håpe jeg ikke blir skilt før minsten begynner på skolen.

Jeg måtte gå ned i stilling, da jeg ble alene for å få det til å gå opp.
Jeg jobbet i full stilling enten fra 7.30 eller 8.15 og til 15.30 eller 16.30.
Der poden går ,åpnet barnehagen 7.15 og stengte 16.30. Jeg hadde 15 min kjørevei uten kø, litt lengermed kø.
Det ikke så da måtte jeg redusere stillingen.
16 er veldig tidlig ja.Har en barnehage her som stenger så tidlig.

Gammel 08-09-10, 23:10   #88
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Som det sto i innlegget mitt, jeg vet man ikke kan velge og vrake.
Men omman ikke får plass, må man faktisk finne på noe annet i forhold til henting og levering. Eller synes du det er greit at de ansatte i barnehagen skal jobbe overtid hver dag, fordi dere ikke rekker å hente?

Det hørtes bare ut som du syntes det er penkelt enkelt, mulig jeg misforsto. Selvfølgelig må man prøve å gjøre grep for at det skal gå opp, poenget er at for mange så det vanskelig med reisevei, så utvidet åpningstid er muligens løsningen enkelte steder der mange kommer for sent. Eller gjøre som i butikk, der man får betalt for et kvarter eller halvtime etter stenging for å ta kassaoppgjør, rydde inn etc. Det er jo gjerne sånt barnehagepersonale må gjøre på slutten også, rydde, sjekke vinduer, låse osv.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:11   #89
Chablis
Drømmer

Standard

Det hørtes bare ut som du syntes det er penkelt enkelt, mulig jeg misforsto. Selvfølgelig må man prøve å gjøre grep for at det skal gå opp, poenget er at for mange så det vanskelig med reisevei, så utvidet åpningstid er muligens løsningen enkelte steder der mange kommer for sent. Eller gjøre som i butikk, der man får betalt for et kvarter eller halvtime etter stenging for å ta kassaoppgjør, rydde inn etc. Det er jo gjerne sånt barnehagepersonale må gjøre på slutten også, rydde, sjekke vinduer, låse osv.

Jeg vet det ikke er enkelt penkelt, mulg jeg som forklarer meg litt dårlig.
Her får man ikke utvidet åpningstider, det ble så mye dyrere, så vanskelig osv.

Gammel 08-09-10, 23:14   #90
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt gjør man det man kan. Redusere stilling hadde vært vår løsning. Slik vi gjorde da vi utsatte det hele et år. Det gikk for oss. Man finner vel en løsning på alt, men 7.30 til 16.30 er ikke lenge, for dem som ikke er to med fleksitid.

Gammel 08-09-10, 23:16   #91
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Tror ikke barnehagen til gutta har, i så fall burde vi kanskje ha fått en. Kommet for sent 2 ganger. Ene gangen helt uforskyldt pga en ikke-startende bil i kulda, men andre gangen var total glipp fra våres side og hadde gladelig betalt da ja. De ansatte har vel ting de skal rekke de også

Gammel 08-09-10, 23:18   #92
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jammen bruker du det kvarteret til å hjelpe en kunde som "skal bare" så må blir du jo over tiden uansett for kassa må jo gjøres opp.

Barnehagen til gutta åpner og stenger sammen med barna. Dvs de ansatte kommer kl.7 når barnehagen åpner og går kl.16.30 når den stenger. Syns det er helt greit at ungene er med på dette

Gammel 08-09-10, 23:20   #93
TineS
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
TineS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kuttet ned arbeidstiden min fra 09 - 17 til 16.. Men må nesten ha litt lønn så man greier seg:P

Jeg kunne gå gjennom foreldre kontakten så hun kunne høre med de andre foreldrene om bhg skulle åpne en halvtime senere og holde oppe en halvtime lengere, men det er nok mange som trenger å levere ungene før 07 visst. Så jeg ble nedstemt:P

Det er veldig fint å høre forskjellige meninger om det her merker jeg.. Man ser ting fra litt andre sider

TineS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:23   #94
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ingen anelse hvordan de løser slike problemer i barnehagen vår. Har aldri hentet i nærheten av stengetid.
Men jeg synes det er helt greit med bøter for forsen henting.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:25   #95
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fascineres litt over at mange mener at man ikke skal ha bot hvis "det ikke er ens egen feil" jeg. Jeg mener, hvis det er et uhell, vil det jo ikke skje ofte, og da blir det ikke mange bøter uansett. Og skal den ansatte jobbe gratis bare fordi "det ikke er ens egen feil at en kom for sent?". Det kan jo være at den ansatte skal hente eget barn et eller annet sted. For eksempel. Eller i det hele tatt har et liv .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:25   #96
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Det er helt vanlig med bøter for for sen henting i barnehagen. Det har i alle fall vært praksis, og stått i vedtektene til de 3 barnehagene vi har vært innom. Størrelsen på boten har vært litt forskjellig.

Hadde jeg skjønt at jeg ville komme for sent til henting en gang, ville jeg ringt på veien og beklaget, og betalt boten med den største selvfølgelighet. Det ville vært flaut for meg, og jeg ville tenkt på at det nok ikke var den første gangen en av de ansatte ergret seg over at noen hentet barnene sine etter stengetid...

Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:27   #97
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg fascineres litt over at mange mener at man ikke skal ha bot hvis "det ikke er ens egen feil" jeg. Jeg mener, hvis det er et uhell, vil det jo ikke skje ofte, og da blir det ikke mange bøter uansett. Og skal den ansatte jobbe gratis bare fordi "det ikke er ens egen feil at en kom for sent?". Det kan jo være at den ansatte skal hente eget barn et eller annet sted. For eksempel. Eller i det hele tatt har et liv .

Du vet vel at barnehageansatte ikke har noe eget liv.
Den fikk jeg høre engang, da en av foreldrene kom for sent.
Så da trengte han heller ikke å få bot.

Gammel 08-09-10, 23:28   #98
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Godt sagt. Det er jo uansett ikke den ansattes feil.

Jeg ser problemet med tidsklemme, og da jeg hadde barnehagebarn og var alene var det mye løping for å rekke det, men det falt meg da aldri inn å løse problemet ved å forvente at de barnehageansatte skulle jobbe gratis og uplanlagt overtid.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:30   #99
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg ser problemet med tidsklemme, og da jeg hadde barnehagebarn og var alene var det mye løping for å rekke det, men det falt meg da aldri inn å løse problemet ved å forvente at de barnehageansatte skulle jobbe gratis og uplanlagt overtid.

Nei, nemlig. Selvsagt kan det bli travelt og mye løping som du sier, men det blir jo gjerne travelt og løping for den ansatte av at man selv er for sen også.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:34   #100
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.