Sv: Overvektiges erfaringer
Jeg har egentlig vært overvektig siden jeg fikk barn som 18-åring, men det er først de fire siste årene at jeg har vært så stor at det er virkelig påfallende. Jeg merker stor forskjell fra den tiden jeg bare hadde noen kilo ekstra til nå som jeg stort sett alltid er den største uansett setting. Jeg har ikke mye utdanning, men jeg har aldri hatt problem med å få meg jobb. De siste tre årene har jeg søkt på alt jeg har vært kvalifisert til og vært inn på mange intervju hvor jeg synes at jeg har gjort det bra, men jeg har aldri blitt tilbydt stillingen. Det kan være tilfeldig, men det er jo litt rart at jeg aldri sto uten jobb tidligere.
Det er endel ubehagelige episoder ellers også. En dag jeg skulle ta bussen så kom det ei og satte seg ved siden av meg. Etter et par minutter reiste hun seg opp og proklamerte høyt at hun kunne ikke sitte sammen med meg fordi jeg er så feit at hun ikke får plass.
Da jeg og eldstemann var på Tusenfryd i fjor så var det også mange kommentarer og blikk. Når vi skulle ta berg og dalbane så var det en guttegjeng som høylytt kommenterte at jeg aldri ville få plass til å feste beltet og de holdt på å le seg ihjel da jeg klemte meg ned i setet. Det samme skjedde flere ganger i løpet av den dagen.
På ferie i Gran Canaria i fjor var det noen gutter som gikk bort til sønnen min og flirte og sa at mora hans var den styggeste blubba de noen gang har sett.
Så ja, det er mye dritt å få.