Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det flere som har botsystem i barnehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-10, 11:38   #161
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?

I barnehagen hvor jeg jobber har vi hatt botsystem i mange år, heldigvis. Men, det er ankemuligheter, så om du skriver ett brev med en god begrunnelse, så slipper du å betale. (Har hørt om flere som har sluppet). Vi er pålagt å gi beskjed om at det blir bot fra kl 1700, alt etter det: bot.

Jeg sier heldigvis, for jeg ble lei av å stå på jobb i opptil en time etter stengetid fordi noen syns det er greit å se ferdig såpe-serier, ta en senere buss fordi de traff på en gammel venninne, eller rett og slett fordi jobben "min" er viktigere enn fritiden din.

Det snakkes også om på SFO at barn som ikke er hentet til "så-så-lang" tid etter stengetid, hvor foreldrene ikke har kontaktet SFO, at barna skal bli levert til bv-vakta. Ganske strenge greier!

Og, det er mange foreldre som ikke ringer og sier at de blir for sene, og det er foreldre som ikke tar telefonen når du ringer 30 minutter etter stengetid, "fordi jeg så at du ringte men var opptatt i ett møte" og som ikke bryr seg i det hele tatt at en står der med en fortvila unge.

Gammel 10-09-10, 11:40   #162
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Der jeg har fått jobb nå har vi faktisk åpent fra 7 - 17 og det er jo nesten litt revolusjonerende.

Så interessant å lese, her i kommunen tror jeg i hvert fall at alle de kommunale barnehagene har åpningstid fra 7-17 og der barna går så har det alltid vært sånn.

Det kan jo være at det er fordi jeg bor i en typisk pendlerkommune, hvor veldig mange har ca. 1 times reisevei hver vei.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 23:54   #163
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maysen, her.

Jeg vet ikke om det finnes noe slikt i bhg vår.
Det jeg vet de snakket om nå etter sommeren, er å gi bot når unger ikke møter.
Altså til hver skoleferie og sommerferie får vi utdelt liste hvor vi skal melde ungene på dager. Dette er jo for at bhg skal ha oversikt over hvor mange som kommer og hvor mange ansatte det trengs. I sommer hadde de i godt over 2 uker alt fra 3-6 unger pr dag, som ikke møtte, og ikke sa i fra.
Etter dette har det blitt snakket om å måtte betale en sum for hver dag man ikke har gitt beskjed.Noe jeg synes er helt ok.
Vår bhg har fantastiske åpningstider(0645 til 1700) og viser gang på gang fleksibiltet ovenfor oss foreldre. Og da mener jeg at det minste vi kan gjøre er å si i fra om det blir noe endringer.

Bot for å ikke si i fra at de ikke kommer? Forstår at det er frustrerende å ikke få beskjed om barnet kommer eller ikke, MEN man betaler da for plassen om barnet møter eller ikke.

Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 00:00   #164
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet faktisk ikke om det er bot i barnehagen til minsten. Vi har hatt unger der i 5 år nå, men har ikke peiling. Det er sikkert ikke noe sånt. Har aldri hørt om det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 10:14   #165
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Bot for å ikke si i fra at de ikke kommer? Forstår at det er frustrerende å ikke få beskjed om barnet kommer eller ikke, MEN man betaler da for plassen om barnet møter eller ikke.

Enig.
Ja, det er VELDIG frustrerende at kanskje bare 1/3 av de som sier de skal komme faktisk kommer når det er ferier og sånn. For da står man der med alt for mye personale. Men det er jo masse andre ting som kan gjøres om man er litt for mange på jobb også, så det er bare å bruke fantasien.
Men å begynne innføre bøter, det hadde jeg aldri godtatt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 10:25   #166
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Vi har så vidt jeg vet ikke noe botsystem i vår barnehage. Men jeg forstår godt at det trengs enkelte steder. Jeg har tidligere jobbet i barnehage langt unna hjemmet. Jeg hadde ikke bil, og bussene gikk hver halve time. Så om et barn ble hentet tre minutter for sent så rakk ikke jeg bussen min og kom da en halv time senere hjem (minst). Så for min del spilte det ingen rolle om man kom tre eller tjue minutter for sent.

Gammel 13-09-10, 11:06   #167
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Når det er ferieavvikling og man har satt opp at barnet skal være i barnehage, så synes jeg det er på sin plass å si fra slik at de ev kan reduserer bemanningen om det er mange barn som plutselig ikke kommer en dag. Har selv bekjente som jobber i barnehage med full åpningstid og enkelte dager i sommer har de vært 2-3 på jobb og bare 2 barn. Skulle egentlig vært 6-10 stk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.