|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dette rettferdig?He he... nei, x-er skal man ikke være dumsnill med. X-en min kunne ikke betale bidrag han, påstod han, fordi han tjente så lite (tilnærmet ingenting, ifølge ham). Han bidro ikke med noenting, ikke så mye som en truse kjøpte han til ungen sin. Og aldri samvær, så ikke gutten på to år. Jeg godtok det, og levde veldig trangt økonomisk. Så var det ei som fikk meg til å gå på NAV og be dem ordne med bidrag. Vips, x-en måtte ut med over 3000 i måneden. Og det kom fram at han tjente femten tusen MER enn meg i året. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dette rettferdig?
Men dersom de har brukt forbrukslån på mat og opplevelser og han har brukt "sine" penger på billån og tv så skal det uansett gå på det samme. Han har jo spist maten og delt på opplevelsene han også. Og hun har sikkert sett på tv og nytt godt av å ha bil. Summasumarium blir det jo det samme.
|
|
|
#23 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Er dette rettferdig?Jeg ville nok forklart eksen at så lenge han har tatt verdiene som stod i hans navn, må han ta gjelden også. Kan ikke få i pose og sekk.
|
|
|
#24 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Er dette rettferdig?Har han ikke betalt bidrag på 6 måneder? Oj, da må du jo ta tak i dette med en gang. Høres lurt ut det som Mams foreslo her; ta kontakt med eksen din og konfronter ham med Navs bidragskalkulator. Hvis den private avtalen dere har er gunstigere for ham, burde han jo betale den han skylder deg og fortsette å betale inn det dere er blitt enige om. Jeg antar at dette betyr at han betaler mindre enn han ville gjort via Nav, og du får omtrent det du skal ha uansett. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Tingene er hans. Gjelda også.
Du har en privat avtale som han ikke har fulgt. Du bare sender denne inn til nav så krever de inn det som mangler og fastsetter nytt bidrag fra den måneden du sender krav samt krever inn deretter også. |
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#27 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Er dette rettferdig?Jeg hadde denne problemstillingen med minsten sin pappa. han krevde meg for 20 000 da jeg flyttet ut fordi han hadde tatt opp forbrukslån for å betale sin del av husholdningsutgiftene da vi bodde sammen.. jeg gav han klar besskjed.. IKKE MITT PROBLEM!!!
|
|
|
#28 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dette rettferdig?Først og fremst ville jeg fortalt ham at Nav fikk ta seg av bidragsordningen så lenge han ikke betaler det dere har blitt enige om. Du har vært snill lenge nok, så om han ikke akter å betale deg det han skylder for de siste 6 månedene, så er det slutt på privat bidragsordning. Så lenge han arbeider, kan innkrevningssentralen gå inn og be arbeidsgiver trekke en fast sum av lønnen (dette om han ikke betaler fastsatt bidrag). |
|
|
|
|
|
#29 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Det spiller ingen rolle hva som er rettferdig. rettferdighet er som allium påpeker en meget individuell tolkning. Det er et regelverk som sier hvem som eier hva og hvem som skal hefte for hva. Det er best å bruke dette regelverket. |
|
![]() |
|
|