Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye er for mye for klipping av barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-10, 13:36   #61
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye er for mye for klipping av barn?

Opprinnelig lagt inn av TineS, her.

Jobber i en frisørsalong som er innredet for barn. Bilstoler, lekerom, tv foran hver stol og en premie ved fullført klipp.

Noe som gjør at klippingen av barn i alle aldre går stort sett som smurt.

Prisen for klipp er 160,- for baby
225,- opp til skolealder
265,- for barneskole alder

Har også familierabatt med 10% ved 2 som klipper seg sammen, og 20% ved 3 el fler sammen.

Har aldri hørt klager på prisen, og holder til i mellomstor by, ett par timer utafor Oslo.

Hva betaler dere der barna går?

Jeg hadde glatt gått til deg. Søskenrabatten hadde vært en vinner. Tror vi betalte rundt 350 kr sist vi klippet guttene.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 13:47   #62
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det stedet vi har vært på flest ganger mener jeg tar 140 for barneklipp.
Nedi gata her tror jeg de tar rundt 200. Over 200 ville jeg synes var veldig dyrt. Uansett klipper jeg som regel hele hurven inkl mannfolket selv. Maskin altså, alt annet er jeg udugelig til.
Jeg går sjeldent til frisør selv også. Gjennomsnittlig 2 ggr i året, kanskje?

mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 14:56   #63
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

En salong i Trondheim sentrum tar 150 for barneklipp. Borte i gata her koster det ca 230, og det ligger i en bydel utenfor sentrum.

Gammel 18-09-10, 15:09   #64
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror vi betaler mellom 260 og 280, og det syns jeg er helt greit. Barnet er i skolealder og har en frisyre som tar like lang tid å klippe som på en voksen. Jeg syns strengt tatt ikke det trenger å være store prisforskjellen på så store barn og voksne.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 15:11   #65
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Her går det 400/700 for 10 åringen, tar gjerne imot tips i oslo ommrådet bra og billig ønskes.

Jenta på fem og oss voksne klipper jeg selv, gubben barberer hodet innimellom ,jeg vil ikke la noen andre røre skalpen og fint langt jente hår er jeg og god på-

Langhåra gutter på ti -no way da betaler jeg heller, ellers blir det potteklipp og traumatisert 5.klassing.
Det skal være sånn som Anakin i 3 ern ( han har ikke fall) om jeg forsøker blir det Jonatan i brødrene Løvehjerte- IKKE populært.

Gammel 18-09-10, 15:45   #66
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Vi betaler kr. 150.- for barn under 12 år. Lillebror er som regel ferdig etter 5-10 minutter, mens storesøster (som har både lengre og tykkere hår enn meg) gjerne bruker å sitte 40 minutter.

Jeg er med andre ord veldig fornøyd. De får i tillegg gratis styling pluss fargespray i håret.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 00:23   #67
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Betalte tilsammen kr 960 forrige gang barna skulle klippe seg hos frisør (2 år,5 år og 8 år). Nå har jeg heldigvis klart å overbevise dem om at mamma er like flink og at vi kan gjøre mye annet morsomt for de pengene!

Ok, så blir luggen kanskje litt for kort enkelte ganger, og det blir ikke like fint rundt ørene på Storebror, men det er det verdt. Mannen bruker maskin (og noen ganger høvel) og jeg går til frisør med rabatt for oss ansatte på huset ca 3 ganger pr år og farger selv, så alt i alt er ikke frisør vår største utgiftspost nei.

Gammel 19-09-10, 00:29   #68
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi var på Nikita i dag. 370,- for klipp og litt voks på slutten (som han ikke engang ville ha). Jeg holdt på å gå i bakken!

Gammel 19-09-10, 00:53   #69
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klipper selv, men toern er vanskelig med tykt hår og to kroner. Noen som vet om en god barnefrisør i Trondheim?

Gammel 19-09-10, 00:54   #70
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Vi var på Nikita i dag. 370,- for klipp og litt voks på slutten (som han ikke engang ville ha). Jeg holdt på å gå i bakken!

Var også på Nikita i dag, O sine fjon ble billigere en lillebrors, Betalte vel 220 i dag, forrige uke betalte jeg 305.

Er visst forskjell på banreklipp 1 og barneklipp 2 (som da tydligvis skal være over en halvtime)

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 00:56   #71
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Var også på Nikita i dag, O sine fjon ble billigere en lillebrors, Betalte vel 220 i dag, forrige uke betalte jeg 305.

Er visst forskjell på banreklipp 1 og barneklipp 2 (som da tydligvis skal være over en halvtime)

Jeg mener bestemt jeg betalte under 300 sist. Frisør-damene sto en stund og mumlet om prisen før hun slo inn, og på kvitteringen er det bare spesifisert som Diverse Klipp.

Gammel 19-09-10, 09:14   #72
TineS
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
TineS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Grunnen til at det er så dyrt i visse salonger (i Oslo osv), er fordi mange av frisørene der HATER å klippe barn... På endel unger er det en ganske stor jobb, i forhold til fortjenesten..

Hos oss setter vi av en halvtime på hvert barn.. Noen ganger går det på 10min - andre ganger 1 1/2 time.. Vi får jo ofte endel barn som virkelig ikke vil klippe seg, men vi tar det med ett smil og de må selvfølgelig ikke betale mer om vi bruker en halvtime over tilsatt tid.. Og det setter kundene pris på

TineS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 09:20   #73
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av TineS, her.

Grunnen til at det er så dyrt i visse salonger (i Oslo osv), er fordi mange av frisørene der HATER å klippe barn... På endel unger er det en ganske stor jobb, i forhold til fortjenesten..

Ja, det kan eg tenke meg. Og eg forstår det. Det kan jo ta lang tid å komme i mål med ein motvillig pjokk.

Gammel 19-09-10, 09:47   #74
Maya80

Medlem siden: Sep 2006
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Elste jenta skal som oftes bare klippe tuppene og det gjør jeg selv.
Men for sønnen betaler jeg 170 og minste jenta betaler jeg 250, synes kansje det er litt dyrt men han som klipper dem er veldig flink og har barneteket. Ikke ok og gå til frisører som ikke skjønner att barn kansje ikke alltid hører på en hver liten beskjed dem får og brått snur litt på hode for att det skjer noe bak dem eller ved siden.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 11:39   #75
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her betaler jeg 150 pr. unge, syns ikke det er så galt.

Gammel 19-09-10, 13:07   #76
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg klipper selv, men toern er vanskelig med tykt hår og to kroner. Noen som vet om en god barnefrisør i Trondheim?

Ara i Olav Tryggvasons gate. De tar 150 kr for barn. Tror det bare er å stikke innom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.