Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye er for mye for klipping av barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-10, 14:34   #1
TineS
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
TineS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvor mye er for mye for klipping av barn?

Jobber i en frisørsalong som er innredet for barn. Bilstoler, lekerom, tv foran hver stol og en premie ved fullført klipp.

Noe som gjør at klippingen av barn i alle aldre går stort sett som smurt.

Prisen for klipp er 160,- for baby
225,- opp til skolealder
265,- for barneskole alder

Har også familierabatt med 10% ved 2 som klipper seg sammen, og 20% ved 3 el fler sammen.

Har aldri hørt klager på prisen, og holder til i mellomstor by, ett par timer utafor Oslo.

Hva betaler dere der barna går?

TineS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:36   #2
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye er for mye for klipping av barn?

260,- koster det her. Derfor gjør jeg det selv.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:39   #3
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg betalte 255,- for storebror på 5 år på lørdagen

Gammel 14-09-10, 14:42   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jo du, det er 499,- for enkel sveising av podens krøllete surfesveis. Jeg holdt på å daue. Dette var på en fæncy salong i Trondheim.

200-250,- synes jeg er OK. Billigere er også fint.

Gammel 14-09-10, 14:43   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betaler ikke jeg noe sånn som 400 kr for å få poden klippet hos Modern Design..? Jo, det tror jeg.

Gammel 14-09-10, 14:45   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Interessant spørsmål. Nabodamene hadde nettopp en diskusjon rundt dette.

Jeg har pleid å betale 50 kroner for å klippe snuppa hos en innvandrerfrisør på Tøyen. Sist gang gikk vi på et kjøpesenter og jeg tror jeg betalte 350. På en fancy frisør rett ved der jeg jobber tar de 580.

Hvor stor er kvalitetsforskjellen når det er snakk om klipp av forholdsvis små barn (under skolealder)?

Knerten klippes med maskin av faren sin. Han blir stadig flinkere. Nå klarer vi å beholde litt på toppen samtidig som det blir kort bak og over hvervene i bakhodet.

Gammel 14-09-10, 14:47   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, jeg synes jo at jeg betaler i meste laget. Men da vi fikk ham klippet hos en billigere kjede, så kunne det se ut som han var kjørt over med gressklipper. Podens hår er stritt, glatt og tykt, så det er nok ikke det letteste håret å klippe pent, men lell. Da blir det heller 400 kr for pen klipp, enn 200 for noe som krevde lue.

Gammel 14-09-10, 14:49   #8
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vel, jeg synes jo at jeg betaler i meste laget. Men da vi fikk ham klippet hos en billigere kjede, så kunne det se ut som han var kjørt over med gressklipper. Podens hår er stritt, glatt og tykt, så det er nok ikke det letteste håret å klippe pent, men lell. Da blir det heller 400 kr for pen klipp, enn 200 for noe som krevde lue.

Den ser jeg. Min er bare 3 år og har lokker med fall, så det er relativt lett å få det pent.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:50   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Ja, jeg skulle gitt mye for litt krøll. Det er så ubarmhjertig å klippe noe der hver minste lille hakk viser så godt igjen!

Gammel 14-09-10, 14:51   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

800 kr for barbermaskin, 4 stk som klippes ca 4 ganger i året
800/16=50kr

Alt over er for dyrt

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:51   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Dette var årsaken til at jeg tok med meg junior til denne salongen også. Frykten for at han skulle få snauklipt guttesveis tatt med maskin, som jeg har opplevd andre gutter har kommet hjem fra frisøren med.
Frisøren skjønte virkelig hvor jeg ville med sveisen hans, og han ble veldig fin.
Men prisen finnes ikke fin, Rochermannen betaler det samme for en klipp på dette stedet og da får han jo styling, hårvask etc. inkludert i prisen.

Gammel 14-09-10, 14:52   #12
Left
Passiv

Standard

Jeg har betalt 350,- for å klippe storebror. Det synes jeg er alt for mye, når alt bare skal bli kortere, og ikke noen spesiell sveis.
Vi har heldigvis ei tante (brors sambo) som driver egen frisørsalong, så når vi er på de kanter får vi henne til å klippe aldeles gratis. Og med sveis. Lillebror fikk hanekam med sikksakkmønster på de korte sidene. Kjempetøff. Storebror kunne bare klippe tupper, for han må jo ha krøllene sine må vite.

Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:53   #13
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har betalt 230-250 mener jeg ( Jeg betalte 320 engang på lillefrkV. som dengang var 2 år, hun sparer forøvrig nå.. Men DET var iallefall for dyrt!) Etter at hårklippemaskinen og frisørsaks kom i hus så fikser jeg det like greit selv nå!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:54   #14
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg klipper ungene selv, slik at jeg slipper finne det ut.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:56   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns alt over 250 er for dyrt. Vi er velsignet med frisør i familien, og slipper dermed unna den utgiften. Den ene gangen jeg klippet han hos Nikita kostet det 400 (uten verken hårvask eller styling), og det syns jeg er altfor dyrt (sier hun, som så godt som aldri kommer under 2000,- hver gang hun er hus frisøren).

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:56   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, jeg tror vi betalte 150 per hode da vi klipte våre to i salong. De var da halvannet og tre og et halvt år.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:56   #17
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me betalar vel rundt 250 for klipp av barn. Det er ein heilt grei pris, men så klipper dei seg berre eit par gonger i året. Bestemor tar litt pannelugg og nakkehår og sånt ved behov.

Gammel 14-09-10, 14:57   #18
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi er veldig fornøyd hos dere i alle fall.

Gammel 14-09-10, 14:57   #19
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Tror det er rundt 350 her. Sambo tar luggen på ungene innimellom (jeg tør ikke), de klipper seg hos svigermor i ytlandet en eller to ganger i året (frisør på hjemmebesøk til 35 kr pr barn), så det er nok bare en gang i året eller noe jeg tar de med frisøren. Syns det er litt dyrt, det er jo ikke en stor jobb akkurat.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:58   #20
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns alt over 250 er for dyrt. Vi er velsignet med frisør i familien, og slipper dermed unna den utgiften. Den ene gangen jeg klippet han hos Nikita kostet det 400, og det syns jeg er altfor dyrt (sier hun, som så godt som aldri kommer under 2000,- hver gang hun er hus frisøren).

Men det er jo en helt annen greie! Da er det jo farging, vasking, føning og full pakke(?). Og med mitt hår er jo dette en firetimersseanse, bare føninga er jo en tomannsjobb som tar drøye 20 minutter
Klart det blir dyrt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.