Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan man forvente at det er greit at hunden er med til alle?
Ja, selvfølgelig! 1 0,32%
Nei, selvfølgelig ikke! 314 99,05%
Dustepoll 2 0,63%
Deltakere: 317. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-10, 23:27   #141
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Men jeg må si jeg stusser over at det virker som ingen vil ha hunder hjem til seg på besøk.

Jeg har gjerne hunder på besøk, jeg. Men jeg pleier som regel å "invitere hunden også" når jeg inviterer de jeg kjenner som har hund. Da trenger ikke besøket å stresse avgårde fordi hunden sitter hjemme alene i buret sitt og hundene får sosialisert litt med hverandre.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 23:30   #142
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ble iallefall småsur når mannens kompis hadde med seg hund og han med største selvfølgelighet sprang rundt i stua og lagde riper i parketten vår. (Og ja, jeg ble like sur på svigerinne som trampet rundt med stiletter og lagde hakk i samme parkett.) Hunder er velkommen, men da i bånd. Eller aller helst ute.

Gammel 20-09-10, 00:36   #143
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Jeg ble iallefall småsur når mannens kompis hadde med seg hund og han med største selvfølgelighet sprang rundt i stua og lagde riper i parketten vår. (Og ja, jeg ble like sur på svigerinne som trampet rundt med stiletter og lagde hakk i samme parkett.) Hunder er velkommen, men da i bånd. Eller aller helst ute.

Svigerinner med stiletter kan gjerne også stå i bånd, helst ute.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 00:43   #144
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har gjerne hunder på besøk. Hundene til de vi kjenner er så pass oppdratt at de ikke gjør så mye av seg når de er på besøk akkurat. Jeg har mange gang spurt om de ikke kan ta med seg hunden sin. Hele familien min liker hunder, og spesielt ungene har kost seg med hundebesøk-

Men om man ikke vet om hunder er velkommen din man skal, er det jo greit å spørre, og kunne forvente ett høflig svar.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 00:46   #145
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvorfor skal hunder være med bort egentlig? Sånn bortsett fra hvis man er på langtur, da er det jo logisk at den må være med, men er det naturlig å ta med en hund når man skal på besøk hos venner?

Gammel 20-09-10, 09:40   #146
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men hvorfor skal hunder være med bort egentlig? Sånn bortsett fra hvis man er på langtur, da er det jo logisk at den må være med, men er det naturlig å ta med en hund når man skal på besøk hos venner?

Om hunden har vært aleine hjemme tidligere på dagen, så pleier vi å ordne hundevakt til ham. Han skal slippe å sitte innestengt i timesvis uten selskap. Ellers klarer de jo seg aleine en gang nå og da.

Med valper blir det noe litt annet. En valp er jo en liten baby, man drar ikke fra dem før de har lært seg å være aleine. Det må man trene på gradvis, hvis man vil ha en trygg hund som ikke spiser huset ditt mens du er borte.

Jeg synes ikke det er naturlig å ta med seg hund til venner, men jeg forstår hvorfor mange ønsker å gjøre det.

Gammel 20-09-10, 10:04   #147
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Nei, selvfølgelig ikke!

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 13:18   #148
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

(Nå tar de ikke med dyret hit lenger, min gamle dame ble irritert på den og oppdro den litt på hunders vis. Det ble visst litt for mye for den lille. )

Åh - kan jeg få komme på besøk med min lille? Han trenger oppdragelse fra strikse damer - han er så overmåte ivrig og det blir rent for mye av det gode.

Vi har ikke med vår til alle og enhver. Jeg har ei venninne med hund som jeg besøkte i går - uten å ta med min. Han klarer rett og slett ikke å roe seg med andre hunder i nærheten, og jeg gidder ikke det styret eller bråket. Samtidig så vet hun nå hvordan han er, så hun lar sine være hjemme når hun kommer hit.
Vår forrige hund var ingen problem å ta med seg forresten. Hun var rolig og avbalansert det meste av tiden.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 13:41   #149
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Det er en grunn til at jeg spør.
En bekjent har skaffet seg hundevalp, vedkommende skulle komme på besøk. Spurte om det var i orden med at hunden ble med. Jeg følte meg skikkelig ufin, men sa at vi vil ikke ha hund i huset. Jeg er allergisk og h*n sa at den er jo allergifri. H*n vridde og vendte på det jeg sa, men jeg sto på mitt og sa nei.
H*n ble megasur og muggen.

Jeg tenker at skaffer man seg hund, så kan man ikke forvente at alle andre også skal like det og ønske ha den på besøk.

Huffda. Kjipt å måtte ta en sånn diskusjon. Jeg hadde følt at den personen hadde liten respekt for mine grenser i mitt eget hjem. Du hadde etter mitt syn ingen grunn til å føle deg ufin. Den andre personen derimot....Man får ta et nei for et nei.

Gammel 20-09-10, 13:41   #150
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Åh - kan jeg få komme på besøk med min lille? Han trenger oppdragelse fra strikse damer - han er så overmåte ivrig og det blir rent for mye av det gode.

Det er bare å komme det, hun er veldig god på å oppdra irriterende ungdommer (spesielt innpåslitne hanner).

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 13:52   #151
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nina - vi får finne en dag som passer da... Hvilken type hund er det du har forresten?
Vår ramp er en Cairn Terrier, type hyper og ikke voksen. Slitsom sak å ha med på besøk, men ellers ikke så aller verst.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 14:15   #152
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

<-- Riesen, 10 år gammel dame, hun har blitt merkbart eldre/roligere de siste månedene etter en stor operasjon, men er fortsatt relativt sprek. Cairn terriere er fine.

Gammel 20-09-10, 14:59   #153
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg synes ikke man kan forvente å kunne ta med hunden sin bort.

Vi hadde han med mye rundt når han var valp, da bare til de som synes det var greit selvsagt, og vi spurte alltid først. Nå er det sjelden han blir med bort, men 50 kilo rottweiler er sjeldent veldig velkomment noe sted.

Gammel 20-09-10, 16:54   #154
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Nina- min hadde også trengt oppdragelse fra en striks dame

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 17:28   #155
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er vel Knerten som har sagt ja? Jeg har hørt at hun er veldig gjestfri.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 17:45   #156
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Gammel 20-09-10, 17:50   #157
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

[quote=Heddamor;2440316]Men jeg må si jeg stusser over at det virker som ingen vil ha hunder hjem til seg på besøk.

Stusser du over det?
Jeg personlig liker ikke hunder, og tror ikke jeg er alene om det.
Ofte lukter hundene, de etterlater hår og det hender de lager merker i parkett m.m.
Hvem ønsker det da?

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 17:51   #158
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Gammel 20-09-10, 18:14   #159
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Nina- min hadde også trengt oppdragelse fra en striks dame

FPs egen avdeling for hundeoppdragelse, jeg stiller med gammel, striks dame, dere tar med de oppløpne tenåringene deres.

Gammel 20-09-10, 19:58   #160
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Gleder oss

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

FPs egen avdeling for hundeoppdragelse, jeg stiller med gammel, striks dame, dere tar med de oppløpne tenåringene deres.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.