|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?
Det samme gjorde vi. Jeg synes du er tøff, jeg. Så lenge det føles riktig synes jeg du skal gjøre det. Og husk, det er ingen skam å snu.
|
|
|
|
#22 |
|
Øyboer
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Det er som oftes 0 problem å få barnehageplass i samme barnehage du jobber i. Så lenge du begynner enten i August eller Januar. Når du er ferdig utdannet får du nok jobb fra august. og da tar gir de deg en plass samtidig. Som oftes er det bare utviklingshemmede som kommer før deg på prioriteringslisten. Når han er 4år også så teller han bare som 1barn og lettere å få plass. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Epikur
|
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Det er ikke sikkert at skolebytte og langveisflytting er noe problem. Vi opplevde det i hvertfall som temmelig uproblematisk.
|
|
|
#25 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Rent praktisk er det jobb, søk på barnahage og finn hus i nevnte rekkefølge.
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Du er jo ikke garantert at far tar noe mer ansvar selv om dere flytter nærmere han. Et par timers kjøring er fremdeles mye, og kanskje han bare vil komme med andre unnskyldninger, når dere først er innstallert der, og han har en reell mulighet til å ha henne oftere.
|
|
|
#30 |
|
maler
|
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Jeg tror du må nærmere han enn 2 timer for å oppleve noen reell avlastning.
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Hva er det som taler for Kragerø, foran feks. Kristiansand for deg da? Du har ikke tenkt på Arendal/Grimstad/Lillesand da? Jeg tenker at det må være kjekt for deg å ha kjente i nærheten, og du skriver jo at du har venner i Kristiansand. Det er jo dessuten kortere vei til flyplass og dermed kanskje lettere og holde kontakt med familien din?
|
|
|
#34 |
|
|
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Da vi i fjor flyttet fra Oslo til et lite sted i trøndelag hadde vi en nesten 2 åring, og baby i magen.
|
|
|
|
#36 |
|
ekstremt trøtt
|
Det tar ca 40 min med bil fra kragerø til porsgrunn og det tar 1 time og 20 min med buss fra Kragerø rb.st til porsgrunn.
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Jeg tror jeg ville bosatt meg enten i Oslo eller i Kristiansand hvis noe av poenget er nærhet til de to byene. Faktisk tror jeg du vil føle deg nærmere oslo i Kristiansand enn i Kragerø, det siste er jo håpløst langt unna alt som heter fly og kollektivt. Jeg tror du trenger en sørlandsferie neste sommer for å se deg litt rundt.
|
|
|
#38 |
|
ekstremt trøtt
|
Noe av poenget var vel å bo billigere så da utgår ihvertfall Oslo vil jeg tro.
|
|
|
#39 |
|
maler
|
Ja, jeg ser den. Men å bo to timer unna der man egentlig vil bo og tro man bor nær nok til å holde utstrakt kontakt med de som bor der og allerede har et nettverk tror jeg er utopi. Det kan bli fint i Kragerø, men jeg tror ikke det vil by på så mye avlastning og nettverk som hun håper i første omgang.
|
|
|
#40 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Oslo utgår veldig... hehe.. Det er dyrt og stort og da får jeg hvertfall ikke noe særlig mer samvær med faren.
|
![]() |
|
|