|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Plus-size?Av og til virker det som om folk ikke syns at modeller er plus size hvis de er PENE. Litt sånn "Hva, men hun ser jo kjempeflott ut!! Jeg ville være superlykkelig om jeg så så bra ut!!". Eh, ja? Det er vel litt av poenget med at de er modeller??
|
|
|
#22 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Plus-size?Men begge de to i det andre innlegget er vel "overvektige", vil jeg tro? Selv om de er flotte? Hvor store må de være, da, for at det skal være passe?
|
|
|
#23 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Plus-size?
Mitt inntrykk er at modellene må ha noe ved seg, og det trenger ikke å være penhet, nei.
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Plus-size?Jeg synes plus-size er for de som er større enn det man vil si er normalt. De har altså ikke en normal kropp. Jeg vil si at alle bildene her er av temmelig normale kropper - ikke noen som skal trenge å begrense seg til spesialkolleksjoner fordi de er vesentlig større enn normale klesstørrelse kan forventes å være. |
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Sv: Plus-size?I motebransjen ja. Men klærne de skal selge er jo til plus-size damer, er det ikke det da? |
|
|
|
#27 |
|
intro
|
Strengt tatt er de vel sjelden såpass som 36 heller - eller - i alle fall ikke større?
Enig. Det er mange modeller som ikke er spesielt pene etter klassiske kriterier.
|
|
|
|
#28 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Plus-size?Begge de to modellene er da klart større enn det man vanligvis ser på catwalken. Derfor plus size. Tipper de er ca 40-42 i størrelse, og det er da vitterlig mye større enn det som pleier å vises. Det er ikke dermed sagt at de er overvektige eller store eller what ever, men de dekker et område som heller ikke pleier å sprade nedover catwalken.
|
|
|
#29 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Plus-size?Størrelse 36-modeller skal selge klær til oss i 38/40/42, og str. 42-damer skal selge til str. 44/46/etc.
|
|
|
#30 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror den nye trenden går ut på at plus-size modeller brukes også i de vanlige kolleksjonene.
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Plus-size?Er det ikke et begrep om modellene, da? Og ikke klærne de viser?
|
|
|
#35 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp.
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Plus-size?Da skjønner jeg. Jeg trodde de skulle være eksempler på overvektige. Det er de jo ikke. Og for å handle plus-size klær så må de aller fleste av oss ha en del overvekt. |
|
|
|
#37 |
|
Off the map.
|
Sv: Plus-size?Altså hvis det er en trend at modeller ikke må være anorektikere,men faktisk kan ha en liten form, så synes jeg jo det er bra, men det er litt forvirrende at de kalles plus-size.
|
|
|
#38 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Plus-size?Jeg hadde liksom tenkt at plus-size modeller viser plus-size klær. Kolleksjonen til Zizzi begynner på 42/44, så da nytter det ikke med tynne modeller hvis klærne skal sitte ordentlig.
|
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Sv: Plus-size?Nei, det tror jeg ikke. Jeg er en del større enn dem altså. |
|
![]() |
|