Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kosttilskudd for barn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-10, 13:07   #1
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Mine får tran med sitron smak, og en skje sanasol etterpå.

Gammel 28-09-10, 13:21   #2
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Mine får Eye Q tyggetabletter med jordbærsmak

http://www.buyhelse.no/Avdelinger/He...g-18268-2.aspx

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:27   #3
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Mine får tran med sitron smak, og en skje sanasol etterpå.

Det har tidligere blitt påstått at man skal ikke gi full dose av både tran og Sanasol fordi man risikerer opphopning av fettløselige vitaminer A og D. Nå har man jo funnet ut at vi nærmest uansett får for lite D-vitamin, men hvordan er det med A-vitamin? Noen som vet?

Kan man gi full dagsdose av både tran og Sanasol, eller bør man - som foreslått fra helsestasjon - enten ta halv dose av begge hver dag eller å alternere slik at man en dag tar full dagsdose av tran og neste dag tar full dagsdose av Sanasol?

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 07:43   #4
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Kan man gi full dagsdose av både tran og Sanasol, eller bør man - som foreslått fra helsestasjon - enten ta halv dose av begge hver dag eller å alternere slik at man en dag tar full dagsdose av tran og neste dag tar full dagsdose av Sanasol?

Dette har jeg aldri hørt. Vi gir både tran og sanasol - hver dag.

Gammel 05-10-10, 12:50   #5
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Dette har jeg aldri hørt. Vi gir både tran og sanasol - hver dag.

Hvis du sjekker websiden til Sana-sol, ser du at det blant annet står følgende:

Opprinnelig lagt inn av Sanasol

Barnet mitt liker ikke Tran, kan jeg mikse Sana-sol med tran?
Dersom du blander Sana-sol med Tran må du være oppmerksom på at du må halvere dosene. Både Tran og Sana-sol inneholder de fettløselige vitaminene A og D som det er uheldig å få for mye av.

I det siste har det kommet fram at det muligens er slik at vi i Norge får i oss for lite D-vitamin (som jo kroppen kan produsere selv når vi får sol på den), så nå har man begynt å berike visse matvarer. Både melk og ost kommer som D-vitaminberiket. Jeg vil anta at det betyr at det ikke anses som problematisk å få i seg for mye D-vitamin?

Men jeg skulle altså gjerne sett at noen med litt mer peiling enn meg kunne opplyst meg.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.