Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Om grått hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-10, 13:33   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Om grått hår

Er det opplest og vedtatt at man må farge håret når man får grå hår? Er det ingen mulighet what so ever for at man kan se fresh og elegant ut selv om man begynner å gråne litt?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:44   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Om grått hår

Med en sveisen klipp, og kanskje med noen striper, slik at det ikke bare ser utvokst ut, så kan man se meget fresh ut med grått hår. En av mine beste venninner har nå helt grått hår, og er skikkelig typete og tøff.

Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:46   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, det er da helt opp til en selv hva man liker og trives best med.

Gammel 28-09-10, 13:50   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, det kan man vel. Jeg personlig er veldig redd for mitt gråe hår, og farger det så fort jeg får sjansen. Kanskje det er på tide å slutte?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:55   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

I en tidligere tråd her på forumet, var det opplest og vedtatt, ja.

Jeg syns det er mange som er fine med både litt og mye grått hår. Det avhenger vel egentlig av hvordan de ser ut på håret ellers? For meg er det ikke mengden grå hår som definerer om en ser bra ut på håret eller ei, men om man har en stilig sveis som en kler, og hvordan man tar seg ut ellers.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:56   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo an på alderen også. Jeg tror det er vanskeligere å trives med grått hår når man er 28 enn når man er 50. Har en venninne som ble veldig tidlig grå, og etter noen år med farging ble hun lei og prøvde seg på å la det være som det var. Men hun ble altså mer lei av å alltid bli tatt for å være mye eldre, og gikk tilbake til farging. En må vel bare prøve seg fram og se hva en kan trives med.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:56   #7
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Med en sveisen klipp, og kanskje med noen striper, slik at det ikke bare ser utvokst ut, så kan man se meget fresh ut med grått hår. En av mine beste venninner har nå helt grått hår, og er skikkelig typete og tøff.

"..ser utvokst ut..."?

Gammel 28-09-10, 14:51   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

"..ser utvokst ut..."?

Ettervekst?

Jeg føler at jeg har for lite grått hår til å trives med det. Og jeg synes ikke at jeg er gammel nok til at jeg burde...
Helt sølvgrått/hvitgrått over det hele, er stilig med den rette frisyren.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 14:57   #9
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ettervekst?

Jeg føler at jeg har for lite grått hår til å trives med det. Og jeg synes ikke at jeg er gammel nok til at jeg burde...
Helt sølvgrått/hvitgrått over det hele, er stilig med den rette frisyren.

Men hvis man ikke farger får man jo ikke ettervekst.

Gammel 28-09-10, 15:13   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Janei, spør Sjuggerpløm.

Gammel 28-09-10, 15:33   #11
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Jeg spør selvsagt fordi jeg har endel grå hår selv. Hovedsaklig er hårmanken fortsatt mørk blond, mot brun, men de grå stripene blir langsomt flere. Jeg har kort sveis og mener selv at jeg slett ikke trenger å farge håret for å se fresh og moderne ut. Faktisk ser jeg kulere ut nå enn før da jeg hadde langt hår og de grå hårene var færre, synes jeg. Men det er så mye snakk om denne fargingen, som om det er like selvfølgelig å skjule grått hår på hodet som å fjerne hår på leggene når man går med skjørt. Jeg er ikke der, kjenner jeg, men lurer på om jeg er helt utdatert. Personlig synes jeg det er mye stiligere med en fin frisyre ispedd noe grått, enn en tydelig farget hårmanke med tydelig ettervekst.

Sist redigert av banana : 28-09-10 kl 15:39.
Gammel 28-09-10, 15:38   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Grått hår på leggene!?

Gammel 28-09-10, 15:43   #13
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spør selvsagt fordi jeg har endel grå hår selv. Hovedsaklig er hårmanken fortsatt mørk blond, mot brun, men de grå stripene blir langsomt flere. Jeg har kort sveis og mener selv at jeg slett ikke trenger å farge håret for å se fresh og moderne ut. Faktisk ser jeg kulere ut nå enn før da jeg hadde langt hår og de grå hårene var færre, synes jeg. Men det er så mye snakk om denne fargingen, som om det er like selvfølgelig å skjule grått hår på hodet som å fjerne hår på leggene når man går med skjørt. Jeg er ikke der, kjenner jeg, men lurer på om jeg er helt utdatert. Personlig synes jeg det er mye stiligere med en fin frisyre ispedd noe grått, enn en tydelig farget hårmanke med tydelig ettervekst.

Enig!

(Men det er vel ikke meg du bør ha svar fra. )

Gammel 28-09-10, 15:49   #14
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Enig!

(Men det er vel ikke meg du bør ha svar fra. )

Joda, du har jo mange av de samme verdiene i livet som jeg har, og siden jeg liker deg veldig godt så er meningen din absolutt representativ i statistikken.

Gammel 28-09-10, 15:49   #15
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Du spør, og jeg svarer ærlig hva jeg mener:
Jeg har tilgode å se en 30-40-50 åring som har sett virkelig snasen ut med grått hår. Sorry.
Og dette sier jeg som stort sett synes farget og bleket hår ser fryktelig unaturlig ut.
Da min mor sluttet å farge rundt 60+ ble hun 10 år eldre. minst.
Alt blir så gustent. Jeg synes øynene og huden også blir grå, når håret er grått.
Mange kompenserer med ultrakul klipp med spisser her og pigger der, men igjen virker det imot sin hensikt spør du meg.
En kollega som er 60+ har faktisk så lite grått at hun slipper farging. Det er fint. Jeg håper å havne i den kategorien.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 15:52   #16
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Du spør, og jeg svarer ærlig hva jeg mener:
Jeg har tilgode å se en 30-40-50 åring som har sett virkelig snasen ut med grått hår. Sorry.

Men når du sier "grått hår" her, mener du da helgrått, eller noen grå hår innimellom?

Gammel 28-09-10, 16:45   #17
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Joda, du har jo mange av de samme verdiene i livet som jeg har, og siden jeg liker deg veldig godt så er meningen din absolutt representativ i statistikken.

Jeg tror ikke de grå stråene vil syns så godt på deg, gjør de det? Vil ikke åpenbart farget hår stikke seg mer frem?

Du skal jo føle deg komfortabel med utseendet ditt også, så mye farging kan kanskje bli i overkant? Jeg har iallfall følt at jeg har mistet meg selv litt de gangene frisøren har fått utfolde seg fritt med malepenselen.

Gammel 28-09-10, 16:48   #18
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Og jeg må litt av tanken på banana med pigger her og spisser der og råååsa hairextensions ned til haka.

Gammel 28-09-10, 17:57   #19
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Mine grå hårstrå blandes fint med lyse striper i et ellers mørkeblondt hår.

Gammel 28-09-10, 18:04   #20
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg har langt, tykt brunblondt hår, som det er kommet mye grått/hvitt i etter hvert. Særlig i tinningene og i "krona". Foreløpig farger jeg ikke, og håper jeg slipper det på lenge. Satser på at gråheten gjemmes litt i at håret har mange fargenyanser, og at man heller legger merke til at det er tykt og sunt enn at det er begynnende grått.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:54.