Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet din partner ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-10, 12:33   #161
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet din partner ...

Hvorfor er det imponerende at en mann har kontroll over barnas klær?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 12:49   #162
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvorfor er det imponerende at en mann har kontroll over barnas klær?

Det hadde imponert meg om min mann hadde hatt det.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 14:18   #163
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kontroll på når plenen skal kippes, han når sengtøyet skiftes. Og når han er på utenlandsturer har han ofte handleliste med fra tenåringen med klær og sko han skal handle. Ja, og han handler garn til meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 14:21   #164
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men assa, partneren vet jo hvor gammel barnet er, da, så om h*n ikke akkurat vet at 5 år er 110, er det bare å spørre ekspeditøren "hei du, ungen min er 5 år, hvilken størrelse er det?" På H&M er det i tillegg sånne oversikter.

Her synes jeg mange lager storm i vannglass, altså, for det er jo mulig å finne ut av det skulle man få bruk for informasjonen.

Joa fint, det, men da kommer han hjem med klær til lillebror på snart 4 år og ikke til storebror som bruker 128 men som er 5 år

Hadde ikke vært noe problem for mannen å fikset klær til gutta hvis jeg ikke er hjemme. Muligens blitt litt forbytting siden han ikke klarer å få rett størrelse i rett skap i barnehagen. Men klær har da gutta på seg i allefall.
Når jeg tenker meg om så kommer han jo hjem fra USA med rette størrelser, dog har han referert med meg før han dro da. Nå sist tok han litt mye i så halvparten passer storebror til sommeren igjen

Gammel 02-10-10, 00:57   #165
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

-
(en liten undersøkelse basert på en morgen i småfrustrasjon)

Til mitt forsvar var strømpebuksa til 2-åringen lagt klar på badet sammen med klærne til 5-åringen... og den var jo såpass elastisk at den gikk på....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 01:25   #166
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- hvilken størrelse barna dine bruker i klær?
- hvilken størrelse de bruker i sko?
- hvilke klær som tilhører hvilket barn?
- hva de har av klær og hva de trenger?
- (hva du heter)

På alt utenom navnet: Not in a million years. Jeg tror av og til at han ikke forsøker så veldig hard å få kontroll heller - for det blir jo ordning.

Til mannens forsvar: Lillebrors klær har jo stort sett alle vært storebrors klær tidligere - og det er ikke lenge siden de lå i storebrors skap.

Gammel 02-10-10, 01:31   #167
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.........

Sist redigert av -ea- : 10-10-11 kl 19:51.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 01:55   #168
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke peiling på når bilen trenger ny olje eller service, men jeg har heldigvis en mann.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 01:56   #169
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og om vi trenger nye vinterdekk til 2 biler i år, så blir jeg forbanna!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 02:11   #170
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan svare ja på alle de opprinnelige spørsmålene.
Men jeg gjør fint lite annet enn å handle klær og vaske dem, han bretter og legger på plass der de skal. Ikke så vanskelig med ei jente på 7år og en gutt på 8 mnd.

Og i tillegg lager han stort sett all mat, støvsuger og vasker gulvene, pusser vinduer, lufter bikkjer og skifter alle bleier.
Jeg lærte ham å skifte dekk da vi giftet oss, så det gjør han og. Og bilen sier selv fra når den må på service.

Jeg er heldig.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 02:17   #171
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

nei
nei
ja
nei
håper det

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 09:45   #172
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Til mitt forsvar var strømpebuksa til 2-åringen lagt klar på badet sammen med klærne til 5-åringen... og den var jo såpass elastisk at den gikk på....

Gammel 02-10-10, 10:49   #173
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Og det var ikke du som hadde funnet frem klærne?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 11:13   #174
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Og det var ikke du som hadde funnet frem klærne?

Niks. Dronningen hadde lagt det klart kvelden før. Og man er litt i starten for strømpebuksesesongen, så jeg husker nødvendigvis ikke av utseende hvem sine strømebukser det er....

(og jeg svarte sånn relativt rett på de spørsmålene....)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 12:22   #175
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg spurte og han aner ikke. Han vet ikke engang hvilken størrelse han selv bruker, siden det er jeg som handler det meste av klær til ham også.

Dog har han fått med seg at minsten har masse tøy, mens eldsten trenger undertøy og nye vinterstøvler. Stemmer det. Er faktisk på vei ut for å handle inn det som mangler.

Det er jeg som shopper og vasker, og som vanligvis får barna opp og i skolen om morgenen. Han klarer det uten problemer de dager hvor jeg er borte.

Bilgreier får vi fikset på bilverkstedet. Men mannen hogger ved, slår gress, lager ofte mat og stiller generelt opp når han har mulighet for det.

Gammel 03-10-10, 14:02   #176
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Mamma er fint det, men i noen settinger not so good.

Nå lo jeg høyt! - HÅper virkelig for både deg og mrc at det ikke er i den settingen jeg tenker på at han har sagt mamma...

Forøvrig så evner selvfølgelig Mr. Che og fikse alt det der - det er jo bare det at jeg gjør det - fordi jeg liker det.

Gammel 03-10-10, 14:36   #177
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper inn og holder orden på barnas tøy. Jeg vasker, stryker, lapper og bretter sammen tøyet, og rydder bort for smått.
Mannen er ikke mer tilbakestående enn at han klarer å kle på de tøy, finne riktig type tøy til riktig type anledning (bursdag, barnehage, osv).
Jentene bruker hhv. 110/116 og 122/128 i størrelse, av og til sliter også jeg med å skille tøyet deres fra hverandre.
Ber jeg mannen handle med noe til jentene, får han beskjed om størrelse, eller han får med barnet, enkeltpenkelt.

Han holder orden på bilparken, bytter dekk, sørger for service/reparasjoner ol. Jeg er utdannet mekaniker, og klarer meg utmerket på egenhånd med bilen, men når jeg har en mann som ordner det, slipper jeg å holde på med det.
Jeg klipper gresset, beiser hus, vasker og oljer terasse, legger heller osv, mannen handler mat, lager mat, og rydder på kjøkkenet.

Vi velger arbeidsoppgaver ut i fra hva vi liker å holde på med, hva som må gjøres, og om vi av den grunn er tilbakestående, så får enkelte mene det. Jeg synes ikke mannen min er tilbakestående fordi han ikke interesserer seg for klesstørrelsen til barna, og jeg hadde ikke akseptert at en mann kalte meg tilbakestående fordi jeg ikke interesserte meg for dekkdimensjoner eller gressklippermodeller.

Gammel 03-10-10, 14:54   #178
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner godt at folk har lyst til å holde på med det de synes er gøy eller minst kjipt av husarbeidet, og det som er ekteskapsbevarende. Samtidig ser jeg det som et problem på makronivå at kvinner generelt sett liker å sysle med de tingene som er knyttet til omsorg av barna (f.eks å ta ansvar for klesbeholdningen og "riktig" ( ) påkledning) og at menn tar vare på "harde" ting som bil og gressklipper. Dette fordi foreldre som rollemodeller etter mitt syn oftest er viktigst i forhold til holdningsoverføring til barn, og fordi det etter mitt syn er svært viktig samfunnsmessig at menn tar større del av omsorg for barna sine enn det som har vært tradisjonen. Det er jo ikke tilfeldig at en kvinne liker å sørge for (eller tar ansvar for) at barna er riktig kledd, og at menn liker (eller automatisk ansvar for) å sørge for at bilen er riktig kledd? Man har blitt oppdratt slik.

Gammel 03-10-10, 15:14   #179
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rhett har ikke peiling på størrelser verken på klær eller sko, og har lite oversikt over hva de trenger. Det kan *host* ha med å gjøre at noen er ganske greit i forkant med å kjøpe inn det som muligens kan tenkes å trenges nærmeste par årene.

Det er stort sett han som legger sammen og legger på plass klærne, så der har han rimelig god oversikt. Med unntak av noen plagg som er arvet ganske nylig.

Det er forresten mulig at jeg undervurderer ham. Han titter nok på størrelseslappene når han legger på plass, så det er godt mulig han har pugget størrelsen likevel. Han er jo ikke tilbakestående.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 15:15   #180
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men oversikt over hvor mange sko en voksen kvinne i sin beste alder kan tenkes å trenge, se der! er han temmelig ute.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.