|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?Jeg tenker at det alltid er en grunn til at mennesker er som de er. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?Her vi bor nå har vi ingen rare naboer. Vi bor i et ikke så tettbygd strøk. Naboene er mamma på ene siden, pappa på andre siden, Bestefar, og min bror/Thula på ene siden. Vi bor i en 5 mannsbolig, med 3 store og 2 små deler. Vi har en del, min bror en, Onkelen min en av de må hyblene. I tillegg til oss er det et ungt ektepar med 2 unger i midten og 1 singel førskolelærer i slutten av 20årene i hybelen under oss. Sist redigert av Isolde : 03-10-10 kl 11:06. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?Slike som Inter nevner skjønner jeg godt at man reagerer på. Det er ubehagelig og invaderende. Men folk må da få lov til å være i fred selv om man bor i et borettslag.
|
|
|
#24 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?Hvem bestemmer hva som er rart/spesielt? Man er som man er, og om "noen" synes en annen er rar, kanskje denne personen synes det samme om "noen".. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?Her det nok vi som blir sett på som sære.
|
|
|
#26 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?he he vi bor i tomansbolig: Det er en hel historie for seg selv, jeg kan begynne med begynnelsen. Vi bor i ett gammelt hus. Som er delt med oppe og nede. Den gangen vi var på visning var begge hus delene til salgs samtidig. Vår har hele hage delen, en liten felles del forran huset og naboene har terasse. Så begynnte historien. Vi flytett inn samtidig med den andre familien. Vi har hunder nærmere sagt 5-6 stk til enenhver tid. Før vi kjøpte huset kontaktet jeg både megler og komunen om at det var ok å bygge gjerde det var ok at hele hagen var eget eiendom slik at naboen ikke hadde noe å si osv. Det var tinnglyst til vår eiendom. Så så naboen at vi har hunder de hatet dem. Virkelig hatet hunder! Men jeg respekterte det slapp aldri ut hundene når de var ute. Så begynnte de å klage på at hundene var løse i hagen noe de så fra vinduet i vår egen igjerdete hage! De mente jeg skulle lufte hundene i bånd ute i min egen hage for det plaget de at de så de fra vinduet. Da ble jeg en smule sinna og vi hadde en ganske så høylytt diskusjon. Dette var problem en hos de. Problem to begynnte dagen de flyttet inn og la merke til at gulvet oppe var skjevt! Så da tok de like godt og saksøkte forsikringsselskapet. Tilsammen brukte de vel nesten 200 000 korner på dette (med de pengene kunne de liksesågodt ha fikse gulvet). De var så ufattelig renslige at de kunne ha vert på dr Phil for sånn O D D ! Ett eksempel på det klippet gresset på kanten til felles arialet med NEGLE SAKS!! Mannen min måkeet bort snøen mens det snødde det var ikke bra nok for han tok en liten håndkost og kostet bort inni i fugene til brosteinen, 10 min senere var det kommet 5 cm snø, så gjenntok han det hele igjen og slik håldt han på i hele dag!! Mannen min klippet gresset og det hang noen gress tufser fast i skoen hans mens han gikk opp de to trappetrinnene til døren så ser vi deres 7 år gamle jente komme med liten håndkost og koster det bort, vi spørr hva hun holder på med, svaret er mamma kommer til å bli såå sur på meg om det er møkkete så jeg tørr ikke å dra hjem før det er borte!!! Vi ble helt paffe. Dama støvsuget ca 3 ganger hver eneste dag ofte mer. De kranglet i ett sett. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?Her vi bor nå har vi fantastiske naboer. Selvsagt noen med særegenheter, men koselige og herlige folk alle sammen.
|
|
|
|
#28 |
|
Forelska
|
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?
|
|
|
|
#29 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?Jeg bor i lavblokk i borettslag og har kjempegode naboer både over og under oss. Ved siden av oss er det ikke så lett å vite, da de som eier leiligheten driver ulovlig bruksoverlating til stadig nye mennesker, men det er visst en sak på gang for nå står leiligheten tom.
|
|
|
#30 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?Det jeg er mest fornøyd med her vi bor er stabiliteten. Har stort sett hatt de samme naboene siden vi flyttet inn for 6 år siden. Det er rolige folk alle sammen. Raringer finnes overalt, også som naboer. Plager ikke meg. Hva de tror om oss vet jeg ikke. Gatas skrekk, som er vår nabo er utrolig hyggelig mot oss og våre 4 barn og har alltid vært det. Vet om mange episoder med de, men vi har bare positive opplevelser og vil gjerne at de blir boende. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Kakemonster
|
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?I vår blokk er det over 100 leiligheter, så det er nok et fåtall vi vet noe som helst om eller som vet noe om oss. Vi har en som bråker slik at det er til plage for oss, og han syns sikkert vi er kjipe og bare klager. Utover det hilser vi på de vi møter ved postkassene, med mindre de helt tydelig ikke ønsker det.
|
|
|
|
#32 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?Vi har supre naboer- men jeg synes det er en ærlig sak å ikke ønske å ha så mye med naboene å gjøre. De har sikkert nok med sitt eget allerede eksisterende nettverk, tenker jeg. Eller: Kanskje de har vært studenter og fått veldig nok av sosialisering?
|
|
|
#33 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?Her vi bor er alle helt greie folk. Jeg smiler og hilser og vi sier noen ord en gang i blandt. Vi respekterer hverandres privatliv.
|
|
|
#34 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?Jeg kunne skrevet roman om naboene vi hadde før vi flyttet - det var en særegen rase mennesker i akkurat det området, for makan har jeg ikke opplevd hverken før eller senere. Vi snakker naboer som spionerer med kikkert, står opp midt på natten for å slipe trappa osv.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 02-10-10 kl 20:28. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?Det bodde en vitnamestisk familie her i nabolaget før.. da de flyttet fikk alle sjokk for ingen visste at de var 10 stk i en leilighet med 4 soverom.
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?Vi har helt fantastiske naboer.
|
|
|
|
#38 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?Det eneste rare med mine naboer er at de har katt. Jeg hater kattene deres, men hilser blidt likevel. :edel: |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?Dette syns jeg virkelig bare var slarvete, SpetakkelRandi. |
|
|
|
#40 |
|
By the Sea
|
Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?
Jeg håper mine naboer er like edle som deg...
|
![]() |
|
|