|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I dag var det 13 graderJeg blir litt overrasket selv jeg når jeg henter vesla i bhg. Den siste uka har det vært vanvittig kaldt når vi har dratt til bhg, men ila kort tid har det blitt mildere ute da sola har skint godt. Når jeg har hentet henne har hun enten vært kledd i regndressen sin med tykk ullbukse og ullongs under i tillegg til tykk genser uten vanlig genser og ullbody, eller en overtrekksdress fra Name It med samme klær under som ramset opp over. Ullsokker i vinterskoene hennes la jeg også merke til at de hadde brukt, skoene er godt foret fra før. (Ecco Gore-tex). Jeg har begynt å svette på turen inn til bhg fra jobb (15 min gange) i dette været, ungene er i aktivitet i bhg, det kan da ikke være nødvendig med så mye klær på i dette været? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
I mål
|
Sv: I dag var det 13 grader
¨ |
|
|
|
|
|
#24 |
|
En anelse distre
Vel, det er mest fordi det har vært kaldt om morgenen og jeg ville være sikker på at hun hadde gode klær i bhg om det skulle vise seg å være iskaldt på dagen også. Sikkert dumt tenkt, men jeg hadde trodd de faktisk greide å vurdere tempen ute før de pakket henne inn. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I dag var det 13 graderJeg spurte også i bhg i dag om de virkelig hadde begynt med vinterdresser da flere gikk i Reimadresser.
|
|
|
|
#26 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var nede i null grader for eit par dagar sidan, og eg tenkte me kunne henge bort vinterdressen først som sist. Men dei hadde altså mulighet til å velge vår/hausdressen. Det er den som henger framme. Vinterdressen var gøymd langt bak alt det andre.
|
|
|
#27 |
|
saftig
|
Jeg syns vel ikke det er spesielt dumt å ta med klær i tilfelle det blir kaldt. Men jeg er ikke spesielt imponert over de ansatte i barnehagen, som ikke bruker bedre vett.
|
|
|
#28 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: I dag var det 13 graderJeg har og gitt opp, jeg fatter ikke hvordan de tenker. Uansett hvordan jeg regulerer skiftene i hylla så greier de å få til det utroligste. Men jeg orker ikke irritere meg lenger. Så lenge ungen min holder seg frisk skal jeg ikke klage for det hjelper uansett ikke.
|
|
|
|
#29 |
|
Erfaren nok
|
Sv: I dag var det 13 graderMen høstdresser fungerer jo fint om det er noen minusgrader også tenker jeg.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: I dag var det 13 graderKnerten har vår/høstdressen til reima som vinterdress han, med noen lag ull under. Det blir liksom ikke de helt mange minusgradene her... (vel, om vi ser bort fra spesialvinteren i fjor) og det holdt i fjor også, for da var vi aldri ute lenge om gangen. Så ja, høstdress med ull funker med minusgrader.
|
|
|
#31 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: I dag var det 13 graderBarnehagen vår er godt utstyrt.
|
|
|
#32 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: I dag var det 13 graderDet trodde jeg egentlig vår hadde også, de har virket fornuftige på mange punkt, så jeg håper det er litt småbom i en overgangsfase... Men beslaglegger kanskje litt, og kommenterer i alle fall litt neste gang jeg henter en gjennomsvett gutt, han er åpenbart ingen frostpinn som sin mor, så de trenger ikke pakke ham inn i alt han har.
|
|
|
#33 |
|
I mål
|
Jeg synes heller ikke det egentlig er dumt, men jeg har altså sluttet å ta med klær "i tilfelle" eller "først som sist". Jeg har vært veldig fornøyd med barnehagene storebror har gått i, jeg, men påkledningsevnen til flere av de ansatte er det dårlig med. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: I dag var det 13 graderDet var i overkant ja.
|
|
|
#35 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: I dag var det 13 graderMe vart bedt om å ta med både klær til alle vær og føreforhold. Det inkluderte både vottar, luer, ull/fleece, vinterdressar, vintersko, haustdress, støvlar etc. nett pga. at det er så varierande vær og temperatur no i desse dagar.
|
|
|
#36 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: I dag var det 13 graderVi venner oss vel til gradene etterhvert, så det virker da ikke så kaldt til vinteren. Vinterdress ved null grader er ikke for tidlig, ikke alle dresser er så veldig vattert..
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I dag var det 13 graderStakkars liten ...
|
|
|
#38 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I dag var det 13 graderJeg jobber også i barnehage (1 og 2 åringer) og de fleste av de jeg jobber kler på barna alt for mye både når de skal ut og når de skal sove (i vogn). Jeg må hver dag be en eller flere om å ikke kle på så mye... Av 11 ansatte er det bare jeg og to til som har små barn selv.
|
|
|
#39 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Ikke jeg heller, og det er jo ikke noe som er så kaldt som de første kuldegradene. Jeg ser ikke noe problemer i å begynne å bruke vintertøyet tidlig, om det er behov for det, i steden for å "spare på kruttet". Man venner seg til kuldegradene, og de er mindre ute midt på svarte vinteren når det er som kaldest, enn de er nå.
|
|
|
#40 |
|
En anelse distre
Sv: I dag var det 13 graderSiden jeg er så uvitende om hvordan barn faktisk fungerer så spør jeg kanskje litt dumt nå. Men jeg begynte å lure litt på det dere skriver om at hva skal barna ha på seg når det blir minusgrader siden de kles litt for godt nå. Er det ikke slik at om de pakkes på for mye klær nå så blir det alt for varmt til de, men når det blir skikkelig kaldt så holder de seg faktisk god og varme men akkurat de samme klærne? Sist redigert av Luvi : 03-10-10 kl 13:49. |
|
|
|
![]() |
|
|