Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ubesvarte anrop

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er nummervisning forpliktande
Nei 113 81,29%
Ja 18 12,95%
Veit ikkje 6 4,32%
Idiot-poll 2 1,44%
Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-10, 22:58   #21
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ubesvarte anrop

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Pappa var ganske muggen for at eg ikkje hadde ringt tilbake til mamma. Ho hadde tross alt ringt både mobil og hustelefon i forrige veke!

Det forstår jeg i grunn. Jeg syns det er normal høflighet jeg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 23:03   #22
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ringer opp hvis venner eller familie har prøvd å få tak i meg.

Gammel 03-10-10, 23:06   #23
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Hvis noe er viktig, legger de igjen beskjed eller sender SMS. Uten det er jeg ikke forpliktet til ringe tilbake ved tapt anrop.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 23:09   #24
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg tenker sånn:
Dersom det er viktig, så vil dei enten ringe tilbake eller sende ein sms og be om at eg ringer.

Aktuelle oppringing var småprat, og me er ikkje på småprat-nivå. At eg ikkje tok telefonen skuldast (i tillegg til at eg ikkje høyrde) at me ikkje lenger har nummervisning, eg hadde ny telefon som eg ikkje fant ut av, samt at den siste telefonen var utlada.

Gammel 03-10-10, 23:09   #25
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Kun hvis vedkommende legger igjen beskjed på svarer.

Gammel 03-10-10, 23:21   #26
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ikke forpliktende, men for meg så er det en selvfølge at jeg ringer tilbake til familie og venner.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 23:26   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Forpliktende er det vel ikke, men fra kjentfolk ringer jeg oppigjen ja, om det ikke er kommet en sms/mail eller noe som har avklart hele greia i mellomtida.

Selv om jeg vet at mamma antakelig ringte for å småskravle, så ringer jeg og spørr om det var noe. Det er vel ikke en forpliktelse, men likevel grei folkeskikk, på en måte?

Gammel 03-10-10, 23:31   #28
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg anser det som litt uhøflig og masete å ringe tilbake til noen som har ringt og ikke lagt igjen beskjed på svareren. Unntakene er nær familie og venner, eller hvis jeg akkurat ikke rakk å svare, eller hvis det er noen jeg anser det som viktig å få tak i. Litt kinkig, egentlig.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 23:32   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det er forpliktende. Jeg er litt sløv på slike saker, så når jeg har et ubesvart anrop fra noen hender det at jeg tenker at jeg skal ringe de opp igjen når det passer, men så glemmer jeg det. Søsteren min bruker mye tid på å irritere seg over akkurat det.

Gammel 03-10-10, 23:32   #30
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Er det viktig får man sende sms eller legge igjen beskjed på svareren. Synes jeg.

Gammel 03-10-10, 23:38   #31
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Ringer eller sender SMS tilbake til familie og kjente.

Gammel 03-10-10, 23:38   #32
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke svarer da, så ingen mulighet til å legge igjen melding sånn.

Mamma sender tidvis "ringte bare for å skravle, snakkes en annen gang"-sms da. Da ringer jeg ikke opp igjen med mindre jeg føler det er tid og sted for å skravle...

Gammel 03-10-10, 23:54   #33
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Jeg ringer aldri opp ukjente nummere igjen heller. Er det viktig får de ringe tilbake, evt. legge igjen en beskjed. Familie/venner jeg føler for å snakke med, ringer jeg opp igjen - eller ringer opp hvis jeg ser de har ringt mange ganger på kort tid. Eller jeg sender en SMS med spm. om det er viktig og/eller at vi snakkes siden. Utover det får folk som vil ha kontakt med meg ringe tilbake ved anledning, jeg føler meg overhode ikke forpliktet til å ta kontakt selv.

Gammel 04-10-10, 00:01   #34
Left
Passiv

Standard

Jeg krysset feil, for krysset ja, men det jeg krysset ja for, var at jeg ville se hvem det var som hadde ringt meg. Jeg ringer aldri opp igjen nummer jeg ikke kjenner. Jeg ringer knapt opp igjen de jeg kjenner heller
Jeg mener selvsagt nei.

Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 00:15   #35
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ringer som oftest tilbake eller sender en sms hvis det er venner eller familie. Men ikke alltid. Noen ganger glemmer jeg (venner) og noen ganger har jeg ikke lyst (familie). Hvis jeg akkurat ikke rakk den og hadde tenkt å ta den, så ringer jeg tilbake.

Gammel 04-10-10, 00:44   #36
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niks. Hvis det er viktig vil de legge igjen beskjed, tenker jeg. Hvis ikke skulle de bare prate - eller plage meg.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 00:59   #37
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg ringer som oftest tilbake eller sender en sms hvis det er venner eller familie. Men ikke alltid. Noen ganger glemmer jeg (venner) og noen ganger har jeg ikke lyst (familie). Hvis jeg akkurat ikke rakk den og hadde tenkt å ta den, så ringer jeg tilbake.

Gammel 04-10-10, 09:23   #38
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Mamma kan bli nokså flaksete med vingene om hun forsøker å få tak i meg og jeg ikke gir lyd tilbake. Det som også rimelig ofte skjer, er at ingen av hennes tre døtre svarer når hun er pratesyk (tilfeldigvis) og så ender hun opp med å ha en fullstendig irrasjonell totalreaksjon fordi hun føler seg akutt forlatt.

Vi snakker sammen 3-4 ganger i måneden fordi de bor 3 timer unna, og har ellers mye kontakt via sms og sånt.
Hvis hun har ringt og jeg ikke har anledning eller lyst til å snakke, sender jeg sms tilbake og sier at vi heller kanskje kan snakke i morgen eller en annen dag. Jeg har ofte vakt (hjemmebasert) på ettermiddagene og da forstår hun at det ikke er lurt å binde seg til telefonen i en timelang samtale.

Sånn ellers så synes jeg at folk må legge igjen beskjed hvis de vil bli ringt tilbake.

Gammel 04-10-10, 09:44   #39
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er høflig å ringe tilbake når man ser at noen har ringt.
Trenger det å være viktig?
Om det er venner eller familie så er det noen som har lyst å prate med meg, hvorfor skulle jeg ikke ringe opp igjen?
Om det ikke passer en dag, så sender jeg mld og sier at jeg ringer opp igjen når det passer.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 10:04   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvis man skal si at man kjenner meg så vet man minimum om meg at jeg er en som ikke ringer tilbake. Det er ikke alltid jeg er en som tar telefonen engang. Man vet også at jeg aldri hører av beskjeder på telefonsvareren.

De som kjenner meg vet at mail og sms er metoden som gir respons. Vil man at jeg skal ringe tilbake så sender man en melding, og da ringer jeg så fort det passer. Om jeg ikke glemmer det da - men som regel husker jeg det.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.