|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Passiv
|
Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media
Men de aller fleste er slettes ikke tøffe nok til å gjøre stort annet enn å se surt på folk og snakke bak ryggen, vet du. De kan si at man skal tatovere folk i panna og whatnot - men de gjør det ikke. Jeg ville dessuten sett meget annerledes på en mann som sier at nei - jeg vil ikke passe barna dine, for jeg er dømt for overgrep og har endret livet mitt og har prinsipp om å aldri være alene med barn - og på en mann som jeg får høre av naboen at jeg skal være forsiktig med. |
|
|
|
#102 |
|
Passiv
|
Tenk om du fikk gjennomslag for det her. Også viste det seg at du hadde tatt livet av en helt uskyldig mann noen år seinere? Fortsatt greit? |
|
|
|
#103 |
|
Sperret
Medlem siden: Oct 2010
![]() |
Det jeg noen gang tenker på, er hvorfor ikke personer som hun ovenfor, ikke uttrykker slikt hat om foreldre som slår barna sine, eller utsetter barn for omsorgssvikt. Hvorfor er det ikke facebook-grupper for de som hater foreldre som slår? |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Passiv
|
Du tar feil. Andre overgrep mot barn er vesentlig mer omtalt. Og fordømmes også svært kraftig. Men du legger antagelig ikke like godt merke til det fordi det ikke treffer like hardt hos akkurat deg. |
|
|
|
#105 |
|
Passiv
|
Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i mediaJeg skal forresten ikke være edlere enn jeg har grunn til, Kristoffer. Du ville nok aldri fått være alene med mine barn heller. Men jeg ser at jeg åpenbart ikke har noe problem med å diskutere med deg en mer eller mindre hel lørdag. Og det tror jeg betyr at det er håp. Det som er avgjørende for meg kjenner jeg, er nettopp det at du da er såpass åpen. |
|
|
|
#106 |
|
Bedreviter
|
Som Smilefjes er inne på, så fordømmes disse hardt, de også, selv om du ikke merker det i like stor grad. Og både seksuell overgrep og andre overgrep mot barn skjer så ofte at man neppe oppnår noe videre hensiktsmessig ved å stille dem opp mot hverandre for å sammenligne hyppighet. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Sperret
![]() |
Virkelig? Føler at det står om seksuelle overgrep minst 1 gang uka. Hvor ofte ser man overskriften "heterofil slo sine barn? |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Sperret
![]() |
Jeg respekterer at du ikke ville latt meg være med dine barn. Selv om jeg vet med meg selv at jeg aldri ville gjort noe, men tvert i mot tror jeg kunne vært en bra voksenperson for barn, så må foreldre få lov til å føle seg trygge. Jeg er jo ingen forelder, men jeg forstår jo at ingenting er verre enn å være redd for sine barn? |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Sperret
![]() |
Mente ikke å si at noe var verre enn det andre, og det kan godt hende jeg bare ikke har lagt merke til voldssaker mot barn og omsorgssvikt i like stor grad. Og kanskje hvis media skriver mye mer om seksuelle overgrep, så tror folk at de skjer mye oftere også? |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Shake it out!
|
Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i mediaInteressant diskusjon.
|
|
|
#111 |
|
Sperret
![]() |
Hei USA Sist redigert av Kristoffer : 15-10-10 kl 11:46. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Sperret
![]() |
Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i mediaOg litt tilleggsinfo om USAs lover: Det står også barn på disse listene. Og barna må følge lovene slik voksne overgriper gjør. Det betyr at barn ofte må flytte fra familiene sine, fordi de ikke får lov til å bo i nærheten av barneskoler etc. Det er fullt av hjemløse overgripere, i enkelte store byer er det ikke lov til å bo i hele tatt. Tror det var San Francisco, men husker ikke helt. Sist redigert av Kristoffer : 15-10-10 kl 11:46. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i mediaJeg syns du er inne på en farlig tankegang når du argumenterer for at de seksuelle aldersgrensene er relative. Hvis man kun ser på tallene som om det var matematikk, så kunne man kanskje argumentert slik du gjør. Men etikken i det du gjør der er forkastelig. Ved å si at forskjellige land har forskjellige grenser, og derfor er det ikke moralsk galt å bryte den loven, så prøver du å flytte på en del grenser som ikke skal beveges i det hele tatt!
|
|
|
#114 |
|
Sperret
![]() |
Jeg tror du har overtolket meg litt her. Jeg har ikke sagt at det er moralsk greit å bryte loven. Det jeg forsøker å si, er at juridiske lover påvirker moralen i et samfunn. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Shake it out!
|
Aha. Jeg hadde ikke fått med meg at du var han i artikkelen (som jeg ikke har lest heller). Men burde gjøre før jeg diskuterer videre.
|
|
|
#116 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er umoralsk når voksne har sex med 15-åringer, ikke når to 15-åringer har sex med hverandre. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Sperret
![]() |
Ja, USA er totalt ute å kjøre, håper ikke du blir fornærmet |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Shake it out!
|
Fornærmet? : rofl: Nei, jeg blir ikke fornærmet. Det er en del ting her som er mildt sagt rart, og jeg er bare gjest her, det er ikke mitt land, så jeg tar ikke kritikk personlig.
|
|
|
#120 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i mediaJa, jeg mener det. Moral og etikk er mer enn hva som står i loven. Jeg håper og tror at de færreste voksne ville hatt seksuell omgang med en 14 eller 15-åring, selv om loven sier at det ikke er ulovlig. |
|
|
|
![]() |
|
|