|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Men altså. Oppleves det ofte at kvinner flasher pupp veldig?
|
|
|
#122 |
|
maler
|
Re: Sv: Ammetelt: Smart eller teit?
Jeg synes ganske ofte jeg ser kvinner som flasher vesentlig mer pupp enn jeg ville vært komfortabel med. Men jeg legger alltid barnet ned og bretter opp genseren samtidig som jeg legger ungen til slik at det er minimalt som synes. Det er ganske mange som først bretter frem hele puppen (type knepper opp skjorta og bretter ned seilet på amme-bh så puppen er helt i det fri) før de styrer litt og så legger ungen til. Og tilsvarende når ungen er ferdig. Ikke noe problem det heller, men jeg er imponert over hvor lite bluferdige de er midt i byen.
|
|
|
#123 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?
Hva jeg skulle ha gjort? Det er vel ikke stort å gjøre? |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Det kommer kanskje litt an på hvilke holdninger man har, Nessie? Er man i utgangspunktet negativ til offentlig amming, legger man lettere merke til sånt enn hvis man anser det som helt naturlig og normalt?
|
|
|
#125 |
|
Erfaren nok
|
Mulig?
|
|
|
#126 |
|
intro
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg har åpenbart syndet uten å vite det, for selv om jeg var diskret med puppen, dro jeg nokså usjenert opp genseren og viste litt mage. Den var riktig nok ikke spesielt kvapsete, men sikkert blek nok til å frata andre kafégjester matlysten.
|
|
|
|
#127 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#128 |
|
can-jur
|
Nei, jeg kan ikke gjøre noe med ting jeg ikke synes noe om, det jeg kan gjøre noe med er mitt eget tankemønster. Og det prøver jeg aktivt å endre, men det finnes ting jeg virkelig, virkelig synes er ekkelt å se på, men akkurat som deg, så vet jeg jo at det er mitt problem og at jeg ikke kan laste andre for hva jeg opplever som ubehagelig. Men jeg synes ikke det er unødvendig at fok oppfører seg eller kler seg på en måte jeg synes er ubehagelig, selv om det finnes bedre/andre måter å kle seg eller oppføre seg på.
|
|
|
|
#129 |
|
i tåkeheimen
|
Jeg har også begått denne synden. Og magen min er spesielt kvapsete.
|
|
|
#130 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror ikke det er så utbredt som det høres ut som i denne tråden. De tilfellene jeg har opplevd har sikkert gjort inntrykk på meg
|
|
|
#131 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
voksen faktisk |
|
|
|
|
|
#132 |
|
i tåkeheimen
|
Du adresserer jo problemet "riktig", og mener ikke at løsningen er at ammende skal gjemme seg under telt fordi du syns pupp er ubehagelig, så det er vel i grunnen ikke du som overrasker meg. Selv om du er voksen.
|
|
|
#133 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg har ikke skrevet at jeg synes det er ekkelt, Floksa, ærlig talt. Jeg skriver at jeg synes det er ubehaglig og at jeg ikke liker det, men det er ikke det samme som at jeg synes det er ekkelt. Ikke i mitt vokabularbruk i alle fall. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
maler
|
Re: Sv: Ammetelt: Smart eller teit?
Det hadde ikke jeg taklet heller. Jeg har ingen problemer med å amme offentlig, men jeg vil ikke amme på utstilling. Det er for meg veldig forskjellig om jeg ammer samtidig som jeg snakker med andre/spiser lunsj med andre slik at de er i rommet mens jeg ammer og om de aktivt studerer amminga.
|
|
|
#135 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#136 |
|
Epikur
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg er enig med Katta. Jeg har brukt en formue (en freudian slip fikk meg til å først skrive formye
|
|
|
#137 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg har også blitt veldig mye flinkere til å amme diskret og gjør det mer nå offentlig enn med førstemann. En annen ting er jo også det at siden jeg har førstemann så må jeg være mer ute og blant folk også, f.eks så var vi på barnekonsert og sønnen min ville gjerne at jeg skulle sitte ganske langt fremme. Så der satt jeg, som en føkkings hippie og ammet gjennom den ene konserten etter den andre. Jeg tror virkelig ikke at noen som helst tok anstøt av det, umulig å se noe særlig, men jeg likte det jo ikke likevel.
|
|
|
#138 |
|
Epikur
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg skjønner hva du mener, Esme.
|
|
|
#140 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg tenkte egentlig ikke så mye over det, har aldri noensinne reagert på andres amming, puppeflashing eller ei. Jeg husker gutta i vennekretsen ble litt sjokka første gang jeg hentet ungen, slapp løs en pupp og ammet i vei mens vi spilte brettspill, men de vennet seg til det rimelig kjapt.
|
|
![]() |
|
|