Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-10, 22:41   #261
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor Dååris får pepper for å si at hun er smart; det er da helt legitimt å hevde at man er på FP. Heller ikke det å være selvsikker, utadvendt eller bedrevitende regnes for noe automatisk galt her inne. (Det skulle da virkelig tatt seg ut.)

Å få pepper for å stave feil, er selvsagt noe helt annet.

Helt enig. Dette er da omtrent det eneste stedet i Norge (ja jeg vet at serverne står i et annet land, men det er jo norskt territorium lell) hvor det er helt legitimt at kvinner sier "jeg er supersmart" uten at det skal bli bråk over det.

Bra det, Dååris, det er helt ok å si det.

Men, man må være beredt på å forsvare sånne utsagn. Sier man at man er supersmart så må man skrive noe supersmart innimellom for å bli trodd på det. Eller være sinnsykt god til å fjase morsomt. Da er alt tilgitt og greit uansett.

Gammel 12-10-10, 23:06   #262
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ga bare pepper for rettskrivningen og har allerede erklært meg som supersmart flere ganger i denne tråden.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 23:17   #263
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å svare på det HI spør om: jepp.

Gammel 12-10-10, 23:19   #264
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Aspbergersdamer og Aspbergersmenn

Ærlig talt, i en tråd der smarthet står i fokus - på forumet der det stadig plukkes på skrivefeil - så tar ingen tak i denne? Godt forsøk, Harriet, men niks.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Nice one, Dåååris. Hva er det Polyanna har i signaturen sin igjen? "Hvorfor er det slik at de dumme er så sikre og de kloke så fulle av tvil"?

Dette må være definisjonen av meg. Eller? Kanskje ikke ...

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Helt enig. Dette er da omtrent det eneste stedet i Norge (ja jeg vet at serverne står i et annet land, men det er jo norskt territorium lell)

Hvor ER vi egentlig?

Gammel 12-10-10, 23:22   #265
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hvor ER vi egentlig?

Haha, se det hadde du ikke tenkt på nei. At dataene kan være i Hviterussland eller på en øy utenfor Brasil, sårbart for neste diktatorskifte og kapring av konfidensielle opplysninger?

Gammel 12-10-10, 23:24   #266
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hviterussland høres ut som et fantastisk valg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 23:26   #267
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Ja, der sklir jo du rett inn, kamerat!

Åh, oi, wæ! Konspirasjonsteorier! Toffen er en annen.

Gammel 12-10-10, 23:27   #268
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om hun er superdupertrillionfantasillionsmart så er det ydmykt å si at hun er smart.

Ja, det skal litt til.

Gammel 12-10-10, 23:27   #269
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Tror HP snakket om at Acme Belarus solgte råbillig serverplass. Bare å sende 500 US dollar i godt brukte og umerkede sedler for noen Terabyte. Alt var helt lovlig, men helst ikke nevne det for da ble andre nettsteder så misunnelige. Hørtes veldig logisk ut da han forklarte det til meg.

Gammel 13-10-10, 09:22   #270
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Det å være ydmyk er også tidvis dustete. Det som derimot ofte provoserer meg de menneskene som til enhver tid, og når det gjelder alle temaer, har noe de skal korrigere eller hjelpe meg med, og det helt uten at jeg har bedt om det. :arg:

Jepp - det er på dette området jeg også tenker at ydmykhet er relativt viktig.

Jeg er selv tilbøyelig til å irritere andre med å hive meg inn i en situasjon med et "Hei! JEG har skjønt det! La meg vise dere! La meg! La meg! "

Av og til er det greit, av og til er det heeelt feil.

Om man forteller seg selv og andre at man er smart, bør man ta mål av seg å følge opp med en god dose sosial smidighet også. Det å vite best gir ikke automatisk frikort til å la en barnlig "Se på meg! Hør på meg!!"-holdning ta helt overhånd.

Å la egen smarthet, vidd og visdom flomme over til glede for omgivelsene er jeg en stor fan av. Bedreviterhet har jeg derimot et temmelig humørløst forhold til.

Gammel 13-10-10, 10:01   #271
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Å la egen smarthet, vidd og visdom flomme over til glede for omgivelsene er jeg en stor fan av. Bedreviterhet har jeg derimot et temmelig humørløst forhold til.

Jeg har nå valgt å ta mastergrad, sånn at jeg kan heve meg litt her på forumet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 10:04   #272
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg er vel ikke den skarpeste kniven i skuffen, men dum er jeg langt i fra.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 10:07   #273
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Under teorikurset til lappen for mange år siden kunne kjørelæreren opplyse om at 90 % av den norske befolkning mener at de er bedre enn gjennomsnittet til å kjøre bil. Og så lo han, lett hånlig. For selvsagt kunne jo ikke mer enn 50 % være bedre enn gjennomsnittet.

Gammel 13-10-10, 10:23   #274
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Bedreviterhet har jeg derimot et temmelig humørløst forhold til.

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Under teorikurset til lappen for mange år siden kunne kjørelæreren opplyse om at 90 % av den norske befolkning mener at de er bedre enn gjennomsnittet til å kjøre bil. Og så lo han, lett hånlig. For selvsagt kunne jo ikke mer enn 50 % være bedre enn gjennomsnittet.

Tja. Hvis man regner det i samlede kjøreferdigheter, og den siste 10-prosenten er skikkelig, skikkelig, skikkelig dårlige, så kunne det kanskje gå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 10:50   #275
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.
Nice one, Dåååris. Hva er det Polyanna har i signaturen sin igjen? "Hvorfor er det slik at de dumme er så sikre og de kloke så fulle av tvil"?

Dette må være definisjonen av meg. Eller? Kanskje ikke ...

Ble du i tvil?

Gammel 13-10-10, 10:51   #276
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Hmf, jeg får ikke til å quote innlegg med quoter i skikkelig.

Gammel 13-10-10, 11:05   #277
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og viktigere enn alt; tror du vi andre anser deg for være det?

FP bobler jo over av smarte mennesker, så stå frem, er dere snill.

Jeg anser meg selv som smart, ikke blant de smarteste, eller kanskje innen mitt (mine) felt. Jeg kan som sagt mye om Melkeveien, sjokolade, TV-serier, andre verdenskrig og temmelig nøyaktig hvor dårlig naboen er til å kjøre (samt parkere) bil.

Jeg tror dere andre plasserer meg sånn omtrent midt på skalaen.

Nei, her inne anser jeg meg ikke for å være blant de aller smarteste. Det jo veldig mange som er veldig lure her. Jeg er vel kanskje midt på treet?

Gammel 13-10-10, 11:43   #278
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Han antok vel bare at kjøreferdighetene er normalfordelt over befolkningen. Fort gjort å glemme å presisere sånne bagateller.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:45   #279
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Han antok vel bare at kjøreferdighetene er normalfordelt over befolkningen. Fort gjort å glemme å presisere sånne bagateller.

Åh, der var du. Lille meg og jeg diskuterer (eller prater tøys) modulus i tråden hennes om reputation points. Kan du stikke innom?

Gammel 13-10-10, 11:45   #280
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Han mente også at det ikke var noen verdens ting å tjene på å kutte svinger, fordi største radius alltid var i yttersving. Da måtte jeg tegne og forklare litt for ham, og så var han sur resten av kurset.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.