|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?
Her kommer naboungene 31. oktober. Årsaken til at det er lagt til 1 søndagen i november her i norge er vel pga den krisne meningen med Allehelgensdagen - og gudstjenesten som følger denne?
![]() |
#62 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?Ingen unger får noe gotteri på døra her hvis de kommer andre dager enn 31. oktober. Det er da det er Haloween. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Det har jeg aldri hørt om.
![]() |
#64 |
Crazy Cat Lady
|
Jeg har fått hos noen som jobber med tørris til kjemi og fiskeforsøkene sine.
![]() |
![]() |
#67 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?I fjor hadde vi bodd i gata i en måned når det var halloween, og jeg hadde godis og synes det var kjempemoro at det kom barn innom oss. Naboen skremte vannet av ungene, og vi hørte stadig skrekkblandede hyl fra dem. Jeg tror at jeg i år... når det har blitt litt senere på kvelden og de minste barna har gått og lagt seg, skal gjemme meg bak den store buska som er like foran døra vår. Da kan de ikke se meg fra veien, oppkjøringa eller fra døra og jeg kan skremme livskiten ut av dem som kommer og le frydefullt/ondskapsfullt etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
~~~~~~~
|
![]() |
#69 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?Skal på besøk til ei vennine, det blir koslig
![]() |
#70 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?Her kommer barna på døren 31. oktober, ikke de andre dagene. Det er litt av stemningen, nesten alle naboene har satt ut lykter med lys, man møter mange andre på gata, både skumle monstre, superhelter og prinsesser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?Jeg som nylig klaget til mannen min over at Halloween i Norge bare er fokus på å tigge godteri skremmende kostymer, ev. kaste egg på hus der man ikke åpner, ble glad av å lese denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Glamorøs
|
Fordi jeg bruker det forumet så sjelden at jeg glemte at det fantes. Kan godt flytte tråden.
Det er ikke feiringen av Halloween som er flyttet i Norge, men allehelgensdag.
Sist redigert av Tallulah : 15-10-10 kl 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Står på egne ben
Er det mulig at jeg kan rekke å få tak i noe sånn form innen 2 uker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Mother of Dragons
|
Nei, allehelgens dag er 1.november. Allehelgensaften er 31. oktober.
![]() |
#75 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?Hvis noen kommer andre dager enn den 31. så blir det niks godteri. Siden vi ofte slår sammen bursdag og halloween, så har vi ofte halloween-bursdagsfest i den mest nærliggende helgen, men vil Glitterbarnet gå knask eller knep, må han vente til kvelden den 31.
![]() |
#76 |
har gullhår
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?Denne tråden kom som kallet. Vi arrangerte Halloweenparty i fjor, og må gjøre det samme i år. Sist redigert av linne@ : 15-10-10 kl 22:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Glamorøs
|
Da er det kalenderen din det er noe feil med. Selve navnet halloween kommer fra All Hollows Eve, altså Alle Helgeners Aften. Men det stemmer at i Norge så er allehelgensdag 7. november i år.
![]() |
#79 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?Vi skal ha fest for barna, så jeg må få laget invitasjoner. Storebror krever piñata igjen, men vi får se. Jeg tror jeg bare går med på det, hvis jeg finner en mindre tidskrevende piñata å lage i år. Vi har dyrket våre egne gresskar i år, så vi kommer til å ha en god del gresskarlykter. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|