Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-10, 23:07   #61
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Men. Jeg lurer på en ting. For meg er også Halloween 31. oktober, men i Norge er jo egentlig feiringa lagt til første søndag i november. Når vet man når barna i nabolaget kommer?

Her kommer naboungene 31. oktober. Årsaken til at det er lagt til 1 søndagen i november her i norge er vel pga den krisne meningen med Allehelgensdagen - og gudstjenesten som følger denne?

Gammel 14-10-10, 23:08   #62
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen unger får noe gotteri på døra her hvis de kommer andre dager enn 31. oktober. Det er da det er Haloween.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 23:44   #63
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Men. Jeg lurer på en ting. For meg er også Halloween 31. oktober, men i Norge er jo egentlig feiringa lagt til første søndag i november. Når vet man når barna i nabolaget kommer?

Det har jeg aldri hørt om.

Gammel 14-10-10, 23:47   #64
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Og hvor kjøper man tørris? Apoteket?

Jeg har fått hos noen som jobber med tørris til kjemi og fiskeforsøkene sine.

Gammel 14-10-10, 23:49   #65
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det har jeg aldri hørt om.

http://no.wikipedia.org/wiki/Halloween

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 23:52   #66
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er ikke denne tråden under fest og høytid?

Gammel 14-10-10, 23:57   #67
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I fjor hadde vi bodd i gata i en måned når det var halloween, og jeg hadde godis og synes det var kjempemoro at det kom barn innom oss. Naboen skremte vannet av ungene, og vi hørte stadig skrekkblandede hyl fra dem. Jeg tror at jeg i år... når det har blitt litt senere på kvelden og de minste barna har gått og lagt seg, skal gjemme meg bak den store buska som er like foran døra vår. Da kan de ikke se meg fra veien, oppkjøringa eller fra døra og jeg kan skremme livskiten ut av dem som kommer og le frydefullt/ondskapsfullt etterpå. Skal vel være litt skummelt på halloween, ikke sant?

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 00:25   #68
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

I fjor hadde vi bodd i gata i en måned når det var halloween, og jeg hadde godis og synes det var kjempemoro at det kom barn innom oss. Naboen skremte vannet av ungene, og vi hørte stadig skrekkblandede hyl fra dem. Jeg tror at jeg i år... når det har blitt litt senere på kvelden og de minste barna har gått og lagt seg, skal gjemme meg bak den store buska som er like foran døra vår. Da kan de ikke se meg fra veien, oppkjøringa eller fra døra og jeg kan skremme livskiten ut av dem som kommer og le frydefullt/ondskapsfullt etterpå. Skal vel være litt skummelt på halloween, ikke sant?

HELT klart! Er man med på leken må man tåle steken :mohahahaha:

Gammel 15-10-10, 07:22   #69
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal på besøk til ei vennine, det blir koslig

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 07:50   #70
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kommer barna på døren 31. oktober, ikke de andre dagene. Det er litt av stemningen, nesten alle naboene har satt ut lykter med lys, man møter mange andre på gata, både skumle monstre, superhelter og prinsesser.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 08:14   #71
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg som nylig klaget til mannen min over at Halloween i Norge bare er fokus på å tigge godteri skremmende kostymer, ev. kaste egg på hus der man ikke åpner, ble glad av å lese denne tråden.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 09:56   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hvorfor er ikke denne tråden under fest og høytid?

Fordi jeg bruker det forumet så sjelden at jeg glemte at det fantes. Kan godt flytte tråden.

http://no.wikipedia.org/wiki/Halloween

Det er ikke feiringen av Halloween som er flyttet i Norge, men allehelgensdag.

Opprinnelig lagt inn av Wiki

Allehelgensdag er en merkedag på primstaven den 1. november. Den feires samme dato i Den katolske kirke og i enkelte angelsaksiske land. I ortodoks tradisjon feires allehelgensdag første søndag etter pinse. Dagen ble avskaffet som helligdag i Danmark-Norge ved festdagsreduksjonen av 1770, og feiringen ble flyttet til første søndag i november. I enkelte angelsaksiske land feires den fast 1. november.

Sist redigert av Tallulah : 15-10-10 kl 10:05.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 09:59   #73
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Sendte kjøttdeighånd-linken til mannen og fikk svar like etterpå om at form var bestilt fra Amazon, så her blir det tydeligvis hånd på Halloween.

Er det mulig at jeg kan rekke å få tak i noe sånn form innen 2 uker?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 09:59   #74
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, allehelgens dag er 1.november. Allehelgensaften er 31. oktober.

I Skandinavia er det jo tradisjon for at man feirer mange høytidsdager med fest kvelden før, som feks sankthansaften, julaften, nyttårsaften så jeg synes det er i vanlig ordning og reda at man feirer 31.oktober.

Gammel 15-10-10, 10:04   #75
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis noen kommer andre dager enn den 31. så blir det niks godteri. Siden vi ofte slår sammen bursdag og halloween, så har vi ofte halloween-bursdagsfest i den mest nærliggende helgen, men vil Glitterbarnet gå knask eller knep, må han vente til kvelden den 31.

Gammel 15-10-10, 10:22   #76
linne@
har gullhår

Hvor: Trøndelag
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Denne tråden kom som kallet. Vi arrangerte Halloweenparty i fjor, og må gjøre det samme i år.
Noen ideer til leker o.l. man kan ha for barna ?

Sist redigert av linne@ : 15-10-10 kl 22:47.
linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 10:38   #77
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ok, jeg bare stusset, for i kalenderen på telefonen min står det Halloween på 7. november.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 10:46   #78
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ok, jeg bare stusset, for i kalenderen på telefonen min står det Halloween på 7. november.

Da er det kalenderen din det er noe feil med. Selve navnet halloween kommer fra All Hollows Eve, altså Alle Helgeners Aften. Men det stemmer at i Norge så er allehelgensdag 7. november i år.

Gammel 15-10-10, 10:51   #79
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal ha fest for barna, så jeg må få laget invitasjoner. Storebror krever piñata igjen, men vi får se. Jeg tror jeg bare går med på det, hvis jeg finner en mindre tidskrevende piñata å lage i år. Vi har dyrket våre egne gresskar i år, så vi kommer til å ha en god del gresskarlykter.

Ellers skal jeg studere denne tråden, og se hva jeg kan stjele herfra. Jeg vil gjerne gjøre det litt annerledes enn i fjor.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 10:52   #80
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

De selger piñataer på Standard!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.