Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Oslo Girls, hva synes dere?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-10, 17:00   #21
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo Girls, hva synes dere?

Rikingen var jo på grensen til småartig
Men Oslo Girls er bare teit. Trondheimboys parodien var betraktelig bedre, ja

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 17:01   #22
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg orket ikke se mer enn noen minutter.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 16:02   #23
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Jeg vet godt hvem en av OsloGirls jentene er og kan understreke at hun på mange måter oppfører seg slik i rl...

Skremmende,selvopptatte nek syns jeg er en oppsummerende kommentar - og jeg håper ikke de er representative for Oslo jenter sånn ellers på samme alder.........eller?

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 16:11   #24
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg har skvist meg gjennom noen episoder. 4, tror jeg. Men greide ikke mer enn et par minutter av den neste før jeg lå på gulvet under bordet og gjemte meg og lallet. Jeg blir så usigelig flau av å se på det, så jeg kommer ikke til å kjempe meg gjennom resten.

Gammel 12-10-10, 17:58   #25
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Fordelen med å se på det er jo at jeg selv føler meg smartere :simpel:

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 18:06   #26
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Fordelen med å se på det er jo at jeg selv føler meg smartere :simpel:

Det tenkte eg også. Ellers får eg gnagsår i øyrene og ga meg halvveis.

Gammel 12-10-10, 18:12   #27
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg har skvist meg gjennom noen episoder. 4, tror jeg. Men greide ikke mer enn et par minutter av den neste før jeg lå på gulvet under bordet og gjemte meg og lallet. Jeg blir så usigelig flau av å se på det, så jeg kommer ikke til å kjempe meg gjennom resten.

Akkurat her er jeg og.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 18:41   #28
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Det var triste saker. Så også rikingen, var vel sånn passe festlig. Men han hadde hatt godt av å gå i lære hos noen med gamle penger, diskresjon og sosiale antenner intakt. Ingenting som danker ut slik adferd på harryskalaen. Og det var jo toppet med blendableka hår, nordlendingsdialekt og en golddigga-tøs fra samme landsdel i tillegg. Tipper markedsavdelinga til Louis Vuitton gned seg i hendene etter de episodene...

Gammel 12-10-10, 19:54   #29
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har selvsagt aldri klikket inn på OsloGirls, det skulle tatt seg ut.

Men TrondheimBoys var søte, da. Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle bli positivt overrasket av denne tråden.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 20:10   #30
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg holdt på å grave ut hjernen min med en teskje, og jeg kommer aldri i verden til å klikke inn på det der igjen. Maken til skvip!

Gammel 12-10-10, 20:35   #31
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oslo Girls =

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 21:02   #32
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg kjenner at jeg ikke engang orker å se på slikt. Jeg orket ikke se på han derre "Rikingen" også. Jeg kjenner jeg blir nesten litt kvalm av gremmelse bare av navnet. "Rikingen". Gud, så dårlig. Jeg er sånn at jeg nesten besvimer av flauhet på andres vegne, så Oslo Girls gidder jeg virkelig ikke utsette meg for.

Enig. Det er sånn som jeg rett og slett ikke orker å la meg involvere i. Det blir som alt annet av "samfunnsstøy".

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 21:39   #33
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Gammel 12-10-10, 22:53   #34
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Måtte bare se første episode av 'Rikingen', det er den på VGTV dere mener?
Jeg ble ikke lite fornærmet når han mente at en scooter ikke var leketøy for damer.

Gammel 13-10-10, 14:10   #35
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Skremmende,selvopptatte nek syns jeg er en oppsummerende kommentar - og jeg håper ikke de er representative for Oslo jenter sånn ellers på samme alder.........eller?

Jo, det er slik de er, alle sammen, særlig i Oslo.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 23:37   #36
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det var triste saker. Så også rikingen, var vel sånn passe festlig. Men han hadde hatt godt av å gå i lære hos noen med gamle penger, diskresjon og sosiale antenner intakt. Ingenting som danker ut slik adferd på harryskalaen. Og det var jo toppet med blendableka hår, nordlendingsdialekt og en golddigga-tøs fra samme landsdel i tillegg. Tipper markedsavdelinga til Louis Vuitton gned seg i hendene etter de episodene...

Mener du at dialekten har noe å si i denne sammenhengen?

Gammel 15-10-10, 00:42   #37
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Mener du at dialekten har noe å si i denne sammenhengen?

Ja, selvsagt. Selv om dette er en relativt rolig og stille kar, blir det vulgære i hans nyrikdom understreket i språket. Og ekstra i at bimboen hans svarer med samme mål. Nordlendingen som slår seg opp i Oslo på sitt mer eller mindre sjarmerende vis og indiskrét røst er DEN mest klassiske sosiokulturelle klassereisen her i landet. Siste mann ut i rekken er Dag Sørås i Håvard Lilleheies show.

Gammel 15-10-10, 15:19   #38
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg har ikke mine egne meninger og sånt.

Den fikk jeg med meg også! Det er så teit at jeg må se på.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 15:35   #39
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Ja, selvsagt. Selv om dette er en relativt rolig og stille kar, blir det vulgære i hans nyrikdom understreket i språket. Og ekstra i at bimboen hans svarer med samme mål. Nordlendingen som slår seg opp i Oslo på sitt mer eller mindre sjarmerende vis og indiskrét røst er DEN mest klassiske sosiokulturelle klassereisen her i landet. Siste mann ut i rekken er Dag Sørås i Håvard Lilleheies show.

Så han hadde fremstått som mindre vulgær om han hadde lagt om til bokmål eller en dialekt fra Oslo området?
Det er jo forskjell på hvordan man bruker språket sitt, man kan ha pent språk med å snakke nordlending og man kan fremstå som vulgær med en dialekt fra sør i Norge.

Gammel 15-10-10, 17:32   #40
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Så han hadde fremstått som mindre vulgær om han hadde lagt om til bokmål eller en dialekt fra Oslo området?
Det er jo forskjell på hvordan man bruker språket sitt, man kan ha pent språk med å snakke nordlending og man kan fremstå som vulgær med en dialekt fra sør i Norge.

Jeg vil vel si at han hadde vært mer typisk om han hadde hatt en annen dialekt. Nordlendinger er ofte koseartister, rappere, direktører på Nobelisntituttet, SV politikere og sånn. Typisk dialekt for en som slår seg opp på liftutleie er Østfold i mine ører. Der hører også nipskapitalisme og tilsvarende skrotnisse-beskjeftigelser hjemme.

Likevel gir språket ekstra krydder. Det har vel med nordlendingers mangel på bluferdighet å gjøre. Særlig den yngre garde. Æ ska ha mæ ei væsk fra han Luivittå. Åpne dæm ikkje tar æ bare en telefon.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.