Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fame og barnehagebilder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-10, 12:46   #21
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fame og barnehagebilder

Når vi endelig fikk bildene så var vi godt fornøyde. Og som andre sier, ikke bestill med en gang for de kommer med gode tilbud etterhvert

Gammel 27-09-10, 12:49   #22
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

fikk sånt tilbud med halvpris på hele pakken, og da må jeg bestille innen 14 dager.. men jeg føler ikke jeg trenger hele pakken med kalender og alt... så jeg tenkte å vente.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 13:49   #23
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Så herlige bilder. Kunne ønske flere barnehager og skoler brukte de.

Da er vel julepresanger i boks tenker jeg?

Tangina: Lite gjennomtenkt å legge fotografering i høstferien da.

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 14:34   #24
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av nicomama, her.

Tangina: Lite gjennomtenkt å legge fotografering i høstferien da.

Det var visst planlagt for over et halvt år siden, så det var vel vanskelig å forutse på det tidspunktet. Vel vel, det er muligens noen som blir lettet over å slippe enda et bilde av poden til jul.

Gammel 27-09-10, 15:08   #25
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I morgen er det Fame-fotografering i vår barnehage, og ifølge medlemmer av FAU som hadde sett barnehagebilder derfra før, så kom dette til å bli bra. Så jeg er spent.

Var en annen fotograf (ariel.no) på skolen, og da jeg fikk bildene til gjennomsyn, så så jeg at guttungen hadde melkebart. Hallo, liksom? Kunne de ikke bedt han vaske munnen sin sånn rett etter lunsjen da, før det ble fotografering? Dårlig synes jeg.
Eller retusjert i det minste.
Nei, den pakka med bilder skal de få i retur, nå ser jeg jo at det skal komme ny fotograf for å ta "1.skoledag"-bilde, så da får vi iallefall det.

Gammel 27-09-10, 16:39   #26
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Melkebart???

Gammel 15-10-10, 13:48   #27
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Fame tok her også .
Jeg er rett og slett kjempeskuffet, om dette er det beste de klarer så er jeg virkelig ikke imponert.
Vi har alltid vært knallfornøyd med bildene før, men da har ikke fame tatt bildene da.
Her er to av bildene.

Sist redigert av Chablis : 20-10-10 kl 13:35.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:51   #28
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er famebilde (med vannmerke) av 3-åringen min, er mye mer fornøyd med det enn ariel-bildene, ja.

Gammel 15-10-10, 20:23   #29
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Nydelig gutt, Verity.

Nå fikk jeg ikke sett Minni sine, men det virker som mange er fornøyd pga ungene ser leiseg ut/ikke smiler osv.. er det det som er en god fotograf? som klarer å få frem uttrykk og smil ?

Mine bilder fra fame smiler han ikke mye på.. men jeg er sååå fornøyd. Bildene var klare og lyse og flotte...

Hva syns dere er en god fotograf?

Gammel 15-10-10, 21:34   #30
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det var visst planlagt for over et halvt år siden, så det var vel vanskelig å forutse på det tidspunktet. Vel vel, det er muligens noen som blir lettet over å slippe enda et bilde av poden til jul.

Vi rakk så vidt å få med oss fotograferingen likevel, og i dag kom bildene. Jeg er over hodet ikke fornøyd. Han ser anspent og utilpass ut, og jeg kommer ikke til å bestille bilder. Det av hele avdelingen var greit nok, men ikke mer.

Gammel 15-10-10, 21:37   #31
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Nydelig gutt, Verity.

Nå fikk jeg ikke sett Minni sine, men det virker som mange er fornøyd pga ungene ser leiseg ut/ikke smiler osv.. er det det som er en god fotograf? som klarer å få frem uttrykk og smil ?

Mine bilder fra fame smiler han ikke mye på.. men jeg er sååå fornøyd. Bildene var klare og lyse og flotte...

Hva syns dere er en god fotograf?

Jeg vil at min gutt smiler, å det gjør han stort sett.
Har aldri vært noe problem å få han til å smile.
Men om fotografen bare sier sitt, så smiler han jo selvsagt ikke til de.

Å en gutt som sitter som en potetsekk med halvlukkede øyer , blir ikke så fin på bilder.

Gammel 15-10-10, 21:47   #32
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Om bildene blir fine kommer vel aller mest an på den enkelte fotograf, og ikke studioet/firmaet. Derfor er det vel egentlig umulig å svare på om Fame tar fine bilder sånn på generell basis. Spesielt med barn krever det noe ekstra utover fotografiske ferdigheter, god kjemi mellom barna og fotografen er kanskje det aller viktigste da.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 21:50   #33
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Så dumt at så mange er misfornøyde med Fame! Fordelen med Fame, for b.hg., er at de ansatte slipper å drive med utlevering og retur av bilder.

Men skal Fame drive med b.hg.fotografering bør de gjøre en god jobb hvis de skal fortsette å få kunder.

Fame var i b.hg. hos oss her om dagen, men jeg har ikke sett noen av bildene, så jeg aner ikke hvordan resultatet ble. Og S2 var syk, så hun deltok ikke. Jeg får kanskje høre noen tilbakemeldinger fra foreldre på mandag. Det blir spennende å høre.

Gammel 15-10-10, 21:52   #34
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Om bildene blir fine kommer vel aller mest an på den enkelte fotograf, og ikke studioet/firmaet. Derfor er det vel egentlig umulig å svare på om Fame tar fine bilder sånn på generell basis. Spesielt med barn krever det noe ekstra utover fotografiske ferdigheter, god kjemi mellom barna og fotografen er kanskje det aller viktigste da.

Enig! Men hvis du driver et firma som Fame må du jo sørge for å sende ut en fotograf som har "barnetekke" når det er b.hg. fotografering!!!

Gammel 15-10-10, 21:55   #35
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av ltb, her.

Så dumt at så mange er misfornøyde med Fame! Fordelen med Fame, for b.hg., er at de ansatte slipper å drive med utlevering og retur av bilder.

Men skal Fame drive med b.hg.fotografering bør de gjøre en god jobb hvis de skal fortsette å få kunder.

Fame var i b.hg. hos oss her om dagen, men jeg har ikke sett noen av bildene, så jeg aner ikke hvordan resultatet ble. Og S2 var syk, så hun deltok ikke. Jeg får kanskje høre noen tilbakemeldinger fra foreldre på mandag. Det blir spennende å høre.

Det trenger man ikke med andre fotografer rundt her heller.
Der får vi bildene i posten og returnerer selv, barnehagene har ingenting med det å gjøre.

Gammel 15-10-10, 21:56   #36
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av ltb, her.

Enig! Men hvis du driver et firma som Fame må du jo sørge for å sende ut en fotograf som har "barnetekke" når det er b.hg. fotografering!!!

Det mener jeg også.

Gammel 15-10-10, 22:08   #37
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri vert så missfornøyd som fame bildene vi hadde på jobben i år. Det var skikkelig amatør arbeid. Føtter utenfor på gruppebilde. Livredde unger. Blits i veggen bak som var som en stor hvit flekk på bilde. Kunne gjort det mye bedre selv. Vi velger aldri de igjen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 22:14   #38
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Og som andre sier, ikke bestill med en gang for de kommer med gode tilbud etterhvert

Eh - når da? Og hvor gode tilbud? Jeg skulle nemlig sjekke med mannen før vi bestilte og han hadde en utrolig slitsom periode på jobb, så den første fristen mistet vi rett og slett.

Jeg er kjempefornøyd med bildene av vår jente. Men dette er sikkert veldig avhengig av fotografen? Og kanskje også av personalet i barnehagen? For hos oss hadde en av personalet vært sammen med det barnet som ble fotografert. Min jente - som har hatt to runder med barnehagebilder tidligere hvor hun var totalt ugjenkjennelig pga null smil og sammenknepet munn - smilte og var rett og slett glad på bildene. Hun er en blid jente, og fotografen hadde vært veldig god til å fange dette i bildene.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:03   #39
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Eh - når da? Og hvor gode tilbud? Jeg skulle nemlig sjekke med mannen før vi bestilte og han hadde en utrolig slitsom periode på jobb, så den første fristen mistet vi rett og slett.

Jeg er kjempefornøyd med bildene av vår jente. Men dette er sikkert veldig avhengig av fotografen? Og kanskje også av personalet i barnehagen? For hos oss hadde en av personalet vært sammen med det barnet som ble fotografert. Min jente - som har hatt to runder med barnehagebilder tidligere hvor hun var totalt ugjenkjennelig pga null smil og sammenknepet munn - smilte og var rett og slett glad på bildene. Hun er en blid jente, og fotografen hadde vært veldig god til å fange dette i bildene.

Vi får mail sånn rundt juletider blant annet. I fjor fikk jeg to lerretsbilder og fire vanlige bilder til halv pris mener jeg.

Gammel 22-10-10, 19:00   #40
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Vi fikk et tilbud nå på hele pakken(gruppebilde, passbilder, portrettbilder, kalender etc.) inkl.rettighetene til bildet til 799,-

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.