|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Leser
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?
Jeg liker veldig godt Aftenposten Innsikt.
|
|
|
#22 |
|
villende
|
Jeg ser jo at det ofte er reaksjoner på andres innspill, altså. For all del. Men innledningsvis i en del heftige diskusjoner så er det ikke rent sjelden noen som har reagert kraftig på innholdet i selve artikkelen. De lange diskusjonene oppstår jo gjerne hvis noen sier seg enig i innholdet, og de saftige diskusjonene oppstår hvis begrunnelsen ikke er skikkelig eller nyansert. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Men det kan vel ikke stemme at ingen tar seg nær av det? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Jeg har nylig deltatt veldig aktivt i KJ-tråden. Min første reaksjon på selve artikkelen var som man kan lese en |
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Jeg har bare lest det to ganger, og har dermed ikke det største erfaringsgrunnlaget, men jeg ble skuffet. Det er jo i hovedsak bare oppgulpede artikler fra A-Magasinet og Aftenposten ellers. Jeg har lest endel kritikk av særlig A-Magasinets dårlige kildekritikk.
|
|
|
#26 |
|
Leser
|
OK, Jeg leser ikke A-magasinet og Aftenposten til vanlig, så det har jeg ikke fått med meg.
|
|
|
#27 |
|
Textrovert
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Jeg ser jeg tilhører unntakene, for jeg kan ta meg fryktelig nær av slike artikler. :må bli mer tykkhudet:
|
|
|
#28 |
|
guru advisor
|
Eller hvis begrunnelsene er generaliserende for å få frem et poeng.
(kanskje på siden her i det du spør om, men jeg syns det er interessant hvordan vi på et forum balanserer mellom å se individene samtidig som vi ser det store bildet i samfunnsutviklingen enten det er assistert befruktining, likestilling eller overvekt.) |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Jeg tar meg stort sett ikke nær av tabloide artikler nei, men gudane skal vite jeg blir rimelig irritert over tabloid journalistikk innimellom - spesielt den type journalistikk som skal Selge, og som er myntet på å skremme oss. VG syns jeg er spesielt gode på det siste - har man noe problemer med å skille skit og kanel når man leser den såkalte avisa, kan man jo tro man står på katastrofens rand både titt og ofte.
|
|
|
#33 |
|
Pauset
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Det kommer helt an på hva det gjelder, men når det gjelder uttalelser om mennesker som er på trygd så er jeg sår og blir lett såret. Det har helt klart med det at jeg ikke kan jobbe og er i en sorgprosess som jeg ikke klarer å akseptere. Da jeg så leser generaliseringer av trygdede så blir jeg lei meg, selvom jeg vet at de fleste skjønner at ei, som meg, med uhelbredelig kreft og som konstant går på cellegift ikke kan jobbe. Men det er sårt for meg, og det trenger ikke være rasjonelt. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Svært sjelden. Men irritert kan jeg godt bli. Dumskap provoserer til tider.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Jeg kan irritere meg veldig når viktige saker blir presentert på tabloide måter, og jeg humrer nedlatende over billige virkemidler som brukes, men jeg tar meg vel sjelden eller aldri nær av det.
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Dette er mitt inntrykk og. Og så slår det meg at det er en liten mur av stille samtykke om at det er berettiget med slik vonbrot. Og at skurken er ond.
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Det er en ørliten mulighet for at det er litt særegent for deg, gamle ørn. Muligens fordi du gjerne er ond i rollen som skurk. (Jeg håper fortsatt det er en rolle du tar.) |
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Jeg tar meg sjelden nær av dem, men noen gangen blir jeg kraftig provosert. Kanskje spesielt når de lettvindt sveiper over temaer som jeg mener er viktig og mye mer nyansert en enn stor, fin overskrift. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Guardian of the galaxy
|
Selvsagt er skurken ond. Noe annet skulle tatt seg ut.
|
|
|
#40 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?Tar meg ikke nær, blir heller irritert fordi det ikke tilfører meg noe nytt/bare er fjås. Det må sies at jeg sjelden leser slikt.
|
![]() |
|
|