|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?
|
|
|
|
#24 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Den kvinnelige klasseforstanderen var "frøken". de mannlige lærerne våre brukte vi etternavnet til. Jeg gikk i grunnskolen på 80-tallet. På vgs (90-tallet) brukte vi oftest fornavn på lærerne, tror jeg.)
|
|
|
#25 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Jeg mener vi brukte fornavn, men jeg husker at foreldrene mine omtalte henne som "frøken".
|
|
|
|
#26 |
|
Tatt på
|
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Jeg gikk barneskolen på 80-tallet og brukte fornavnet. Av og til både fornavn og etternavn da det begynte en lærer til med samme fornavn som den ene læreren og etternavnet begynte på samme bokstav.
|
|
|
#28 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Begynte på barneskolen i 1980. Da fikk vi en nyutdannet lærer som vi kalte med fornavn. Han ble syk etter et par år, og da ble han erstattet av en streng Frøken med håret i en knute i nakken. Jeg flyttet etter 3. klasse, og da fikk jeg en klasseforstander som ble kalt med fornavn igjen. Mattelæreren/rektoren kalte vi med etternavn.
|
|
|
|
#29 |
|
Live and let live
|
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Frøken fra 1-4, og så fikk vi ny lærer, og siden da var det etternavn (hos de som nøt respekt egentlig når jeg tenker meg om, de andre gikk på fornavn).
|
|
|
#30 |
|
Bare sær
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Frøken + etternavn de første årene, deretter bare etternavn. Aldri fornavn. :gammel:
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Frøken. Det var tider. Vi stod i fin rekke da det ringte inn også. Venter pent ved ytterdøren på at vi skulle få komme inn.
|
|
|
#32 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Jeg husker at det varierte med læreren. Min første klasseforstander på barneskolen skulle tituleres Fru Bakke. De to neste brukte vi fornavn på. Min siste klasseforstander var gikk av med pensjon like etter at vi sluttet, og brukte fornavn.
|
|
|
|
#33 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Vi kalte læreren på barneskolen frøken. På ungdomsskolen brukte vi etternavn på alle lærerne. På vgs varierte det litt, fra lærere som krevde at vi brukte etternavn (tysklæreren min, f.eks.
|
|
|
#34 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?..... Sist redigert av kharadra : 02-12-10 kl 01:05. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Frøken eller fornavn.
|
|
|
#37 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Ved fornavn. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?Vi brukte fornavnet. Jeg liker selv best å bli kalt med fornavnet mitt. Jeg hadde en forelder en gang som konsekvent omtalte meg som Frøken. Det følte jeg nesten litt nedverdigende (og så er jeg fru...).
|
|
|
#39 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?På barneskolen var det et salig kaos. Noen kalte vi ved fornavn, noen ved etternavn, noen titulerte vi med kun frøken, andre med fru. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
villende
|
Sv: Hva kalte dere læreren på barneskolen?I utlandet Ms./Mrs./Mr. <etternavn>. Jeg fikk helt kultursjokk da vi flyttet hjem og jeg oppdaget at alle de andre kalte læreren ved fornavn. Jeg slet så fælt med å gjøre det at jeg endte opp med å si "du" eller "lærer", at lærerene trodde jeg var helt håpløs på navn. |
|
|
|
![]() |
|
|