Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hadde du skrivemaskin som tenåring?
Ja, og jeg leste Bibelen også. 29 20,71%
Ja, men jeg leste ikke Bibelen. 23 16,43%
Ja, men jeg er så gammel at det ikke er noe rart. Leste også Bibelen. 11 7,86%
Ja, men jeg er så gammel at det ikke er noe rart. Leste ikke Bibelen. 22 15,71%
Nei, men jeg leste Bibelen. 6 4,29%
Nei, og jeg leste ikke Bibelen heller. 45 32,14%
Burma 4 2,86%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 12:44   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?

Niks, og jeg leste Bibelen. Men jeg hadde maskinskriving som valgfag.

Jeg hadde kjæreste med AT. Jeg var en racer på Word-koder. Fn+F7: kursiv.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:49   #22
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg hadde skrivemaskin (måtte det siden jeg gikk Handel & kontor og maskinskriving da var et fag), men leste ikke bibelen.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:51   #23
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Ja, jeg hadde skrivemaskin, og elsket den. Jeg hadde også EDB/maskinskriving som valgfag på ungdomsskolen.

Gjorde et forsøk på å lese Bibelen, men synes ikke det var noe fornuft i noe, og sluttet med det.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:52   #24
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke egen, men tilgang til skrivemaskin. Dette var før dens dager var talte også. Og jeg leste hele Bibelen da jeg var 14-15.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:04   #25
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg gnålet meg til en reiseskrivemaskin til jul da jeg var 14 år gammel, og vi hadde også datamaskin i hus. Bibelen ble lest, men som en fortelling.

Hva gjør det meg til?

Gammel 21-10-10, 13:09   #26
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk låne pappa sin. Det var en gammel holk av en maskin. Ikke elektronisk, og uten rettetast. Skrev man feil, måtte man inn med sånne små hvite ark, taste den bokstaven man hadde skrevet feil og så skrive inn den riktige.

Og jeg leste bibelen intenst på den tiden. Jeg var aktivt med i en pinsemenighet, og da var det å lese bibelen en yndet aktivitet.

Gammel 21-10-10, 13:09   #27
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke egen skrivemaskin, men jeg tror vi hadde en i huset. Jeg hadde valgfag maskinskriving med frk. Isaksen i 8.klasse. Rist-på-plass!

Året etter at jeg var ferdig på Gymnaset gikk jeg på Schweidegger skrivemaskinkurs og hadde maskin hjemme.

Og bibelen leste jeg i ungdomsskoletiden.

Gammel 21-10-10, 13:13   #28
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke huske at vi hadde skrivemaskin, men jeg husker at vi fikk vår aller første datamaskin i 1989 (?). Og jeg skrev (og spilte) masse på den. Vi fikk en Commoder 64 omtrent samtidig, som broren min og jeg programerte egne spill til. Og så kjøpte jeg dataspillblader for ukepengene mine. Det samme gjorde venninnene mine.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:17   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde selvsagt min egen skrivemaskin. Det var riktig nok etter at jeg hadde lest bibelen.

Dette er en snål tråd om du ikke følger med i den andre tråden.
Litt snål uansett, kanskje ...

Gammel 21-10-10, 13:22   #30
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er en tråd som leter etter snålinger.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:23   #31
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Skrivemaskinens dager var ikke åpenbart talte da jeg var tenåring. Faktisk skrev jeg på maskin med blåpapir til kopier i min første sommerjobb.

Hjemme hadde vi skrivemaskin med armer, ikke kulehode. Det var veldig gøy å trykke fort, så alle armene låste seg sammen.

Jeg siterer bare denne og bytter ut sommerjobb med "min første jobb". Fikk ikke egen pc på jobb før enn 1992. Før det satt jeg med skrivemaskin.

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:28   #32
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Dette er en snål tråd om du ikke følger med i den andre tråden.
Litt snål uansett, kanskje ...

Hvilken andre tråd? Hm, bibeltråden? :går for å lete:

Gammel 21-10-10, 13:29   #33
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, bibeltråden.

Gammel 21-10-10, 13:29   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, vi hadde mac fra jeg var 10-11 år.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:30   #35
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er en tråd som leter etter snålinger.

Jeg hadde en diger gammel skrivemaskin arvet fra jobben til moren min. Den ble byttet ut da jeg fikk en snerten elektrisk en i konfirmasjonsgave. Dette var i 1985, så PC var ikke noe reelt alternativ. (Benmurphy og jeg spleiset på vår første PC i 1993, og jeg fikk modem til jul i 1994, så da hadde vi også Internettilgang hjemmefra.)

Jeg leste også store deler av, men ikke hele Bibelen. Kan jeg få være åndsfrende da? Selv om jeg er utgammel?

Gammel 21-10-10, 13:31   #36
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, du faller for aldersgrensa, selvsagt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:33   #37
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, du faller for aldersgrensa, selvsagt.

Pøh. Jeg kan lage min egen poll, jeg.

Gammel 21-10-10, 13:34   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelper det at jeg øvde på å skrive og lese gotisk fra 9-10 års alder?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:38   #39
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde skrivemaskin, og jeg leste definitivt ikke bibelen. Jeg krysset av for at jeg er gammel, siden det den gang jeg gikk på Handel- og kontor var skrivemaskin som var tingen. Det var vel et rom med datamaskiner som vi var innom en time eller tre i løpet av året - siden det ble delt på hele skolen.

På Handel- og kontor lærte jeg ikke en dritt, utenom å skrive på skrivemaskin. Det var grunn god nok. Jeg skal jammen spørre mamma om hun fortsatt har skrivemaskinen.

Gammel 21-10-10, 13:40   #40
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

......

Sist redigert av kharadra : 02-12-10 kl 01:05.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.