|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hadde du skrivemaskin som tenåring? | |||
| Ja, og jeg leste Bibelen også. |
|
29 | 20,71% |
| Ja, men jeg leste ikke Bibelen. |
|
23 | 16,43% |
| Ja, men jeg er så gammel at det ikke er noe rart. Leste også Bibelen. |
|
11 | 7,86% |
| Ja, men jeg er så gammel at det ikke er noe rart. Leste ikke Bibelen. |
|
22 | 15,71% |
| Nei, men jeg leste Bibelen. |
|
6 | 4,29% |
| Nei, og jeg leste ikke Bibelen heller. |
|
45 | 32,14% |
| Burma |
|
4 | 2,86% |
| Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?
Og det stemte jo - både at det var for dyrt, og at det var unødvendig.
|
|
|
#102 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har også brukt sjekkhefte. Men det fikk jeg faktisk i 97 da jeg flyttet til England, de var jo avleggs her lenge før den tid. Der bruker de det enda tror jeg. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Ja, vi hadde jo allerede, så vi bare byttet ut.
|
|
|
#104 |
|
flisespikker
|
Vi gikk jo på fys/mat, og der var det altså ingen av dem jeg kjente som hadde egen PC i 91. Vi tilbrakte til dels veldig mye tid på ymse datasaler, husker jeg.
|
|
|
#105 |
|
kamerat
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Jeg har også jobbet med telex! I min aller første sommerjobb! :triumferer:
|
|
|
#107 |
|
Har tro på forbedring
|
Det var mitt ungdomsopprør også!
|
|
|
#108 |
|
Shake it out!
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Ok, jeg så ikke den "selv om skrivemaskinens dager åpentbart var talte". Jeg var tenåring mens PC ikke var i alle hus og i alle fall for dyrt for min familie og mitt behov. :tydeligvis steingammel:
|
|
|
#109 |
|
bits and pieces
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Nei en skrivemaskin har jeg aldri hatt. Husker det var morro å klapre på pappa sin da.
|
|
|
|
#110 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Min pappa hadde skrivemaskin som jeg brukte ganske hyppig. Han bruker den for øvrig enda til å skrive regninger med.
|
|
|
#111 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Ja vi hadde skrivemaskin hjemme, og jeg brukte den til å skrive "romaner" jeg. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2010
![]() |
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?I 88 (da var jeg 18) kjøpte jeg en skrivemaskin for sparepengene. Den hadde minne og en liten skjerm rett over tastene. Utrolig avansert på den tiden, jeg var veldig stolt. Brukte den flittig. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Nei, jeg hadde ikke egen skrivemaskin, men jeg husker godt skrivemaskinen vi hadde hjemme (min far sin) - en gul og sort en. Vi har den sikkert et sted fremdeles. Den var ganske så voktet og forbudt område for små, lubne barnehender. Derfor var det uhyre spennende å få lov til å bruke den av og til i barndommen og tidlig ungdom. Husker jeg skrev brev og diktet på den.
|
|
|
#114 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Jeg hadde min egen
|
|
|
|
#116 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Denne tråden har jeg visst ikke fulgt opp.
Ja. Jeg var sen. Vi hadde dårlig råd da jeg var barn, og pc var regnet som leketøy; altså ikke noe man brukte penger på.
|
|
|
|
#117 |
|
En som trener
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Jeg hadde skrivemaskin på ungdomsskolen, rundt 90. I 1. klasse på videregående kjøpte jeg min første PC, det var i 92. Var det WP som var programmet jeg skrev stilene med, mon tro? Eneste bibellesningen var det som foregikk i konfirmasjonsundervisningen. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Ja, vi hadde, men hadde også en IBM datamaskin. Den hadde en harddisk på hele 21 MB. Husker jeg var misunnelig på nabogutten som hadde 24 MB HD. Husker vi hadde et skriveprogram som het word perfect. Blå skjerm med hvit skrift.
|
|
|
|
#119 |
|
One of These Days
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Jeg har alltid elsket kontorrekvisita og bøker, så jeg spinket og sparte en god stund før jeg kjøpte meg en Brother elektrisk skrivemaskin for 1499,- Mye penger for meg den gangen, og jeg var fryktelig stolt av den. Brukte den til å skrive dagbok med, |
|
|
|
![]() |
|
|