Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Strykelapper som "smelter" fast i klærne?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-10, 21:40   #41
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strykelapper som "smelter" fast i klærne?

Og så må man tenke litt over hvor man setter lappen. Det bør være glatt, ikke i rynkeborden på dongeribuksa. Rynkete = dårlig sted. Syntetisk = dårlig sted. Velg et relativt slett område uten bestanddeler som smelter like lett som merkelappen.

Gammel 22-10-10, 21:42   #42
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Litt tålmodighet. Du må prøve deg litt frem med temperaturen på jernet, jeg har det på tre prikker hos meg. Men jeg kan ikke holde det nedpå konstant, jeg må bevege jernet litt over lappen for at det ikke skal bli for voldsomt. Og så må man ofte vente litt før man fjerner lappen over forsiktig. Når det er glovarmt sitter det ofte fast, men det løsner når det kjøler seg ned. Og enkelte papir har en godside som det sitter meget mindre fast i enn den andre siden.

Må man være tålmodig altså? Sto ikke noe om det i bruksanvisningen skjønner du.
Det jeg frykter er jo at jeg ødelegger en haug med klær i denne tålmodighetsprosessen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 21:53   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Det jeg frykter er jo at jeg ødelegger en haug med klær i denne tålmodighetsprosessen.

Det er nå du henter 3-4 bomullsgensere til å øve på.

Gammel 22-10-10, 22:54   #44
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

HER får du klistremerker som fester på alt, du kommer til å få problemer med å få de av. Jeg bruker de inni regntøy, på støvler og sko, matbokser, flasker, ja alt.
Det eneste de ikke sitter på er helt nye Viking thermo. Du må skrubbe litt på støvelen først, det er noe belegg på dem. Når det er gjort så sitter de.

De har kun klistrelapper her, ikke strykelapper. Enkle og greie, uten symboler.
Jeg har til og med klippet rundt navnet så lappene blir bittesmå og klistret de på "spennene" utenpå polvottene. Jeg har navn og avdeling trykket på dem. Har ikke mistet et eneste par votter etter at jeg gjorde det.

Ok. Skal prøve dem Nin!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 22:56   #45
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Næsjda. Hør her. Jeg bruker markaster sine, synes de er best.
Jeg innrømmer at jeg som nygebynner greide å ødelegge litt klær, men nå har jeg trening, og nå går det aldri galt.
God trening. De ansatte i barnehagen kaller meg for navnelappdronninga.

Jeg har strykejernet på full guffe, alltid. Matpapir imellom.
Jeg stryker stort sett ikke i selve plagget, men på vaskelappene i plagget. Da er ikke strykejernet i nærheten av stoffet.
Underbukser klipper jeg vaskelappene av så der stryker jeg lappene på stoffet.
Og i sokker stryker jeg rett på stoffet, det har til nå alltid gått bra.

Jeg holder strykejernet helt i ro. Ikke noe bevegelse. 6-7 sekunder. Er ikke det nok så tar jeg litt til. På vaskelapper fester de veldig lett.

Ytterjakker med påsydd navnemerkingslapp på innsiden skriver jeg på med merkepenn eller bruker klistrelappene til presis.
Samme med regntøy.
I ulltøyet er det og vaskelapper så merkingen går greit.
Ullsokker stryker jeg lappene rett på, går alltid bra.

Hjemmestrikket bruker jeg taggit på.

Gammel 22-10-10, 23:12   #46
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Vi kjøpte fra Merkmaster i år, og klistermerkene derfra er ikke gode. De fester ikke på noe, rett og slett. Strykemerkene smelter når de strykes på, men ikke på ull og annet som må brukes lavere temperatur på.

Joda, bare bruk høyere temperatur. Ulla tåler det

Gammel 22-10-10, 23:13   #47
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg holder også strykjernet i ro altså, men jeg holder det ikke på samme stedet så lenge at det blir sorte flekker eller går i stykker. Jeg tar det heller bort og gjentar om det ikke er nok. Som regel holder det med 5-6 sekunder.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.