Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skattelister

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-10, 01:55   #61
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattelister

Jeg har ikke noen norske ekser, men en som kunne ha blitt noe en gang (møttes i Syden og han og venner var på besøk hos meg og jeg med venninne var på besøk hos ham flere ganger, men det ble vel bare med et kyss). Han tror jeg det var rimelig bra at jeg holdt meg unna sånn sett i etterkant. Den gangen var han en særdeles hyggelig og oppegående fyr som var en særdeles flink leksikonselger ved siden av videregående. Han gjorde det deretter ekstremt godt, men etter noen år så gikk han i personlig konkurs etter noen heller tvilsomme affærer. Etter hvert så ble han satt i fengsel. Han har ingen inntekt, men noen millioner på kontoen så jeg nå. Vi skrev brev til hverandre i flere år, kanskje jeg skal spare dem litt til (ja, for de ligger nok i en eske sammen med alle andre brev jeg fikk i min ungdom) og selge dem dyrt en gang.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 20:36   #62
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Lokalavisen vår har en veldig informativ skattesøkside med masse grafer og lønnsvekst og skattevekst etc.

Her kan dere jo se hva jeg mener på variasjon av hva man har tjent og ikke... det er jo ikke hverdagskost å vite hvilken skatteklasse folk er i. Dette er med andre ord veldig unyanserte tall, og fradrag er heller ikke regnet inn.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg skatt.jpg (40,6 KB, 40 visninger)
Gammel 22-10-10, 20:52   #63
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ja, jo - men det er likevel himmelsk forskjell på skatteklasse 1 og 2.

Gammel 22-10-10, 21:00   #64
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Glor på skatteoppgjøret mitt.
Personinntekt og alminnelig inntekt er en sum.
Alminnelig inntekt er en annen sum (153 000 lavere), og den står samme som i skattelistene. Det står også grunnlag for skatt bak det tallet. Jeg har altså fradrag på 153 000.

Hm, det stemmer faktisk bra! Summen som står på skattelistene + 153 000 er min inntekt sånn ca.

Men hallo... det er rimelig misvisende for nysgjerrigpetra borti gata spør du meg.

Gammel 22-10-10, 21:06   #65
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg har brukt det for å sjekke alder på folk. Jeg har også brukt det til å sjekke lønn hos folk som har relevans for min egen lønn.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 21:07   #66
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg har brukt det for å sjekke alder på folk. Jeg har også brukt det til å sjekke lønn hos folk som har relevans for min egen lønn.

Med høyde for fradrag på 153 000 blir det noe unyansert kan man si.

Gammel 22-10-10, 21:08   #67
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Med høyde for fradrag på 153 000 blir det noe unyansert kan man si.

Njaa. Det står jo noe om gift/ugift, skatteklasse og sånn. Og så vet jeg at det stemmer sånn noenlunde. For meg har det vært veiledende.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 00:36   #68
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg bryr meg fint lite om hva kjendiser, Kongen, naboen, Fanden og hans oldemor tjener altså.
De siste dagene, etter skattelistesaker i lokalavisa hjemme, har det dog vært humring i heimen over oppdagelsen av at mannen tydeligvis nå sorterer under "kjente Finnmarkinger".

Gammel 24-10-10, 21:33   #69
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt overrasket over hvor mye spalteplass skattelistene får. Kjempeinteressant hvor mye RobinsonRudolf eller idolIngolf tjente foregående år.

Men nå er skattelistene bare såååå old news, så nå må journalistene jobbe litt igjen.

Gammel 24-10-10, 21:38   #70
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har i helgen blitt overasket over folk som sjekker skattelister og etterpå spør folk om hvorfor de har formue, så og så mye i inntekt, etc. Er det virkelig ok?

Jeg syns det er frekt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:38   #71
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig uinteressert i skattelistene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:41   #72
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg har i helgen blitt overasket over folk som sjekker skattelister og etterpå spør folk om hvorfor de har formue, så og så mye i inntekt, etc. Er det virkelig ok?

Jeg syns det er frekt.

Hæ? Som at jeg sjekka dine tall og konfronterte deg med resultatet etterpå? Det er vel det man kan kalle "spesielt"?

Ikke ok.

Gammel 24-10-10, 21:41   #73
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sjekker foreldrene og besteforeldrene mine, så jeg kan se hvordan det står til med arven.

Nei, jeg tuller.

Jeg skal ikke si at jeg aldri har søkt på noen, men i år gikk visst dette meg hus forbi. Og jeg sier, som rine: Hva skal jeg bruke den informasjonen til?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 12:08   #74
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Hæ? Som at jeg sjekka dine tall og konfronterte deg med resultatet etterpå? Det er vel det man kan kalle "spesielt"?

Ikke ok.

Det var ikke mine tall denne gangen, men noen i nær familie.

Jeg ble helt sånn her: Mannen syns ikke det var noen big deal. Da ble jeg enda mer sjokkert.

Jeg håper virkelig at disse listene blir fjernet jeg altså, eller at det blir sånn at man får beksjed om HVEM som har sjekket en.
Tror listene fører til mye snakking (og spekulering) på en ikke positiv måte.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 12:11   #75
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er frekt.

Hjelpes, så pinlig!

Jeg har også brukt det for å få ca. peiling på lønn i stillinger jeg sammenligner min med. Ellers har jeg vel bare søkt opp meg selv, tror jeg.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 22:57   #76
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper virkelig at disse listene blir fjernet jeg altså, eller at det blir sånn at man får beksjed om HVEM som har sjekket en.

Jeg er tilhenger av at man får beskjed om hvem som har sjekket deg, på lik linje som man får brev hjem i posten hvis noen har kredittsjekket deg.

Det er jo tydlig at dette også har blitt en mobbe-problem i skolen. Og jeg skjønner ikke HVORFOR?? dette skal være til almen beskuelse - hvilken nytteverdi har dette?

Sist redigert av Fløyel : 25-10-10 kl 23:02.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 23:01   #77
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg er tilhenger av at man får beskjed om hvem som har sjekket deg, på lik linje som man får brev hjem i posten hvis noen har kredittsjekket deg.

Det er jo tydlig at dette også har blitt en mobbe-problem i skolen. Og jeg skjønner ikke HVORFOR?? dette skal være til almen beskuelse - hvilken nytte har dette?

Hva?! Elever som sjekker andre elevers foreldre og så mobber de som har foreldre med lav inntekt?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 23:07   #78
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Hva?! Elever som sjekker andre elevers foreldre og så mobber de som har foreldre med lav inntekt?

Ja, det har blitt ett problem i skolen.

Gammel 25-10-10, 23:12   #79
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.